Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Enig med deg.
Vi må ha med oss at en positiv børsmelding fra FDA møte om design av Fase 3 i 2FL og 3FL kan dra kursen +30%-40%. Dette sammen med at toppen av trakta til Skullerud fylles opp…
Kursen står ikke i 10 ved børsslutt den dagen Skullerud melder om enrolment complete.
Greit å ha med seg på en svart dag som dette.

8 Likes

Vet ikke helt hva du mener med at det er uvesentlig hvor mange kroner en aksje står i. Når potensialet til NANOV er relativt uendret (la oss si 100 kr for enkelhets skyld) så er det klart at aksjen er langt mer attraktiv på 10 kr enn på 20 kr - eller 30 kr som den også har rundet noen ganger i løpet av de siste årene. De fleste vil foretrekke en aksje som kan tidoble seg fremfor en som kan tredoble seg hvis premissene som ligger til grunn er relativt uendret.

8 Likes

Det er vanskelige og bekymringsfulle tider. Jeg har alltid sagt at verden går nok ikke under denne gangen heller. Har dager hvor det lurer seg inn litt tvil som sikkert hos mange andre også. Dersom den ikke går under så er jeg trygg på at det blir mulig å selge Nano i løpet av året for over 12 kroner, og kommer vi over 12 så kommer vi over 14 og kommer vi over 14 så har det dukket opp gode nyheter for Nano og verden forøvrig og da går vi også over 20. På den bakgrunnen har jeg idag kjøpt 5K aksjer til.

8 Likes

Mitt papirtap har i dag passert 1M, noe som er betydelig for meg.
Jeg er ikke belånt i investeringene og beholder min posisjon såfremt ikke verden går under de neste 12 mnd.

Men, må innrømme at det brenner litt nå ja! :fire:

15 Likes

Join the club😱!!

5 Likes

Jeg har også kjøpt idag… time will tell hvis dette var lurt eller ikke. Det kan hende at det blir en positiv overaskelse fra FDA på slutten av mars… for eks at de godta 106 isteden for 120 innrullet i paradigme. Men dette er ren spekulasjon fra min side … eller bare ønsketekning?

Ja, bare ønsketenkning etter min mening i hvert fall :slight_smile:

1 Like

Hvorfor skal en godkjenning av studieoppsettet gi en oppgang på 30-40%?

Det er vel heller sånn at en godkjenning av dette studieoppsettet er bakt inn i kursen.

Kanskje det, men «back in the day» med Algeta, FDA plutselig stopped videre clinical trials fordi de mente at det var ikke etisk å ikke la pasienter får tilgang til medisin . Dette tok mange på sengen….

Aksjen er sterkt volatil, og drar avgårde (i begge retninger) på nyheter selv om mange tar disse som en bekreftelse på hva de selv har tenkt. Jeg tror på ingen måte dette er bakt inn på dagens kursnivå og vil bekrefte/vise troen FDA har på medikamentet.

1 Like

At de skal får lov til å teste ut en combo vi vet er relativ safe er ikke ground breaking news.

I hvert fall ikke i min biotektrading bok (som er full av feil😉)

Dette er drømmescenariet mitt, at de i møte i mars godtar de 106 eller 107 pasientene som foreligger. Dette sammen med en bekreftelse på studieoppsett for fase 3.
Tror dessverre ikke noe på at de slipper unna å nå 120.

1 Like

Det kan vi være enige om, men jeg tror dette vil vise en raskere vei til 2FL markedet - og ikke bare 3FL. I tillegg så kan det ligge ting bak et slikt studieoppsett slik som finansiering/partnerskap.

Algeta var jo MYE lenger nedi løypa enn det nano er. Vi snakker STORE forskjeller på antall pasienter.

Det du skisserer kommer garantert ikke til å skje.

The approval is partially based on the Phase III ALSYMPCA trial, a randomized, double-blind, placebo-controlled international study of 921 men with symptomatic CRPC. Male patients receiving Xofigo lived a median of 14 months compared to 11.2 months for those on placebo.

Jeg skjønner at folk blir nervøse av lave kurser og ser etter godbiter under alle steiner som kan vendes, men la oss være realistiske her.

Nano kurs er og forblir bundet til paradigme rekrutteringen helt til 120pasienter er inne. Det eneste som kan komme ut av det blå er partnere med alpha37 og/eller Humalutin.

6 Likes

Denne veien til 2L FL har vært kjent i årevis

Klart det. Men en nyhet om partnerskap er en HELT annen sak som kan løfte kursen 100-200% på kort alt ettersom hvilken deal de får.

Men tviler det kommer en deal på Betalutin før vi får data fra Paradigme

1 Like

Jeg tror uansett at en melding på at det er veien vil gi kursoppgang og bekreftelse.
Tillitten er tynnslitt, enhver positiv bekreftelse selv på ting mange her antar vil gi store løft.

1 Like

Godkjenningen er vel kjent og “bakt inn”, på samme måte som at emisjon var kjent og “bakt inn” tenker jeg.

Dvs, ikke helt utenkelig at vi får en reaksjon på kursen den dagen det er på plass🙂

Krig var iallefall ikke bakt inn, så det kommer vel iallefall et løft når det roer seg ned igjen borti der… hopefully sooner, rather than later, av andre mye viktigere grunner…

Tja, Alle i Paradigme får jo allerede medisinen.
Og får ordens skyld: Algeta sin trial ble ikke stanset, men det ble anbefalt at alle fra et gitt tidspunkt fikk medisinen xofigo og at kontrollarmen ble avviklet etter en planlagt interrimavlesing.

3 Likes

Er ikke inne her, men hadde ikke akkurat solgt på desse nivåene. ikke vært så oversolgt siden 2018 på weekly chartet

2 Likes