TA gir ingen fasit. I beste fall gir det sansynlighetsovervekt for et av utfallene i et større antall tilsvarende formasjoner.
Kursutviklingen på enkeltaksjer inneholder så mange tilfeldige variabler at utfallet kan være tilfeldig.
Dette ut fra et trading ståsted
Kursen har laget et “bull flag” da kursen gikk fra 14 til 35.
Anser selv aksjen i en konsolideringsfase som danner flagget og støtten har vist seg
å holde også på dager med relativt lavt volum.
Enig i at formasjonen i selve flagget ikke ser veldig bull ut med flat bunn og lavere topper
men ikke alltid dette bør være avgjørende for videre retning.
Flagget danner ofte en nedadgående konsolidering.
Investopedia :
The flag can be a horizontal rectangle, but is also often angled down away from the prevailing trend. Another variant is called a bullish pennant, in which the consolidation takes the form of a symmetrical triangle. The shape of the flag is not as important as the underlying psychology behind the pattern. Basically, despite a strong vertical rally, the stock refuses to drop appreciably, as bulls snap up any shares they can get. The breakout from a flag often results in a powerful move higher, measuring the length of the prior flag pole.
Artig! Jeg postet denne på kødd i småprattråden for tre-fire uker siden:
…men i ditt chart begynner det jo å likne noe reelt
Forsøk på brudd opp, med NADA volum foreløpig.
Bunn over emisjonskurs ser ut til å være bekreftet ganske bra nå. Har ikke gått under 23-nivået på fire forsøk. Volumet har også nullet seg ut, som er typisk før det kan bygges nytt momentum.
Går mot golden cross, de to siste gangene har vært luremus, så får vi se om det går bedre denne gangen
Holdt støtten på 23kr?
Lurer på om jeg skal legge ut fiskesnøret på 19 kroner
trua på så langt ned?
Poenget er at man trenger ikke å ha trua eller ikke. På chartet er vi på en siste støtte nå, og det er da langt ned til 17-20 som er glidende snitt og rundt tall etc etc.
Hvis man da har cash på konto så er eneste kostnaden med å ha en limit ordre stående at de pengene ikke kan stå aktivt i noen annen posisjon.
mm… poenget er at jeg kjøpte litt på 23.
23 er et helt fint sted å kjøpe! Men man må ha et mentalt bilde av hva man vil gjøre hvis den støtten ikke holder.
Denne gangen sitter jeg personlig dønn fast, og vil heller prøve å trade en evt ny kapitulasjon. Jeg gjør et binært bet her på at NANO ikke kommer til å komme med veldig negative nyheter om rekruttering på Q1, og lar det overstyre flaky TA hensyn på min core position.
Trenger ikke bli samme mønster denne gangen, men i 2016 skjedde det lite fra golden cross i april til break out i august.
Nå kommer det vel flere triggere i Q2, blant annet dlbcl, archer1 og Q1. Kan nærmest garantere at vi ikke får samme mønster, da den vil være svært volatil avhengig av resultater.
Enig med deg. Litt typisk Nano å sige nedover mellom triggerne. Kanskje typisk Biotek får en heller si. Det jeg lurer litt på er hvordan det vil gå med risk-on assets hvis børsene korrigerer i april / mai.
Kan positive Nano meldinger demme opp for evt. nedsalg? Jeg tror det.
(…motsatt fall blir det jo dobbelsmell - men dette blir litt off-topic )