Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

i-see-youre-trying-to-call-my-bluff

DAGCHART nærsyn nå: https://imgur.com/a/631a2kB

  • ligger horisontalt i lilla fallende 2mnd lang trendkanal
  • har en mnd.lang gul KILE, utviklet fra en omtrentlig 3ukers DB som ikke ville bli avgitt da forsøket stanget i taket på lilla trendkanal. Ligger nå an til å gjøre 2. forsøk på å bryte lilla trenkanal - i det som altså har utviklet seg til en gul KILE.
  • har støtte i fallende hvit sentrallinje i fallende trendkanal fra nov.2016
  • MACD har krysset bullish
1 Like

Ang. golden cross 50dag krysser opp over 200dag - så har 50dsnittet lagt 1,5mnd med omtrent samme avstand under 200dsnittet. Og avstanden har ikke vært mindre siden februar.

Godt vi har optimister på forumet. :stuck_out_tongue:

Close over 54 er hva jeg ønsker å se snart.

Close under 52 vil være helt tragisk.

image

1 Like

“tragisk”… har vi kvinner ombord?

For de som er redd for nedsiden når de kikker på dagchart nærsyn i linken over, så kan vi ta et fjernsyn også:

DAGCHART FJERNSYN: https://imgur.com/a/kZWnT8q

  • støtte i gulvet til 1/2års grønn stigende trendkanal - om marketmaker skulle komme til å slippe noen aksjer ned for å få et touch der, for virker ikke som det er investorer som nå vil selge. Dette vil i tilfellet være den ultimate bottom-fishingen, dog trolig på lavt volum.
  • støtten i den hvite fallende sentrallinjen, også nevnt under nærsynet, er gjeldende midtlinje og dermed mer sentral/sterkere enn øvrige.
  • RSI har støtte i den hvite snetrallinjen i RSI-chartet nederst, dette er den lengste bunnlinjen tilbake til 12,- nivået

tenor

2 Likes

Ble potet for et par dager siden også. Baby psoten den for et halvt år siden. Er det spam nå?

kombi: https://imgur.com/a/bAoGHpC

Kan man kalle 5 innlegg på en time spam også? :wink: :sweat_smile:

1 Like

Bare å følge linken din selv, høyreklikke på bilde og kopiere det, for så å lime inn her, så slipper en å følge linker for å se hva du skriver om. =)

Liker i grunn en bunnlinje som ikke hensyntar det ekstreme fallet til 38. Det var på mange måter en overreaksjon slik jeg tenker på det, og således kanskje ikke tonegivende i TA?
Ellers må det sies du har fantastisk med streker i det chartet ditt. ^^ Tror du må forsøke med færre streker per bilde og flere bilder og flere forklaringer for at en del av leserne her, som meg, skal klare å følge deg. Den spammen er strengt talt informativ også, men noen leser litt mer enn andre per bilde.

2 Likes

Hvis det ikke er noe spes innhold i det så.

Acc/dist gjenspeiler seg i dagens aksjonærliste, holder seg svakt negativ.
RSI siger sakte oppover mot nøytralt.

image

image

Errh, så vidt jeg kunne lese av aksjonærlista var ansamling av aksjer i topp 50 rundt *2 av salg. Noe som ikke gjenspeiles i Acc/dist som er svakt negativ.

Er det kanskje en lower low i RSI som er dannet i 6 mnd bildet? Starten på en langsiktig positiv undertone i RSI?
image

Håper det snur snart

I det vi brøt gjennom 52 var det nesten deterministisk at vi skulle en del videre ned. Sånn funker TA desverre fordi som sitter inne og ikke orker å agere.

Hvor ser du solid bunn/støtte?

@Savepig

Er ikke ‘orker’ nødvendigvis. Oppfatter det som en risiko å trade på siden vi er fundamentalt svært lavt priset om dagen. Og FPD Archer kan komme i fanget på oss når som helst f.eks. Eller en større aktør gjør et innhogg. Siden topp 50 har vært stigende i eierandel, skulle vel mengden aksjer som trades tynnes, noe som kan tyde på at om sentimentet snur, er det mer potent.
Trader jeg på teknisk, er sjansen stor for at jeg er ute den dagen nyheter kommer, eller at jeg er med på bare litt av oppgang, fordi jeg også trader da. Personlig erfaring rundt det fra 2016 i hvertfall.

1 Like

Forteller meg selv det samme. :stuck_out_tongue:

50 og 48,3 synes jeg ser noenlunde robuste ut.

2 Likes

Jeg vil si det bare er et tidspørsmål før 50 ryker slik chartet ser ut nå @Savepig ?

48-45 range er et solid langsiktig akkumuleringsnivå, så mye lavere enn dette klarer jeg ikke helt se at vi skal i første omgang. RSI viser higher lows, noe som er positivt på lang sikt.

Forøvrig holder analysene på insider-delen meget god kvalitet for de som ikke leser der :wink:

Du må huske du skriver til trofaste biotek-aksjonærer med månedsvis og årevis med røde tall. ^^ Tenk på alle de som skriver i offentlighet å lar deg lese deres tenker uten å kreve betalt for innsyn!