Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk Analyse 2 - (NANOV) (TA)

24.50 satser jeg på som inngang :slight_smile:

4 Likes

Kursen ble pushet tilbake i triangelet igjen men har selv ikke så stor tro på at denne skal ned å teste bunnen igjen, spesiellt etter nye Archer data og at de hadde 4 pasienter i “bakhånden” i paradigme. Hadde disse vært inkludert så hadde innrulleringen vært innenfor det jeg hadde forventet iallefall. Disse blir inkludert i neste runde i tillegg til mindre smitte og effekten av vaksinasjonen så tror jeg man kan posisjonere seg for en skikkelig opptur mot neste kvartal. Men det får tiden vise.

4 Likes

Linjene inne i formasjonen er ikke de jeg handler etter, og viser et eksempel. Men topp og bunn på formasjon er det viktigste i chartet mitt over. Det var interesse her for å forstå mer om prosessen bak hvordan man kan bruke TA som et verktøy og som jeg generøst deler på tross av at jeg vet at en objektiv analyse har en tendens til å møte en del motstand - som trolig også ligger bak at det er mye dårlige analyser som egentlig bare er laget for å bekrefte fundamentalt syn.

10 Likes

Det er jo litt besynderlig å tenke på at man nå ligger sånn halvveis på etterskudd mtp rekruttering så bevegelsen ned i august kan fort være knyttet til vedvarende subpar rekruttering, altså fundamentalt syn blir bekreftet.

Gjelder ikke bare på oppsiden, så tenkte det var verdt å nevne siden jeg tolket det dithen :slight_smile:

Forøvrig tenker jeg at så lenge vi ikke setter lower-low på weekly så ser chartet ok- ut. momentumindikatorer er litt skremsel, men hvis aksjen kunne vist litt “fundamental” styrke i kursbildet så kunne strengt tatt en konsolidering glatta litt over disse over tid. @Nocturne hva sier du?

4 Likes

Føles veldig overdrevet ut det her, men tredagersregelen gjelder, og de fleste av oss brente vel alt kruttet i går?

1 Like

Jeg forholder meg fremdeles til de samme chartene som jeg har gjort i lang tid nå.
Dag:


Reduserte derfor noe litt over 32.

Timeschart:


Tok litt av det inn igjen nå litt under 25. Avventer å ta inn igjen det siste, da det ikke ville overraske veldig med en tur ned mot 23 slik @holmes påpeker over her.

2 Likes

Ja, så lenge det ikke blir lower low på weekly er det jo positivt - 23.72 som må holde neste uke da?
Samtidig er hele candlen denne uken en bearish engulfing candle, det er sjeldent positivt :grimacing:

Det var nettopp momentum som gjorde at jeg ikke kjøpte Archer-meldingen, eller var inne før Q-tallene - spesielt pga. RSI og Stochs som begge så ut som de ville snu (bekreftet nå selvfølgelig).

Vi så jo det på Archermeldingen også, som burde vært et forsvarsel (gap opp og close rundt LOD).

DAILY
Nano brøt gjennom 20-dagers snitt i dag men finner støtte på 50 dagers. Ryker den under 50-dagers og 20 dagers krysser gjennom 50 så tenker jeg 20 kr og 200 dagers snitt ikke er utenkelig inn mot sommeren. Det vil jo også være muligheter for kortsiktige bouncer opp som alltid :slight_smile:

3 Likes

25 pga volumprofilen er et tall jeg gjerne synes den kan close over i morgen, og helst holde seg over

@Nocturne har jo forresten helt rett, beste er å zoome ut til weeklychartet og innse at så lenge en holder et higher lows der, så er chartet egentlig kjempebullish med stort potensiale for plutselige rykk oppover

Sylfrekk touch på 50 dagers snittet

4 Likes

Skal riste litt i treet og se hva vi får til :wink:

3 Likes

Litt side by side sammenligning

4 Likes

Flere som sitter og ser lengselsfullt på chartet fra 2016? ;D

3 Likes

Foreløbig er det store likheter i bevegelsene da :slight_smile: Så er bare å håpe på samme utfall

1 Like

artig å se de to volumbarene som sniker seg opp i bildet på den nedre der :slight_smile:

Closet nesten en krone over day low. Tror man skal slite med å få pushet denne særlig mye lavere ned.

3 Likes

Den smallt nedom og returnerte opp fra MA50 :+1:

3 Likes

Må bare takke for rigeligt med udbud af aktier på 24,70 … det er bare at kaste kortene :rofl:

1 Like

Foreløbig god inngang, forventer at vi beveger oss opp mot motstand igjen.

2 Likes

Kan bli en pen stuss her, shorterene fikk aldri uttelling under det viktigste støttenivået i NANOV

22 Likes

Litt moro å se at chartet foreløpig tracker helt OK mot det jeg tegnet inn (selv om det som sagt ikke var hovedpoenget i analysen)

1 Like

Dagens Chart :champagne: