Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk Analyse 2 - (NANOV) (TA)

I dag kom vi ned til 22,75 for anden gange.

Jeg ville avventet til man ser noen tegn til kjøpekraft. Kommer til å se an månedscandelen til XBI ved månedsskifte, og vurdere nano derifra.

Er flere ting jeg ser etter, spes i XBI;

*Flush under 100, som er et psykologisk tall som kan trigge stoplosser

*En godt nok bounce i D timeframe som gir mulighet for trendendring(som igjen kan gi en indikasjon på at bunnen er satt i større frames)

*typiske bunnformasjoner som falling wedge/ OHS eller brudd ned uten followthrough.

*Første ukentlige oversolgte nivå siden all time high(typisk ved månedlig konsolidering som vi ser nå)

Så bare å følge med :grinning_face_with_smiling_eyes:

10 Likes

Tror det er større andel mrna vaksineselskaper i XBI (?).
IBB vs. XBI: Head-To-Head ETF Comparison | ETF Database (etfdb.com)

1 Like

Sell ut på bear harami i 4timers og intradagHS for avgivelse i morgen, samt olje og indekser ned i morgen.

1 Like

Best å kjøpe mer nå da!

1 Like

Ikke uventet dårlig rekruttering gjør at vi kan se nedover til mandag og da blir jeg ikke veldig overrasket om vi ser 19-tallet. Jeg ser en mulighet på ca 19,60 basert på tidligere bunner og på den stigende bunnlinjen i triangelet, dvs ca 19 blank:


Mulig et slags nivå på ca 21,70 også, men jeg tror fallet på mandag blir mer enn de 6 prosentene ned dit.

11 Likes

Takk for innspill :slight_smile: Ja, blir interessant å se om 19 holder. Jeg vurderte også den hode-skulder formasjonen, men la ikke merke til sammenlikningen til 2020. Spiller den seg ut er vel potensialet teknisk helt ned til 16ish? Jeg synes jo at et fall videre under 19 virker mye nå som NANO er så nære avslutning av pivotal fase, men så er det heller ikke tvil om at jeg er i risk for bias etter å ha vært i selskapet i 6 år.

Ser man under 19 i chartet så synes jeg at 17,30-nivået ser interessant ut når man ser hen til tidligere topper/bunner. Hvis man så leker litt med den stigende bunnlinjen ved å ignorere wicks så vil også denne treffe samme nivå. Det sagt, så er ikke jeg særlig fan av å variere premissene for linjene. Derfor tar jeg den svarte linjen med en klype salt:

Jeg ser en potensiell konsolidering mellom 23 og 25-26 som det mest naturlige (obs! Har ikke sjekket opp noe fundamentalt) fremover.

Ok linjer du har @Aksjesnila men disse kan også tegnes ved å overse den laveste bunnen. Da synes jeg de 3 siste bunnene (inkl den vi er i nå) danner en fin stigende linje som jeg har mer tro på slik totalbildet rundt NANOV er nå. Positivt nå om vi kan krype opp og over 24 og etablere oss der for så utfordre nivåene over.

Men mye kan skje i NANOV - det har vi sett før. Men 16kr (evt 19) ser jeg ikke uten at enten makro knekker ned eller at det kommer vesentlig negativ NANO news. Tror vi holder oss over 22.75 ish fremover og at potensialet ligger oppover - ikke nedover.

Lykke til!

2 Likes

Hadde jeg bare lest chartet kunne jeg vært helt enig med deg, men utgangspunktet for mine to siste innlegg her er den negative meldingen om forsinkelse som kom fredag kveld etter stenging. Vet ikke om du har sett den siden du tar forbehold om at du ikke har sjekket det fundamentale fremover?

2 Likes

Nei det har jeg ikke fått med meg og det endrer bildet helt. Da kan det bli stygt på mandag ja.

1 Like

Hvor finder den støtte efter fredags melding?

19-20 en plass tenker jeg

1 Like

Imponerende bra!

2 Likes

Vi vet fra før at fundamentale nyheter spiser all TA til frokost. Det har vi sett tydelig i dag. Men skal ikke TA ha noe å bidra med hvis ikke nyhetsflommen er forutsigelig?

Satser på inngangsbillett med tradepotten rett under 20 kroningen.

1 Like

Hvordan da?

Imponerende bra treff dette :+1: Om vi etablerer oss på rundt 20 kr de kommende dagene - har du noen tanker om veien videre med utgangspunkt i det tekniske bildet?

Takk for det. Du vet hva de sier… selv blind høne kan finne korn eller noe :sweat_smile:

Stort sett synes jeg TA er mer anvendelig for å identifisere kjøps/salgs-nivåer enn til å anslå retning. HVIS den nå holder seg over støtten på 19,60 så ser jeg oppover for å finne aktuelle motstandsnivåer der jeg evt kan selge noe og gamble på å kjøpe tilbake lavere. Pr nå synes jeg det bildet er litt utydelig, uten veldig klare nivåer for meg, men mulige utgangspunkt kan kanskje være på ca 22,30, 24,5 og 28,5.

Jeg benytter imidlertid ikke TA helt adskilt fra det fundamentale, så makro og selskapsnyheter vil løpende bidra i vurderingen av hvilket av nivåene jeg satser på. Skjer neppe noe spes i selskapet før Q4, så hvis makro er ruglete og volumet lavt så kanskje jeg selger noe igjen allerede på 22 hvis vi kommer dit raskt, men totalt sett tipper jeg at forventningsoppgang drar kursen over det en gang innen Q4.

HVIS kursen går under 19 (da formodentlig pga makro) øker jeg totalbeholdningen hvis den nærmer seg 17,30.

Ingen råd, kun mine tanker til innspill selvfølgelig :slight_smile:

13 Likes

Har du solgt nå ?

Nei, er på “maks” igjen etter å ha tatt tilbake traderpotten på ca 19,75 i snitt :slight_smile:

5 Likes