Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk Analyse 2 - (NANOV) (TA)

Mange som har solgt på lav 20 og skulle ønske de kunne trykke Ctrl + z også. Logger ikke på ti med arbeidspc og bilde dere får av meg står i kvalitet med analysen og det ironiske innholdet :rofl:

2 Likes

Så pent på ma50 i 1hr så.

Hadde vært fint om vi stengte litt høyere, helst over 28,52kr!

7 Likes

Gikk fint :muscle::+1:

5 Likes

Det etableres en liten OHS også… Klar til onsdag :love_you_gesture:
Edit: Torsdag selvfølgelig…

7 Likes

Vi er tæt på at bryde mange årig ned trend.

24 Likes

Den lille OHS er “avgitt” (men har ikke kraft da den kommer på en topp og er spedalsk i venstre skulder) og det etableres en HS -med en mindre HS inne i den slik det også var for den toppen 30,- 10. nov. - slik at det hele kan bli en dobbel topp som hodet i et 2-3 ukers HS.

Situasjonen ligner da Lugano-toppen (trekk linje fra ATH og du ser lignende approaching topper ). Eneste forskjell nå er at shorten reduseres, mens den da ble økt - muliggjort med årsakene til Costa-gate nevnt på småprat i dag (hva inneholder Costa-gate?). HS ble opptrukket ret forut Lugano også.

Denne gangen er er det ikke så mye lekkasjer og signalerende misguiding, så investorene er mer usikre. Det viser seg vedden sene og tveksame shortinndekkingen.

1 Like

Hvor mange Nick skal du opprette før du gir opp, Hugoil?

2 Likes

Ja denne OHS tilsier teknisk at det blir kr 32 torsdag såfremt det fundamentale er med oss!
Men dette er jo knapt nok begynnelsen om man ser frem til 30. november og det som da måtte åpenbare seg!?

Ps. Har flybilletter og overnatting i Oslo for Softox Market Day tirsdag, og Q3 Nanov torsdag, men har fått feber og influensa syntomer. Negativ Covid-19 hurtigtest i dag, så er nok en vanlig influensa. Får se det an?

1 Like

Softox på ONSDAG. Ellers møtes vi nok på NANOV Q3
:slight_smile:

Og dette poster du i en TA-tråd om Nano fordi?

Er du Hugoil?

Grev Ling

1 Like

…kjøper de på bunn altså.

1 Like

Dette blir teknisk uansett kr 32 i slutten av uka om vi har det minste av det fundamentet med oss dvs, 12! Uansett ses det som et utrolig godt kjøp rundt kr 30!

image
hvorfor ikke kalle en hugoil for en hugoil

3 Likes

Jeg får ikke lov til det. De tidligere profilnavnenes kontier blir bare sperret eller mottar ikke ny påloggingslenke når jeg spør om det.
Derfor må jeg gjøre som en grevling.

1 Like

Velkommen tilbake! Straks mer forståelig om kun kanalene vi snakker om i øyeblikket er synlige.

1 Like

Fin utvikling inne i vår store ascending triangle på daily. Ser ut til at vi skal opp å teste 32-33 ila et par uker. En rising wedge er bekreftet på kortere timeframes (grønne trendlinjer) og indikerer et bruddforsøk opp av triangelen rundt nyttår hvis trenden holder. Brudd opp så raskt er teknisk best-case, med target 60. Rising wedge er dog et bearish mønster, så jeg ser på det som mer sannsynlig at vi bryter ut av wedgen på nedsiden etterhvert for å reteste 26.50 og den lange fallende trendlinjen vi har passert (som ned fra 32 ville vært en nydelig RS-flipp på Fib 0.382). Holder den er vi klare for den store testen av 34-35. Fundamentale nyheter vil nok være styrende for kortsiktig retning. Teknisk worst-case på daily så skal vi en tur til ned til bunn av triangelen å teste 21-23 igjen.

2 Likes

Ikke gjør TA vanskeligere enn det er! På kort sikt er kr 32 target som følge av en OHS.
Med en smule fundamental medvind så nås dette målet i løpet av torsdagen.

4 Likes

OHS er typisk et reversal pattern fra bear til bull. På kort sikt ville jeg heller sett etter continuation patterns som flag, pennant, triangler og cup-and-handle. Jeg analyserer kort sikt som et pågående bullflag med target 32,5 og en cup-and-handle med target 32. Cup-and-handle kommer fra samme formasjon som OHS i dette tilfellet, men i praksis betyr det at venstre skulder er av liten betydning i et continuation pattern. I tillegg ønsker man at høyre bunn er vesentlig mindre enn hovedbunn, noe det er her. Bull er det hvert fall, og gir et tydelig kortsiktig target på 32-33.

EDIT: Ascending triangle passer best. Cup-and-handle er mer for de langsiktige timeframes :slight_smile:

7 Likes