Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk Analyse 2 - (NANOV) (TA)

Tør du å legge hodet på på blokken å si fra når du mener en tydelig bunn er satt?
Edit og til spørsmåltegnene: Jeg spør om dette fordi jeg litt for ofte ser noen si noe om dette i ettertid slik at det blir en variant av backtrading.

1 Like

Det er ikke den måten jeg bruker TA på, jeg kan si fra hvis jeg mener den er i ferd med å gå over i en stigende trend.

5 Likes

Teknisk: forrige kvartalsrapport ga enorm opptur på gode rekrutteringstall, så noen ville kjøre en pump & dump før denne rapporten.

Venter på fundamental oppdatering nå. Mulig aksjen bestemmer seg for retning før Q1 rapport 26. mai, men det blir fort reversering når man får den fundamentale oppdateringen hvis den går motsatt av hva folk posisjonerer seg for i forkant.

Ergo setter aksjen en topp eller bunn ca 1. juni.

5 Likes

Det er mer enn bra nok… Bare du ikke sier fra i ettertid.

2 Likes

Jeg ser ikke at dette er en teknisk analyse, som er navnet på tråden. Alle vet at 26.mai er en viktig dato av åpenbare grunner.

Det jeg lurer på er om noen kan si noe om kursutviklingen fram til Q1 basert på tekniske forhold.

1 Like

Det finnes en tråd som heter “er teknisk analyse verdt noe” eller noe sånt, om jeg tar poenget ditt.

1 Like

Ser ut som den har bunnet ut på 24 og indikatorene har iallefall snudd i positiv retning på kortere intervaller.

2 Likes

Nano er inkludert i min biotek round-up. Får både kortsiktig og langsiktig analyse her: Noc's Corner (TA på Youtube) - #105 by Nocturne

1 Like

Dette var konkret og midt i blinken for meg. Veldig artig hvis man kan spotte en bekreftet bunn så tidlig. Min magefølelse sier du har rett, men det sier man gjerne før det eventuelt snur ned igjen.

1 Like

Hadde jeg swing tradet denne aksjen selv så hadde jeg kjøpt på 24-25.
Men selv sitter jeg rolig med beholdningen fremover

Jo, du leser meg delvis. Jeg er skeptisk til en del av det som blir presentert på denne tråden. Men samtidig tør jeg ikke ignorere grafene før jeg handler. Poenget her var ikke annet enn å få synspunkter på om en kortsiktig bunn kan ha blitt satt i forrige uke, noe som JTHP bekrefter.

1 Like

Sorry, har prøvd å se de analysene dine, men klarer ikke dialekten din. Kan du prøve å snakke østlandsk?
Hehe :wink:

Haha, østlandsk? Nei, men jeg klarer å imitere en grei bergensdialekt :sweat_smile:

1 Like

Det er enda verre

Feil.

Jeg bruker ikke TA til å spå hvor jeg tror aksjen skal gå i flere uker, spesielt aksjer som det er fullstendig umulig å regne fornuftig på. Dvs, du kan regne på aksjene, og du får akkurat det svaret du vil ha.

Hvis du vil ha hodet på blokka for å spå så kan jeg tenke noe sånt som dette.

Aksjen er sentimentsdrevet, vi ser at volumet har falt og den tester litt forsiktig oppover. Så ser vi at den prøvde seg på litt støtte rundt 26,5kr før den falt 5. mai. Dette burde da kortsiktig være en liten motstand som krever litt kjøpsvilje for å komme over. En test dit, og så ned igjen ville være logisk for min del.

Siden forrige rapport ser vi klart at kjøperne har tatt i mot på 22,8kr - 23kr, og jeg forventer at dette vil skje igjen - med mindre det kommer en ordentlig rød børsdag hvor folk selger fordi alt selges. Slik mai har utviklet seg så syntes jeg det er logisk at det kommer en slik dag før månedsslutt. Men selv da tror jeg at traderne vil plukke opp mellom 21.5 - 23kr. Det er den logiske bunnen fram til kvartalsrapport. At det er logisk bunn betyr ikke at aksjen skal ned dit, men at det er der jeg personlig mener at risk/reward er optimal (forutsatt at det skjer i kombinasjon med en ordentlig rød børsdag så man har grunnlag for å tro at det er indeksdrevet).

Skulle aksjen etablere seg over 26,5kr over 3-4 dager (ved close) er da analysen gått ut på dato. Kommer det volum inn i aksjen som er høyere enn 26. - 27. april er analysen ubrukelig. Kommer det fundamentale meldinger er analysen ubrukelig.

Problemet med teknisk analyse er at det er ett bilde som utvikler seg kontinuerlig. Men, det jeg kan og vil bruke det til er å forsøke å identifisere områder der det ser ut som risk/reward er god.

Per i dag: avventer. Fall under 23kr er kjøp, etablering over 26,5kr er sannsynligvis kjøp, større volum inn i aksjen betyr at jeg vurderer det nye bildet som har kommet fram pga volum. Volum og fall noe særlig under 21.8kr er “røm skuta, det er fare på ferde.”

Og i morgen kan jeg ha endret mening :slight_smile: Som er grunnen til at jeg normalt bare deler denne typen gjetninger med folk på private beskjeder, siden de forstår at dette er ett av mange potensielle scenarioer og ikke noe man låser seg til når bildet endres.

13 Likes

Takk for denne utfyllende og i mine øyne en godt begrunnede tekst. Jeg skjønner at du her hopper uten sikkerhetsnett utenfor din vanlige komfortsone. Bedre dette enn trygghetsnarkomane som sier noe snusfornuftig etter at vendinger er blitt bekreftet av alle som kan se.

Uten å kunne lime inn noe chart - ser for meg ett byks gjennom 25,3 og så opp til rundt 27,5 i første omgang.

4 Likes

Jøss er du bull?

Ja nå tror jeg den siste korreksjonen tilbake fra 27 April er ferdig så da ser jeg mer oppside enn nedside de neste 2 ukene.

6 Likes