Dere prater om nivå som vil utfordre min i utgangspunktet forsiktige belåning hos megler.
Vi er på nivå før FTD og REK godkjenning til Paradigme og Archer, og FPD Paradigme. Og dere prater om teknisk videre nedgang på rundt 10%+? Når vi akkurat har fått vite at ASH blir krydret med litt ekstra godbiter fra samarbeidstudiet for NANO.
Er ikke helt fortrolig med den utviklingen dere prater om, er der noen ‘second oppinion’ på teknisk fremtid?
Second opinion er at TA plutselig ikke stemmer lenger fordi noen store aktører vil posisjonere seg
TA er TA
Under nedre bollinger, foreslår at nedre potensial er tatt ut i dag.
Vi har surfet i nedre bollinger kanal siden 16. august.
28. feb til 6. april i år er tidligere lengste økt vi har i nedre bollinger kanal. Må vel nevnes at vi i slutten av februar bare hadde ett par dager i øvre bollinger.
Fasen vi har vært i nå, har altså ikke vært ulik, som perioden vi alle forventet FPD kom ‘any day’ og LC gikk av. Forskjellen er at det fundamentale ikke er styrende negativt om dagen. Tror det er på sin plass med wtf til kursutviklingen.
40 kroner
Ja, du trekker inn fundamentale årsaker til kursoppgang i en teknisk tråd i innlegget lenger oppe.
Erfaringsmessig er det slik at når det tekniske og fundamentale ikke spiller på lag, så er det penger å tjene, både opp og ned. Jeg tar denne nedgangen slik de foregående nedgangene, med knusende ro. Se positivt på det, at noen kaster kortene gir oss mulighet for å akkumulere mer. Be greedy when others are fearful osv.
Så må du huske på det @christian skrev, TA er TA. Det er en fortolkning av mest sannsynlig prisutvikling. Som @Fornybar sier skal det ikke mer til en at en eller annen riking eller et stort fond velger Nano som neste kandidat. Det kan snu opp / ned på chartet i løpet av en dag. Men inntil det skjer så styres aksjen desverre helt etter boken, og som forventet.
Edit: igjen får ikke @Hakon kjøpt Nano fordi han er litt for grådig
Hva mener du? Vi skal vel sette dobbel bunn på 38 før ASH ?
Fuck me.
Har vi nå lært å respektere nedtrend?
Spørsmålet er hvor lenge. Skal man respektere til 0?
Ja? Så lenge den ikke brytes?
Tror vi bare får være uenige her.
TA 101: Trend er trend til den ikke er det lenger…
Hadde ikke vært meg i mot men jeg ser ikke helt for meg at det skjer…
Sånn som sist gang han kjøpte på 40kr og solgte på 50kr+ mener du? Han er vel en av de som faktisk sitter med cash på bok etter å ha kjøpt/solgt Nano.
Nei, mente den gangen han sa aksjen skulle til 40 igjen etter at han solgte men den gikk så høyt som 69 Alle kan ha flaks i blant. Vi får se hvor heldig han er denne gangen!
Vi er i hvert fall på 40-tallet igjen, om litt høyere enn 40 blank da.
Jeg kjøpte og solgte litt Nano på ca 60, gikk glipp av oppgangen til 69 og følte meg litt dum, men veldig fornøyd med å ikke sitte på ned til 48 nå.
Du kan jo hypotetisk se på din kommentar her om ca 2 års tid, og sammenligne resultat med å ha sittet rolig fra 60, mot hva du ender opp med å gjøre. =)
I dag er vi per RT ned 3,8%, vi har fått vite at vi her 3 postere på ASH, og ene er et samarbeidsstudie som vi ikke har hørt noe fra på 2 års tid. Når markedet fungerer så ‘rasjonelt’, så er det ikke så lett å time inn og utganger.
*edit med kurtasje er mitt snitt rundt 65, og er fornøyd med det. Glad jeg har sittet så rolig som jeg har, for disiplin mot strategi er noe jeg hadde problemer med når jeg har hatt ettersyn i 2016, og suksess med i 2017.
De pengene sitter i PCIB (som vel har sunket mer, så burde ha sittet i Nano).
amen broder