Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Samme kurs nå som i skiftet sept okt 2016.
Smått utrolig. 2 års verdiskapning skal inn i kursen på rimelig kort tid. Blir gøy🤘

1 Like

Det var vel den 26. sep. 2016 den store rørelsen startet.

Sluttet dagen rett over halslinja på en intradagOHS.

1 Like

Norskbulls hadde sett det samme som meg idag :slight_smile:

Crosset danner bunnen i h.skulder i 3ukers OHS i linjechartet, på gulvet i 4-årig stigende trendkanal.

Ja, jeg har ikke klart å se noe annet enn bjørneflagget denne uken og er redd algoene ser det samme.

1 Like

Du prøver bare ikke hardt nok!

Ikke det at jeg tror på det bildet :slight_smile:

1 Like

Sløkk den lyskasteren, du veiver og peker med den i de nretningen du vil. POENGET med den er at den blir mindre siker dess færre tøuch den har i kantene på motorveien.

Det der var en kvarakter-brist, Nocturne. Ingen ledige midler?

1 Like

Ja, det er en viss sannhet i det. Var bare for å enkelt eksemplifisere flagget.

Men hvorfor kommenterer du ikke flagget? Hvis du ikke ser det så tror jeg du må gå til specsavers :wink: Er lov å se formasjonen selv om man sitter med aksjen vet du. Ikke alle analyser trenger å være bullish - og det er veldig fint om du poster et chart med analysen din så alle kan se hva du mener når du skriver OHS. Jeg ser ingen OHS?

EDIT: @anon80503862 - nei, jeg prøver ikke hardt nok, tydeligvis! Men; nå sjekket jeg analysen på insidetråden og vitterlig er det ikke litt bullish divergence! (Takk til @Rottemannen som spottet den!)

1 Like

4 år? I beste fall kan jeg tegne det opp som dette, og hvis vi ikke spretter opp de neste dagene/ukene så kan man justere linjene i toppen og bunnen av “trendkanalen” . Å si at vi befinner oss i en 4-årig stigende trendkanal synes jeg blir å prøve veldig hardt.

6 Likes

Jeg og vil være med :smile:

5 Likes

Tipper den der viser seg å være spått-ån!

1 Like

Jeg kaller den KILE, se HO kommende innlegg her. Du veksler mellom å hente inn det utenlandske nyordet equation og flag, tidvis wedge om den er en mellomting mellom kile og rektangel.

:slight_smile: Ja ikke sant.

Er du stein? TA-tesen veldig mange her har basert seg på siden bunnen var at så lenge vi hadde et higher highs, higher lows hovedbilde, så var vi positive.

Dette bildet holdt seg sånn noenlunde intakt helt frem til ca 7. september. Når hovedtesen vi har hatt brytes, så er det redelig at man tar dette til etteretning.

image

Grafen til @anon80503862 over her er absolutt aller siste skanse når det gjelder å finne en bullish trend i NANO i skrivende stund.

Hvis man ser på 200 og 400 dagers snitt så har de for lenge siden gjort en bearish crossover og begge to peker nedover sammen med trenden fra ATH.

image

Chartet er nesten tilbake til nitrist, og det er dypt usaklig å begynne å insinuere at @Nocturne har noen lyssky motiver for å påpeke dette.

Så får det positive være at volumet i det siste har veldig veldig moderat, og det er tross alt ikke veldig langt opp vi skal for å teste brudd ut av den lange nedtrenden.

Vi får satse på at vi tar en link mobility når det skjer. (Gud forby at nano selges på så lave kurser)

image

6 Likes

Hvorfor det? 2-3 toppberøringer og 4-5 bunnberøringer er bra.

Og bare for å være klar, jeg er ikke bullish, det var mest ment som en spøk om at hvis man VIRKELIG prøver, så kan man finne noe.

Joa men heeeelt usannsynlig er jo faktisk ikke chartet. :stuck_out_tongue:

Så ville Savepig også være med:)
Om jeg er stein - nei, men du ser bort fra 4-årig stigende trendkanal OG hørisontal støttepunkter tilbake til høsten 2016. Poooenget er altså landskapet forøvrig. Landskapet misser du ogsåå i chartet ditt med hh, hlows - SIDEN du ser bort fra den 4-5mnd lange stigende trendkanalen som omslutter disse avmerkede puntkene dine. Og det er DENNE trendkanalen som bestemmer de vitale hh, hl. Kaster sten…, så må man vite hva som er målet, the big picture også, landskapet forøvirg…

Du rtekker inn 200 og 440dsnittene, hvorfor ikke ta med 600 og 800dsnittene også , eller kanskje se hva som har skjedd med 500 og 700 snitteene. Hva mener jeg , jo …et sted går grensen - derettter avtar nytten…tok du han?

Ang. JCP sin "motorvei, så er den utydelig i ytterkantene/upresise berøringer, samt kun 1 defineringer for kantene i den ytterste. i tillegg går den ytterste ut av 4-årig tr.kanal. Man må ha en viss disiplin i dette orgastiske gildet.

vi I DAG har fått et formerte og noen avgitte bull signaler fordelt på alle periodechartene 5min, kvarter, times og dagchartet. Det hele vises her:

  1. avgitt KJØPSSIGNAL BULL ENGULFING i 5min-chartet helt til venstre
  2. avgitt BULL HARAMI i kvarterchartet nest til venstre
  3. formert BULL HARAMI CROSS i timeschart nest til høyre
  4. formert BULL HARAMI CROSS i dagchartet helt til høyre

Alle 4 periode-signaler på støtte og akkumulert vist ved dagens doji.

Vi har dermed både den opprinnelige 4-foldige bull reversalen hvor den lengste perioden var ukechart (og hvor jeg utelot 5min chartet som en viss moderasjon, selv om interessant)…
…OG vi har nå i tillegg en INTRADAG 4-FOLDIG BULL REVERSAL.

Dette er kraftig alignemnet og stamping og stokking av beina før take-off - fra gulvet i den 4-årige stigende trendkanalen, det største landskapet for øvrig.

2 Likes