Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Lengter etter de dagene vi trodde 70 tallet var passert for siste gang

6 Likes

Tror ikke vi skal undervurdere hvordan rekruttering kan dra seg til mot slutten.
FOMO fungerer også hos kreftpasienter uten alternativer.

3 Likes

Presuming the recruitment numbers are good, what do you think when will it be communicated: before Q4 or on Q4?

On Q4

Shorten økt med 94.000 aksjer på fredag (men mindre short i % pga. aksjeutvidelsen)

Får starte med en disclaimer: prøver ikke å skremme eller konspirere, ønsker bare en diskusjon rundt videre finansiering :nerd_face:

Har sett på cash position fra kvartalsrapportene de siste årene, og ser at de nødig lar den droppe under 200M. Dersom man ikke forventer store positive triggere de neste månedene, og et surt børsklima, kan det gi mening å hente penger nå fremfor å vente, fordi man nærmer seg den magiske grensen.

Det jeg imidlertid lurer på er om vi ikke må forvente enda en emisjon før read-out, men da etter melding om ferdig rekruttert og evt. andre triggere.

Om jeg tar utgangspunkt i snittrekruttering for H2 2021 (2,9 per måned), er vi ferdig rekruttert i juni. Rekrutteringen blir forhåpentligvis bedre, og vi er ferdig før, men tør ikke forskuttere det.

Tar også utgangspunkt i cash burn fra 2021 (~30MNOK per måned), og får read-out 4 måneder etter ferdig rekruttering, altså i oktober, med cashbeholdning rundt 205M.

Frykter at dette i så fall er litt tynt, og at vi derfor kan risikere en ny emisjon etter ferdig rekruttering, dersom ikke innrulleringen tar seg opp, som jeg åpenbart håper den gjør.

Har lagt til historisk guiding ettersom jeg først var innom Q-rapportene :nerd_face:

Avslutter med samme disclaimer: ønsker ikke å skremme eller konspirere, og håper naturligvis at rekrutteringen går raskere så vi kan slippe ny emisjon før read-out

15 Likes

En forskjell vil være at man er ferdig rekruttert. Det vil hjelpe på kursen.

5 Likes

Tror også det vil gjøre en stor forskjell, men tror read-out vil gjøre en mye større forskjell, derfor håper jeg vi kan komme oss dit før neste emisjon. Aller helst slippe pga partneravtale, så klart…

4 Likes

For en herlig korrelasjon mellom kurs og cashbeholdning, kul graf.

Det kan bli emisjon, det kan bli partner, lets play game of stonks.

5 Likes

Vi får vel Nano til 5 kroner skulle det bryte ut krig mellom Russland og NATO/Ukraina.

Føler den spente situasjonen ikke får så veldig mye mediadekning, stort sett FED og renter det går i.

1 Like

Bryter det ut krig mellom Russland og NATO, så er papirtapet mitt i NANO min minste bekymring.:frowning:

10 Likes

Vi får se hva som skjer med markedene fremover, men emisjonen som ble satt nå kan vise seg å ha vært livsviktig.
Har selv ingen tro på krig, men det virker ganske klart at risikokapital ikke akkurat er veldig lett i å få tak i for øyeblikket.

Hvor hadde vi vært nå uten emisjonen?15-16-17?? Hva hadde emisjonsprisen havnet på om vi satte den nå i stedet? Hadde de fått tak i kapital overhodet?

Nei, denne emisjonen var sur og ekkel, men jeg synes det var det mest ansvarlige å gjøre. Med disse markedsforholdene 3-4 mnd frem i tid så hadde det blitt helt krise.

17 Likes

Enig, tenker nå i etterkant at det var et smart trekk.

4 Likes

Putin vet han er ferdig hvis han angriper i stor målestokk. Jeg har mange venner i Ukraina .Ingen der tror han er så dum. Men nå er det tilnærmet ro og fred på Krim , så mye av spenningen forsvinner hvis han gjør det. Russland tar Ukraina ganske lett hvis de vil, men hva er gevinsten? Det russiske folk får regningen og Putin er historie
Ang. emisjonen så var den faktisk perfekt , nå ville de satt den til 10.-

6 Likes

Informasjon om ekstraordinær generalforsamling ( NANOV ) til hgsd300 ligger nå tilgjengelig i Postkassen i VPS Investortjenester.

Edit :

Russiske og ukrainske tjenestemenn skal møtes i Paris onsdag, opplyser president Emmanuel Macrons rådgiver.

Frankrike ser en vei mot nedtrapping av den spente situasjonen, sier Macrons rådgiver mandag kveld. (NTB)

Pluss litt positivt fra FED møte, så tenker jeg vi begynner og se lys i tunnelen igjen. Gjerne litt positive Corona nyheter på toppen :grinning: :grinning:

Edit 2 : Da er skolen til kidsa over i grønt nivå, så det er en positiv Corona nyhet. Samt at grønnfargen er begynt og vise seg over dammen. Pluss 5% imorgen :grinning::grinning:

5 Likes

Er ekstraordinær for å stemme om reparasjons emisjon til en kurs = 14.00.

OSEBX i morgen:

4 Likes

Tror vi får besøk fra noen aksjonærer som kaster kortene i et annet selskap også.

Leit at studiet blir parkert, men ser for meg at flere vil reise kjerringa og ta plass i et (delvis…) finansiert og ferdig mørbanket selskap som skal vise data i 2022.

5 Likes

Hvorfor stopper de Release-studien egentlig? Kan være nyttig info for de som er nysgjerrige nanov-investorer. Selv om det absolutt ikke er noen fare for at det skal skje med Paradigme.

Ny medisin som blir standard of care, konkurranse som gjør det vanskelig å få inn pasienter til studien