Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Hva sier de andre TA gudene? @Bullishproof @babyrage @Nocturne @Savepig (tar bare me savepig fordi han er mod)

1 Like

Hva fae

1 Like

4 Likes

Siden du spør, jeg tror ikke korreksjonen i Nano er ferdig, men det nærmer seg. Tenker vi har et siste leg til ned før vi skal oppover og snu trenden. Er ikke uenig med analysen til @anon80503862 :slight_smile:

Mitt chart ser slik ut for tiden:

3 Likes

glimrings. Da blir det rævspising på @ezPappi da. God helg

1 Like

Nuvel, formasjonen er jo nøytral, så den kan likegodt poppe til oppsiden som til nedsiden?
Mitt bearish bias er basert på en EW-count som sikkert ikke er riktig (lærer fremdeles :sweat_smile: )

DAILY

3 Likes

@ezPappi har jo gardert seg med “soon”. Så i Nanoverden er vel det innen det nye åre er omme. Eller noke sånt!

3 Likes

Fint lite vetig å si av chartet, bortsett fra at før 50 dagers kommer over 200 er trenden soleklart nedover.

1 Like

Det korrelerer jo bra med tesen om at Nano står foran en make or break event ved q4. Etter mitt syn kan aksjen gå kraftig opp/ned avhengig av rekrutteringen til Paradigme.

Så at den skal poppe før de har avklart om guidingen for om top line data i 2021 blir en realitet har jeg ikke tro på.

7 Likes

Må si meg mer enig med @ezPappi akkurat nå.

Av den enkle grunnen. Effort vs Result

Akkumulativt volum ned andre gang er betraktelig høyere en første gang. Til tross for at bevegelen varer over flere uker uten store forsøk på rally, generer den en higher low.

For hver sving til nedsiden i etterkant, blir akumulativt volum mindre. Prisen ser også ut til å holde. Noe som kan tyde på at selgerene begynner å tynnes ut.

Samme mønster kan sees på daily. Store volum i begynnelsen. Litt småstamping frem og tilbake midt i rangen. Men på slutten nå ser man en tydelig oppbygning i volum, men mangel på progresjon til nedsiden. Hele denne minirangen har lagd higher lows mens den har utfoldet seg.

Til tross for alt dette volumet som har kommet over tid på slutten nå, så har man ikke klart å ta ut den positive baren hvor man hadde 17% oppgang.

Foreløpig svak positiv BIAS til oppsiden. Venter på bekreftelse.

Nå kan selvfølgelig børsklima surne til og dra teppet under det svakt positive tekniske underlaget.

12 Likes

Alternativt kan man snu chartet opp ned og se hva slags BIAS man sitter med da.

2 Likes

Mot OSEBX og faktiske hendelser gir også mer informasjon.

6 Likes

Hadde vært en langt bedre dag om indeksene pekte oppover, men greit nok med litt oppgang på en børs i korreksjonsmodus. Ellers uvanlig liten omsetning, som om shorterne har gjort seg ferdige med inndekningen.
Så var det artig å observere at robotene dukket opp med en gang i det kursen brøt ut av den fallende kilen.

2 Likes

@ezPappi, ut fra hva jeg kan lese av shortbeholdninger i NANO så er andelen short uendret siste måned.

Men enig i observasjonen, og delte det på småprat-tråden; ser ut som om aksjen får lov til å leve litt friere nå, uten at noen styrer den 20 ører frem og tilbake rundt 15 kroner, uansett klima.

2 Likes

Brudd over 17 er det første som egentlig teller i chartet

Så deretter et sted er det robuste bullkryss på glidende snitt som blir viktig.

Så den har en jobb å gjøre da

4 Likes

Vet. Den synlige shorten har ligget på 0.55% en stund. Hvordan er det med shortregisteret, er det en forsinkelse i hva som vises? Blir aldri klok på det.

På denne siden skriver de at tallene oppdateres hver dag 15.30.

Slik det fremstår av short over 0,5 % ble vel den satt 12. oktober. Da var sluttkurs 16 kr.

1 Like

Det er mulig at aksjen danner en weekly/daily bunn formasjon. Men aksjen oppfyller ingen av mine kriterier for et kjøp. Kan bli et teknisk interessant kjøp om den bryter opp av EMA på høyere relativ volum.

8 Likes

200% dickrider!

1 Like

Du vil ha konsolidering på lavere volum hvor selgersiden uteblir og volatiliteten minker. Det er da man som regel får de kraftigste kurs-reaksjonene.
Legg merke til at alle formasjonene som kiler eller trekanter viser ikke annet enn kontraksjoner i opp- eller nedtrend.
Legg merke til hvordan volatiliteten i NANOV minker på lavere omsetning. Sammenligne det gjerne med andre aksjer med kraftig brudd opp i etterkant av kontraksjonen.
F.eks. RECSI før det voldsomme bruddet opp vs NANOV i dag:


1 Like