Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk Analyse 2 - (NANOV) (TA)

TA gir ingen fasit. I beste fall gir det sansynlighetsovervekt for et av utfallene i et større antall tilsvarende formasjoner.
Kursutviklingen på enkeltaksjer inneholder så mange tilfeldige variabler at utfallet kan være tilfeldig.
Dette ut fra et trading ståsted

1 Like

Kursen har laget et “bull flag” da kursen gikk fra 14 til 35.
Anser selv aksjen i en konsolideringsfase som danner flagget og støtten har vist seg
å holde også på dager med relativt lavt volum.
Enig i at formasjonen i selve flagget ikke ser veldig bull ut med flat bunn og lavere topper
men ikke alltid dette bør være avgjørende for videre retning.
Flagget danner ofte en nedadgående konsolidering.

Investopedia :
The flag can be a horizontal rectangle, but is also often angled down away from the prevailing trend. Another variant is called a bullish pennant, in which the consolidation takes the form of a symmetrical triangle. The shape of the flag is not as important as the underlying psychology behind the pattern. Basically, despite a strong vertical rally, the stock refuses to drop appreciably, as bulls snap up any shares they can get. The breakout from a flag often results in a powerful move higher, measuring the length of the prior flag pole.

2 Likes

5 Likes

Brudd opp her nå = høyden i trekanten, gir signal opp til ca 37 kr.

6 Likes

Likheter, også dato.

15 Likes

Artig! :smile: Jeg postet denne på kødd i småprattråden for tre-fire uker siden:

…men i ditt chart begynner det jo å likne noe reelt :grinning:

10 Likes

Forsøk på brudd opp, med NADA volum foreløpig.

3 Likes

Bunn over emisjonskurs ser ut til å være bekreftet ganske bra nå. Har ikke gått under 23-nivået på fire forsøk. Volumet har også nullet seg ut, som er typisk før det kan bygges nytt momentum.

4 Likes

Går mot golden cross, de to siste gangene har vært luremus, så får vi se om det går bedre denne gangen

Screenshot 2021-03-15 at 09.58.44

10 Likes

Ganske langt ned til 200 dagersen.

Kanskje greit å ha et limit kjøp liggende langt nedover

2 Likes

Holdt støtten på 23kr? :nerd_face:

Lurer på om jeg skal legge ut fiskesnøret på 19 kroner

trua på så langt ned?

Poenget er at man trenger ikke å ha trua eller ikke. På chartet er vi på en siste støtte nå, og det er da langt ned til 17-20 som er glidende snitt og rundt tall etc etc.

Hvis man da har cash på konto så er eneste kostnaden med å ha en limit ordre stående at de pengene ikke kan stå aktivt i noen annen posisjon.

2 Likes

mm… poenget er at jeg kjøpte litt på 23.

23 er et helt fint sted å kjøpe! Men man må ha et mentalt bilde av hva man vil gjøre hvis den støtten ikke holder.

Denne gangen sitter jeg personlig dønn fast, og vil heller prøve å trade en evt ny kapitulasjon. Jeg gjør et binært bet her på at NANO ikke kommer til å komme med veldig negative nyheter om rekruttering på Q1, og lar det overstyre flaky TA hensyn på min core position.

3 Likes

Trenger ikke bli samme mønster denne gangen, men i 2016 skjedde det lite fra golden cross i april til break out i august.

Screenshot 2021-03-16 at 10.29.32

1 Like

Nå kommer det vel flere triggere i Q2, blant annet dlbcl, archer1 og Q1. Kan nærmest garantere at vi ikke får samme mønster, da den vil være svært volatil avhengig av resultater.

1 Like

Enig med deg. Litt typisk Nano å sige nedover mellom triggerne. Kanskje typisk Biotek får en heller si. Det jeg lurer litt på er hvordan det vil gå med risk-on assets hvis børsene korrigerer i april / mai.

Kan positive Nano meldinger demme opp for evt. nedsalg? Jeg tror det.
(…motsatt fall blir det jo dobbelsmell - men dette blir litt off-topic :grimacing: )

1 Like

5 Likes