Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Vi er nok dessverre det…men vi har nok blitt litt villedet den senere tid grunnet emisjon og repemisjonen som ble gjennomført …da vi vell tok det som en selvfølge at det ville komme noe kursdrivende…ikke 0 rekrutterte…så klart her har ledelsen sviktet…Det var vell d siste vi trengte nå oppi alle krisene de senere år…

4 rekrutterte :smirk:

4 Likes

4???

Selskapet rapporterer på kvartalsmessig basis. De oppdaterte markedet når de så seg nødt til å endre guiding, som dermed gav deg denne referansen(og illusjonen) med 0 rekrutterte.

Faktum er at de i fjerde kvartal(er litt forskjøvet, men vil kaller det som det er) rekrutterte totalt 4stk. ja, det er lite, men det er ikke 0.

Slik markedet tok imot meldingen virket det å være veldig klar over at ting ikke hadde stoppet helt opp i dette kvartalet, ref “gladmelding” fra skullerud om at toppen av trakten var veldig full(ta høyde for det de som vil).

Ser ut som vi har hatt 6-8uker med total stillstand. Min tanke er at det ikke er bestemt covid som har forårsaket dette, men heller sykefraværet som følge av dette. At vaksinedekningen som vi hadde plutselig kunne sees(og ble) irrelevant når omikron inntok banen burde man også forstå det at 3L pasienter som fortsatt puster gjerne inntok en risk-off mode samt “watch and wait” gjorde det ikke noe bedre. Blodkreft ble rett og slett nedprioritert av behandlere, trist nok.

4 Likes

Det er jo sykefraværet og manglende interesse for utprøving av nye medikamenter i forhold til kreft som har bekymret meg…’ eller tidmangel’ så de blir ikke prioriterte…Nå er jo dette ett norsk biotechfirma der Norge virkelig burde ligget langt fremme i dette området…tror du dette kan ta seg opp? Eller er bare interessen ikke der.!

Du må ut og hente penger i olje eller andre papirer. Flytte det tilbake i nano med venner for å snitte ned og gjenta dette. Har gjort dette med stor suksess i flere år og dermed unngått fortjeneste. Lykken finner du i læringen av hvor mange ganger worst case scenario faktisk er real case :stuck_out_tongue:

1 Like

Så sant…mange bra medisiner som aldri når markedet av mange årsaker…dessverre

Godt det vårest om dagen, en såpass lang høst og vinter fører til at telefoner rundt om i landet begynner å gå tom for punktum.

3 Likes

Full forståelse for de som var misfornøyd med utvanning fra siste emisjon.

Ikke godt å si hvilken emi.pris dagens marked ville ha krevd som villkår.
Slik situasjonen har utviklet seg til nå, kan vi se tilbake og være glad for at selskapet er finansiert ut året.

1 Like

Men emisjonen burde blitt gjort i desember, da var kursen 30.og jeg som en liten aksjonær uten økonomiutdannelse skjønte d,eneste grunnen for ikke gjennomføre den i des var jo at det gikk strålende med rekruttering.trodde vi. En fryktelig uprofesjonel emisjon…rett og slett latterlig…Troverdigheten til Ledelsen gone …første gang jeg har lebjet ut av meg i fortvilelse her på forumet, nær sammenbrudd:)

2 Likes

Ja, som nevnt har jeg full forståelse for din fortvilelse.
Det er lett i ettertid å se at emisjonen skulle vært gjennomført i desember, men kursen kunne like gjerne vært kr39,49 i stedet for kr19,49 da emisjonen ble satt i slutten av januar.

Vi får tro at situasjonen med Russland snart finner en fredelig løsning slik at vi kommer tilbake til normalen igjen.

2 Likes

Det ble diskutert på forumet her allerede i des, med kursmål 30 om emisjon…så er ikke klokskap i ettertid jeg nevner d. så at en setter spørsmål om noen i ledelsen ikke evner til og se frem i tid er på sin plass…og dem sitter med informasjon vi ikke har tilgang til…så jo denne emisjonen tyder på at det har vært / er noe fundamentalt galt innad i ledelsen…

Du får selge da.

1 Like

Da har du ikke skjønt mye…er vell ikke noe poeng i selge når når verdien på aksjen er lik zero…da er tapet så stort at da bare går ting som det går…noen av oss har sittet inne veldig lenge og kjøpt seg inn når kursen var høy, andre er ferskere med ett bedre snitt .men da også med litt mindre erfaring og. Nordicnanovector gjennom årenes løp…

1 Like

Kan ikke bare komme med solskinnshistorier om selskapet…føler oss bedre med det,men er at faktum at dem har rotet en del. men heldigere stilt dem som har fått kjøpt seg inn til en lav kurs…

Slutt å se på tapet hele tiden, logg av og vent på fremgang.

6 Likes

Og jeg har også vært en av dem tidligere som har buhet ut dem som har kritisert selskapet…men dem har jo hatt grunn til det ser jeg i ettertid…så burde vært litt mer åpent for kritiske innlegg også…men nok fra meg…som sagt det brister eller bærer nå for min del…:blush:

4 Likes

Ja sant det, på tide og logge av og vente se.har vell fått sagt mitt tenker jeg​:penguin:ikke så mye få gjort med hva som skjer fremover…time Will show…:innocent:

1 Like

@Ellen , det hender i løpet av et selskaps levetid på børs at gjerne markedet ikke ser det samme som den enkelte investo, dette gjelder stort sett prising til enhver tid.

Helt til selskapet lykkes har stort sett markedet “rett”, om man da er litt uenig burde man heller fokusere på selskapet og det som angår det, samt ta på lange briller(hvis man ikke er en djerv trader selvsagt)

Som jeg ser kritiserer du både selskap/ledelse og viser en usikkerhet til at medikamentet noen gang kommer på markedet. Det stemmer det at det er noen medikamenter som aldri når frem. Vi har sett flere av de historiene der i både norsk og svensk bio det siste halve året, det sender sjelden gode vibber til resten av sektoren.

Egentlig så virker du såpass misfornøyd med investeringen at du egentlig bare venter på at selskapet skal stå i 0 til 31.12 slik at du kan få full uttelling på skatten.

At nano har et utfordrende rekrutteringsklima er det liten tvil om. Sist kvartal vitnet om dette. Det smaker også ekstra dårlig da andre ser ut til å ha speedet opp noe voldsomt. Men, venter du på at aksjen skal stå i 0 tror jeg du må vente lenge. I mellomtiden har du noen alternativ; Selg, ta tapet. Øk, få ned snittet. Vær fornøyd med beholdningen som den er. Vær klar over risikoen som følger investering i biotek og ta på de lange brillene. Litt som healthcap har gjort :smirk:

9 Likes

Du har nok rett i det…så takker for kloke ord…nå har jeg vell fått ut en del frustrasjonen på forumet de siste dagene …så får vi bare si tvi tvi og håpe at ting går i våres favør etterhvert…Ja og en må tåle en del som investor og kunne takle svingninger, det er helt klart…og ikke satse for mye på ett kort…:blush:

5 Likes