Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Hang in there. Det er kun 14 pasienter igjen å innrullere. Foråret var eksepsjonelt bra i forhold til tiden før. Det har blitt gjort mye riktig, samt litt blemmer rundt guiding(og div :grin:). At omikron er løsningen for samfunnet nå betyr ikke nødvendigvis det samme for kliniske studier. Her må vi kanskje vente litt lenger.

Jeg har tro på at nano greier å få inn dette antallet, men det blir besynderlig om vi får nok et kvartal med 2-4stk innrullerte. Da skal det virkelig gå mot en bra rekrutteringssommer sett i nanosammenheng.

Tvi tvi.

Lærdom er det uansett. Finnes andre gode biotek selskap på oslo børs om man er interessert å spre litt risiko innen sektoren.

2 Likes

Rakner helt nå. Snart nede på 1 siffret…

Det går til helvete :champagne::beers:

Er vel fare for at mange med giring ryker på en smell.:grimacing:

Tralala, må me snu om det skal enda bra.

Jublet ikke over emisjonen akkurat, men det ser jo ut til at vi bør være glad for at den ligger bak oss og ikke foran oss. Er det krigen i Ukraina man tror skal overbelaste sykehusene nå?

Er vel mer det at alt skal ned, bortsett fra råvarer.

1 Like

Ja, det kan jo være noe av forklaringen på fallet. Har selv beskjedne 5% giring, så det er jo til å leve med.

1 Like

Er vel mer sentimentet og usikkerheten som gjør at man går ut av risk-on assets og inn i råvarer, gull og valuta… :roll_eyes:

1 Like

Eller armageddon…

Målet har endret seg, fra å bli “rik” til å gå i pluss😀.

Men det skjedde i Funcom og…

Så kom Tencent inn fra sia, kjøpte selskapet, og pluss ble til Stor pluss.

Tar gjerne en reprise🤞

10 Likes

Ja, snakk om å ha blitt realitetsorientert :persevere:.
Og jeg som irriterte meg over økt skatt på gevinsten men i den senere tid vil 35,4% komme godt med hvis dette ryker ….
Men men har ikke gitt opp ennå - jeg selger ikke en eneste Nanov aksje slik det ser ut nå!!

Må jo snart være kjøps anledning

2 Likes

Solgte min beskjedne beholdning i dag.

Dette kan gå begge veier, men gidder ikke og sitte på ved et eventuelt krakk.

2 Likes

Huff, hvis jeg husker riktig, så fortalte du også at du hadde solgt deg ut på 13,50 før Q4 i fjor. Da hadde vi samme prat, og du bestemte deg for å gå inn igjen. Etter det steg vi 150 % på kort tid.

Nå er bakteppet totalt annerledes, verden er ute av kontroll (midlertidig), så ting kan bli verre, men en stor korreksjon er allerede unnagjort. Men det kan bli verre, selvsagt. Av og til er det bedre å ta tapene enn å plages i hverdagen med at ting bare faller og faller. Vi får håpe verden blir bedre og det samme med hverdagen for kreftpasientene som trenger bedret behandlingstilbud. Er jo lov å håpe at Betalutin kan være et bidrag her, men det legger nok ekstra tvil til det å være aksjonær det vi har sett og hørt fra selskapet siste halve året.

8 Likes

Selger jeg også nå…tror ikke vi har sett bunnen ennå…vil ihvertfall ta en god tid før d snur…Årevis med krig kanskje???..de nestetre neste mnd er veldig kritiske i forhold til Russland .våres kjære putin med disse atomtrusslene sine som han er fullt i stand til utføre når ting ikke går slik han ønsker…mener de fremste eksperter på dette området

Det stemmer Observer.

Ting har forandret seg radikalt for min del. Nå gjelder det ikke lenger ting vi kan hanskes med dessverre. Jeg kommer nok til og bli Nanov aksjonær igjen, det er jeg ganske sikker på. Har tross alt fulgt selskapet i medgang og motgang og er ganske sikker på at de vil lykkes. Og vil følge selskapet fremover og kjøpe tilbake når jeg føler ting roer seg på østfronten.

1 Like

Nedsiden er på drøye 10 kr nå. Enhver kan regne på oppsiden når freden igjen har senket seg over landskapet, pandemien er en saga blott, og rekrutteringen er tilbakelagt. Kan heller ikke se hvordan krigen i Ukraina skulle kunne påvirke rekrutteringen i særlig grad.

På den annen side så har selvsagt aksjemarkedene lenge vært høyt priset, og kanskje dette er begrunnelsen markedet trenger til å gjennomgå den korreksjonen som mange har ventet på i årevis.

4 Likes

Nedside regnes i prosent, og ikke i kroner. Helt uvesentlig hvor mange kroner en aksje står i

2 Likes

Dessverre forstår ikke mange av nano sine aksjonærer dette, at nedside som oppside regnes i %.
Ei heller CFO antagelig - virker ikke som ledelsen i mange av våre norske biotekselskaper forstår børs eller bryr seg om aksjekursen i selskapene de er ansatt for å skape høyest mulig aksjekurs i.

Synd, men nå går det rett i dass her er jeg redd. Bingotek med potensielle inntekter mange år frem i tid etter x antall emisjoner på veien er rett og slett ikke investerbart slik verden er i dag.

Nå er det råvarer og verdiaksjer med utbytter som gjelder for å holde tritt med galopperende inflasjon og renter.