Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Det har jo helt vært et ledelsesproblem. Det er ikke uten grunn at Nieba og Egberts har tatt en del grep det siste året.

2020 har også gått trått - mye pga covid, men med endret protokoll, eksponentiell økning i vaksinasjon fremover og redusert pasientantall så er de ekstremt bra posisjonert. Også har vi Archer, DLBCL og Alpha37 på toppen.

Forskjellen nå fra tidligere er at vi vet at det kommer news. Det er ikke bare en triggerliste basert på spekulasjoner, ønsketenkning og en haug fortusetninger utenfor selskapets kontroll.

7 Likes

Tatt i betrakning i)alle de positive grepene som er tatt, ii) at de klarte å parkere den ene armen etter interim, iii) at arbeidet med vaksineutvikling og vaksinasjon har gått og ser ut til å gå myyye raskere enn antatt, så mener jeg at selskapet er altfor hardt straffet med en market cap på rundt milliarden.

I tillegg har vel diverse konkurrenter hatt problemer med safety, noe som gjør at konkurransebildet heller ikke ser så verst ut.

12 Likes

Og ikke glem MZL med FTD fra FDA og ODD fra EMA…!

5 Likes

Ja jeg kan være enig i noe av kritikken… for eks går det jo an å være litt progressiv også i biotek… når bayer klarer conditional approval på hestekuren deres på 105 pasienter eller hva det var burde Nano forsøkt å få en mindre studie og bredere inklusjon kriteriumene til å begynne med… det kan ha vært.lisa rødkjær som virka ekstremt forsiktig i alt hun gjorde… Nieba virker sånn mer på ballen og evner å gå etter mulighetene… husker jeg stilte spørsmål for lenge siden om hvorfor de ikke forsøker få mindre pasienter i paradigme og han svarte at han syntes det var fair og at dette var noe de så på. De andre stod med lua i handa å så at månedene gikk. Hvorfor pressa de ikke REK og tok kontakt med politikere. Har vært i kontakt med flere folk i helsekomiteen de siste årene men ingen av de aner noe om norsk biotek og hvilket sinnsykt byråkrati som styrer.

2 Likes

Føles som at vi som fortsatt har troa på NANOV må ha Stockholm-syndrom.
Opp 5% så ned til starten igjen, på 3 dager.

Er jo helt naturlig at markedet er avventende i forhold til å sende kursen opp eller ned før vi får avklart om nye inklusjonskritrier faktisk medfører at guiding om at top line data i 2021 blir en realitet.

Gjenspeiles jo også i det tekniske bildet

3 Likes

Kortsiktig så er kursen fremdeles i en stigende trend siden 7. januar og jeg så at det har ligget større kjøpsordre på 30-50K nede på trendlinja som ble spist opp. Folk trader og det er helt greit. Jeg har hamstret på 12-13 tallet og tror fortsatt det går veien, så sant børsene ikke krakker.

1 Like

Be careful what you don’t wish for :sweat_smile:

Børsen kan gjerne krakke, men vent til -22. Vi må få Nano opp og gå først :blush::blush:

Det er åpenbart noen som har apetitt på NANOV.
Er det shorten som dekker inn eller noen som vet noe vi andre ikke vet?

2 Likes

Et av verdens ledende sykehus om Theranostics

Burde Nano blitt litt flinkere til å bruke dette buzzwordet?

10 Likes

Så absolutt !!

For ordens skyld, det er Lutathera, 117Lu-DOTATATE det er snakk om i saken over.

Medisinen Novartis kjøpte fra AAA.

1 Like

Kan vi håpe at FTF tar såpass aktivt eierskap dersom det en dag foreligger et bud på Nano?

1 Like

Det er så taust her.

Hva med nyforskning om det ikke er noen pasienter som er villige til å rekrutteres? Kompetansen til godt utdannete mennesker må da kunne muliggjøre mye spennende. Museforsøk og litt grunnforskning må vel være mulig. Men da er det vel bedre å starte et nytt selskap…

Dette selskapet er så umåtelig uprofesjonelt, interim CEO i lang tid, nedbemanning og frysing av prosjekter for å spare en brøkdel av kostnadene. Skru av lyset og søk om lønnsøkning, for her er det ingen oppside.

Tung og elendig ledelse (punktum)

6 Likes

1 mnd siden så var det 2021 med alskens oppskytningsmidler, samt at han intrim CEO som du nå ikke virker positiv til, leverte en veldig stødig presentasjon??? Ellers store endringer disse dagene?

4 Likes

Jeg er ferdig med haus. Ps: ikke solgt én aksje siden høsten 2018 (pga. huskjøp). Fram mot sommeren er det make or break.

Om du ser litt lengre tilbake så svinger det veldig i positivitet og negativitet fra min side, dette selskapet får fram det mest bipolare i meg.

Alt er satt litt på spissen selvsagt. men Lars har kommunisert godt de fleste ganger.

de med den daglige driften… not so mutch. anbefaler dere å høre hvordan de ler og koser seg i radium år etter år. spørsmål fra aksjonærer blir morsomt kommentert bort, mens guidingen ryker og pasienter uteblir.

Ta dere sammen Nano. tidligere har jeg tenkt at notering i USA hadde vært gunstig, men tror heller de hadde blitt shortet døde med aggressiv eksponering fra analytikere. Barnemat å slakte caset, selv med bias av å være aksjonær.

1 Like

Det du driver med er ikke annet en god gammaldags bitching… Det er lov å være frustrert.

At de burde rydde litt i huset er det ikke tvil om, men om det skjer i en kritisk fase som nå har jeg lite tro på.

Mye nedsidepotensiale hvis de ikke leverer bra antall pasienter om melding ang utfall fra c-møte uteblir før den tid. Alt som skyver guiding nå mot slutten er problematisk gitt markedsklimaet, og jeg tror mange blir skremt ut om fullmakten økes til 40%.

Det sagt; Inklusjonskriterier, C-møte FDA, Archer, DLBCL, Alpha37, Partner asia, Partner EU, Shaping policies with Novartis etc osv.

Det er ikke tvil om at nano hadde passa ypperlig inn i porteføljen til Novartis!

Om slik info ikke hjelper burde du kanskje revurdere om du har mage til å se dette til ende?:wink:

Jeg er bull, en gang må dette snu :grimacing:

12 Likes

Det er ikke tvil om at dette er bitching, en av privilegiene ved å være på et anonymt forum, litt som klagemuren med lappene, opprettholder den tilsynelatende stoiske væremåten IRL. Viktig med litt ventilering.

Jeg har mage til å holde ut. Så det er jo bare tull å bitche uten skjult agenda, så da blir vel agendaen å riste av de siste ikke troende, før vi kan kjøre opp.

Langsiktig som alltid. Om det blir er gamblers fallacy eller håndfast får tiden vise.

4 Likes