Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Det stemmer. Trenden er godt inntakt enda, her fra daily, hvis vi regner med at vi ikke closer lavere ila. dagen har vi satt en ny HL. Så blir spørsmålet om det blir en ny HH eller en LH. Hvis LH så blir det en EQ (basically en trekant - kontrahering av prisen) som kan få brudd i begge retninger.

En slik trekant er i seg selv nøytral, og bryter mest sannsynlig i trendretning (altså opp), men det er for tidlig å si noe om. Så lenge vi er over 25-nivået og den stigende trendlinjen trenger ikke @kaei å bekymre seg.

Chartet vil vise vei… :slight_smile:

1 Like

Det ser bra ut, tenker også da på de langsiktige chartene til @kaei og @Savepig. Forhåpentligvis vil den forholdsvis gode trenden vi er inne i, bedre interessen for aksjen fremover.

En kan også merke seg at en nå ser at både NANO og TRVX er i ferd med å komme opp fra de årelange nedtrendene de har vært i på en gang. Rett og slett symptomer på det enorme sentimentskiftet vi ser i helseaksjer på oslo børs

4 Likes

Definitivt, har vært et ekstremt stemningsskifte for healthcare/biotech på børsen det seneste halve året. Stadig flere kjente investorer som satser på helseaksjene, får håpe det kommer Nano til gode fremover.

For å synliggjøre det, har du NANO (blå strek) compared med biotech index (grønn strek):

8 Likes

Say hello…

I henhold til denne nye stigende trenden så indikeres et potensiale for akjen opp mot NOK 40.00 – 50.00 på gjerne bare 1-3 måneders sikt, mens det indikeres et potensiale opp mot NOK 80.00 på 3-6 måneders sikt for aksjen.

20 Likes

Da ble det trekant da :slight_smile:

2 Likes

Er det ikke litt tidlig å konludere med det om det er daily du ser på…? Er det ikke close under gårsdagens sluttkurs som vil bekrefte det…?

1 Like

Det kommer litt an på hvordan du teller highs og lows. Du kan si at vi har en LH/HL på gårsdagens candle og i så tilfelle vil dagens candle være en HL. Jeg teller toppen som HIGH, og gårsdagens som en HL, dagens candle er derfor i min tolkning en “inside bar”. En insidebar i seg selv er en EQ på lavere timeframes, f.eks hourly:

I min tolkning må vi bryte forrige topp for å skape en HH på daily. I din tolkning (hvis jeg forstår deg rett) så vil vi få en ny HH om vi bryter gårsdagens topp? (og du vil ha rett om du ser på f.eks hourly, men ikke på daily).

1 Like

Skjønner…

…kan supplere med at alle trendendringer begynner på lave timeframes og forplanter seg til høyere timeframes. @Savepig har kritisert meg for å zoome inn for mye, men det er bare måten jeg trader på. Det er ingen fasit, det er flere måter man kan telle candles på - du kan telle hver candle som en High / low - men resultatet blir det samme:

… ud fra dit perspektiv, hvad er retningen videre her da? (uagtet at vi står overfor kvartalsrapporten i morgen og hvis ikke NANO leverer på antal patienter, da mener jeg sell off vil fortsætte)

Retningen på lang sikt (uker - måneder) tror jeg er opp, men på kort sikt avventer jeg en dypere korreksjon. Det kan være korreksjonen er over nå med dagens candle, eller det kan være vi skal litt lengre ned basert på morgendagens rapport. EQ kan bryte begge veier. Derfor avventer jeg rapporten i morgen før jeg evt. kjøper meg inn igjen dersom den er bull :slight_smile:

2 Likes

4crpxm

8 Likes

Synes dette ser fint ut - på en måte :popcorn:

Weekly

Daily

5 Likes

På kort sikt kan den ha bunnet ut på drøye 23, men det er vel ikke noe særlig støtte før 20-21-22 ?

Isåfall vil den positive trendkanlen være brutt.

Litt rart om alle de positive nyhetene siste tiden ikke skulle klare å snu dette.

Vi som er positive til aksjen synes ofte det er “litt rart” at markedet ikke har skjønt det vi har skjønt.

2 Likes

Hvis man er risikoavers kan man nok vente til man får en bekreftelse (dvs. endring på f.eks daily).
I min erfaring skal man ikke bare se på støtte / motstand isolert, men supplere med f.eks moment indikatorer og trendkanaler. Nå er jeg enig med deg i at horisontale linjer betyr mer enn trendkanaler, men jeg synes aksjen ser ganske oversolgt ut. En 30% korreksjon fra topp stemmer bra med fib. nivåene også, om du måler topp og bunn. Uansett er det nok lurt å sette en SL på f.eks LOD i tilfelle den bryter ned av trendkanalen. Foreløpig ser dette greit ut for kjøp :slight_smile:

image

Fin divergens i RSI (må snu trenden på lave timeframes før vi kan zoome ut)

5 Likes

Er et par interessante punkter i dag i NANO:

Kan bounce både på 50 og 200 dagers snitt og ganske nedkjørte momentumindikatorer og forhåpentligvis holde seg innenfor etablert kortsiktig opptrend.

1 Like