Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Emisjon kommer ikke med det første. Virker helt baklengs å ikke melde emisjon før/samtidig som denne meldingen.

Fin kjøpsanledning for de som tenker å bli med på denne suksessen fremover. Kjøpte selv litt på åpning på 20 blank. Tror kursen går oppover igjen ganske snart. Vi som følger selskapet tett var klar over at dette kunne komme. Bekymrer ikke meg i det hele tatt om det blir avledning i juni eller i august. Jeg er sikker på at vi kommer til å oppleve en fantastisk reise fremover.

2 Likes

Hvordan gikk det, fornøyd med salgskursen?
Nå venter vi på 16 kroner?

1 Like

Enig I den.kommer nok noe kursdrivende før eventuelt emisjon.dem har nok noen gode kort på hånd før den tid

4 Likes

Det er jo ingen som klarer å forutsi kursutviklingen spesielt godt. Men når vi bommer betyr ikke det at andre aksjonærer og markedet er “frakoblet rasjonalitet”, som du skriver. Kan det tenkes at vi erfarer en tendens til ekkokammer her inne der vi ikke skjønte at den siste bølgen i pandemien vil ramme rekrutteringen? At vi frakobler oss selv fra ubehagelige fakta og findyrker alt det positive. Når vi da bommer så er det ikke vår feil, men det teite markedet og selvsagt de ondskapsfulle shorterne.

7 Likes

Har du glemt å lese TA-tråden? :wink: Der var vel konsensus på 19…

Kjøp billig - selg dyrt. Punktum.

2 Likes

Så bra! Men på denne tråden var det ikke få som mente at fredagens nyhet allerede var innbakt i kursen og at markedet nå er irrasjonelt.

3 Likes

Sjå på kursutviklinga sidan 04.08.21 - Sist gang dei meldte om utsetting. Går nok rett oppigjen etter at folk har fått tenkt seg om.

1 Like

Hvordan vet man at short 1,39% dekker seg inn på denne kraftige duppen… dekker de inn fra forrige inngang men setter også ny short osv . ?

Ja, ser den. Det er alltid noen som fornekter effekten av bekreftelse :slight_smile:

Det kan godt tenkes. Men ofte - ikke alltid - må vi gjennom tre dager med synkende kurs etter en såpass klar melding som vi fikk fredag.

2 Likes

Først panikksalg fra start, så litt opp. Så kommer tvunget salg nå utover formiddagen når enkelte som har gearet for høyt får streng beskjed om å redusere. Enig i at vi vet mer etter tre dager ja, ingen dum regel det.

1 Like

Maks BG Pareto for vanlige kunder er 30%. Utdyp tvunget salg utover dagen.

Han kan ikke svare på dette før til uken - når vi ser om kursen har gått opp igjen eller videre ned :smiley:

Haha

Irritasjonen nå er vel spørsmålet om de går tom for penger før Paradigme er i boks?

369,5M ved slutten av Q3 med 104,3M i tap, 80,6M mindre i cash det kvartalet.
Vi er nå i Q1, så om vi regner direkte med de tallene vil de ha hatt et tap på 104,3M fra Q4+12M hittil i Q1. Hvordan de bruker 1M per dag på så få pasienter lurer jeg på, menmen det har vel et godt svar.

Uansett, direkte regnet har de nå ca. 252M igjen og 6-12mnd til resultatene kommer. De vil da ha ca. 50M igjen når H2 starter uten en ny emi og med samme cash burn.

Må nok en runde til til tenker jeg da. Skal ikke snakke mer om emi etter dette, ville bare trekke det fram for de som ikke følger med på regnskapet.

Men svaret har vi alle, chartet er superenkelt å følge som trader.

Bunnene kommer stadig høyere, toppen er som regel rundt 30. De som selger i dag er helt i usync med bevegelsen i aksjen, men vi trenger selgere for at også vi/de som trader skal kunne kjøpe seg inn igjen på attraktive tradingnivåer.

Rød = Kjøp
Grønn = Salg

9 Likes

Rekrutteringen er alfa omega her og nå er cashsposisjonen en stor usikkerhet igjen som følge av rekrutteringen. Ved neste Q pres, hvilket utslag gir hvilken rekruttering? Nå har vi fasit på hva som er kommet inn etter 26.11 og frem til 07.01. Uten andre triggere tror jeg markedet reagerer følgende på rekrutteringstall neste Q:
(rekruttering fom. 08.01-17.02)
106 - 0 stk = -15-20%
107 - 1 stk = -6-15%
108 - 2 stk= -1-5%
109 - 3 stk= 0-5%
110 - 4 stk= 6-15%
111 - 5 stk= 16-30%

1 Like

Alle de røde områdene der har et stort fall først, for så å falle videre 20-30% ukene etter. Synes det virker ok å selge på slike dager historisk sett jeg?

3 Likes