Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk Analyse 2 - (NANOV) (TA)

Man trader regresjonstrend ganske likt som med vanlige parallelle trendkanaler, men som du ser regner den seg forbi overshoots og undershoots.

Akkurat nå ligger kursen dønn inne i midten av trenden, og da er min strategi å ikke prøve på noen smarte moves ene eller andre veien, jeg har en posisjon jeg er helt fornøyd med helt til kursen går til toppen av det blå eller bunnen av det røde. Reduserer litt på førstnevnte, øker litt på sistnevnte

for å fastslå et skikkelig brudd oppover ønsker jeg å se en bounce ved toppen av regresjonstrenden som også passer inn med volumprofilen i chartet til @JTHP , 28-29 sånn ca, pluss selvsagt volum. Nå har vi sommervolum, som gjør at 5% bevegelser ene aller andre veien er helt uinteressante.

Finn hvilepulsen og ta deg en GT mens du glaner på noen fine damer (eller mannebein hvis det er smaken). Ha solbriller på, så ingen riktig ser hvor du ser.

11 Likes

Blir ikke vanskelig spotte deg nede på Zachen!:wink:

image

4 Likes

Her er det bare å nyte sommeren - for hver dag som går er vi nærmere ferdig innrullering av pasienter i paradigme. Det blir en spennende høst!

1 Like

I henhold til ordboka står forkortelsen GT for “Det gamle testamentet”.
Så god sommer og lykke til :wink:!

1 Like

Tar selv litt sommerferie fra børs og trendkanaler. Her ligger vi i en positiv trend hva gjelder vær, tipper vi for alvor bryter opp imorgen :palm_tree::palm_tree::grinning::grinning:

3 Likes

Skjer lite i sommerferien for det eventuelt kommer news

Volumprofilen er sannelig ikke til å klage på den heller.

1 Like

Den er veldig sunn, og blir bare bedre for hver uke som går. Tiden jobber for nanolongs, ikke mot

1 Like

Vi fikk en candle under den viktigste støtten i mitt chart, men trader nå over. Det er lyspunktet

1 Like

Nå er chartet mitt ganske rotete i forhold til deres, men sjitt au:

Brøt ned gjennom EMA200 og POC for hele chartet før den hoppa tilbake i sidelengs kanal vi har hatt en stund nå. Personlig syns jeg chartet i sin helhet trender FINT oppover både i kanaler og snitt.

Skal vel en HEL del til for å gå ned under 22 på permanent basis igjen, altså gjerne noe fundamentalt som potensielt følger Brauns avgang?

P.S

Tekniker uten teknisk innsikt.

edit:

tror det er for mye som short som skal dekkes til at denne meldingen skal få et for stort avtrykk i chartet.

Ender vi dagen på 23.50 and above og aller helst over 23.80 er jeg “not worried” vs “worried” slik det så ut til morgenen idag. (Teknisk sett)

Hvorfor lete etter positive tegn? Som teknikker skal du være mest mulig objektiv og la strekene lede deg.
Curvefitting er en kjent og kjær hobby :blush:

5 Likes

Men den er jo så fin og hyggelig :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

1 Like

Et spennende punkt her…

5 Likes

Har sagt det før… nivåer basert på tidligere topper og bunner synes å funke fint i Nano. Bunnen i dag er ikke ukjent fra tidligere :blush: Slik jeg ser det, går vi fremdeles i horisontal trend som varierer mellom de samme nivåer som har ligget i dette timeschartet i over tre måneder nå:

2 Likes

Savepig - står du fortsatt for dette (“Tiden jobber for nanolongs, ikke mot”), sett fra et TA perspektiv?

2 Likes

Ja faktisk, alt som er lik eller over siste emisjonskurs er konsolidering over den lange nedtrenden fra ath

Hvis den skikkelig bryter ned under, så endrer det bildet seg litt

3 Likes

Har ikke fulgt shorten så nøye, men disse handler nok kun etter TA.

Noen som har stålkontroll over dette ?

Takk Savepig

1 Like

Som nanolong ønsker jeg veldig å se at volum profilen på ca 21 holder gjennom sommerferien og i det aller minste at den holder seg over 200 dagers snittet på ca 18.

Så ønsker vel sinte bjørner fryktelig gjerne å se kreftselskapet falle under 21 da

3 Likes