Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Det er jo ingen bunn her, hva sier kaffegruten? Er det bare ferske data som kan snu denne sure utviklingen?

For meg er bilde tydelig

Småsparerne selger i panikk

Storfisker vekter seg opp (se liste tråd)

(og de gjør det på fallende kurser)

det fundamentale er det samme og aksjen kan leikes rundt med (relativt) lavt volum, dette er bare en ut-risting imo, som vi har sett mange ganger før

Plutselig ut av det blå kommer en 20%+ dag som dekker alle de fallende dagene de siste månedene, det er litt av greia til NANO

6 Likes

Jeg må si meg enig med @Deltoid her. Teknisk bør man ikke kjøpe før aksjen har brutt den fallende trenden som har vart siden ATH. Men ser man på aksjen teknisk burde man ikke sittet på hele veien ned igjen heller. Det er ikke det tekniske bildet som gjør at jeg sitter rolig i Nano.

Det er påfallende mange likheter mellom Nano chartet og Bitcoin chartet (som jeg trader mye) - begge har falt enormt mye fra ATH og begge har dannet lavere topper og bunner hver gang man har trodd bunnen var “inne”.

Forskjellen er at den ene av dem har jeg langsiktig tro på, mens den andre ville jeg ikke sittet med over natten - på tross av at chartene er like :wink:

1 Like

Litt snål dag, synes jeg. Med melding om ASH-poster og salgsanbefaling fra Investech. Men termineringen av futureskontraktene forklarer vel mye av nedgangen. Blir vel kastet ut kniver nå for å forsterke nedgangen…

Nå når først pessimismen har satt seg, så tror jeg det enste som kan snu dette her er ekstremt gode data. Mitt bet er at dette ikke snur før vi hører noe fra Archer-1.

Bare hyggelig Hugoil. Men seriøst, det begynner å bli vanskelig å se hva som skal snu denne utviklingen. Triggerene slår jo aldri til, så da blir det vel bare å sitte seg ned, logge av og vente på oppkjøp.

Men litt kjipt å bli sammenlignet med galningen i American Psycho…:confused:

La ut et chart 22 juli om at nano hadde for lite “fuel” til å kunne bryte gjennom 68 på daværende tidspunkt, og at 45-50 var meget sannsynlig. Nå som vi ligger i denne rangen så ser konsolideringen mye mer moden ut. Det som trengs er et brudd ut av den fallende trenden opp mot 57kr(forrige motstand) og det på volum. Om, (merk OM) det volumet kommer inn, så er vi i en nøytral range (45-57kr) hvor da 57kr er målet å ta ut før vi kan si at vi er i en bull trend.

Det andre scenarioet er at vi faller videre ned mot 38-40kr, som ville overrasket meg utfra hvordan volumet har kommet inn under konsolideringen. Time will show.

9 Likes

Man har da skjold!:robot:

@fish1430, postene dine fra juli var så bra at de tålte å hentes frem igjen. Vi var vel mange som var skjønt enige om at volumet i oppgangen var alt for pinglete, men det er alltid tøft når folk treffer så bra som det her.

Volum, volum, volum.

4 Likes

Skal ha litt flaks iblant :joy:

4 Likes

Heppeppepp, ingen ydmykhet i ta-tråden takk. :stuck_out_tongue:

7 Likes

Tror du den oppgangen vil komme “av seg selv” eller tror du det kommer noen nyheter som kan trigge trend-bruddet?

Det eneste jeg ser er at store aktører har handlet rundt 45kr tidligere, og at volumet generelt har blitt lavere utover i konsolideringen. Jeg vet minimalt om nano som selskap, men de som vet, legger igjen spor i chartet. Har sett at 1 nov har vært nevnt og 1 des. My guess vil være at om vi tar ut 57kr, så vil det skje rundt de datoene på en eller annen nyhet om vi kommer så langt :stuck_out_tongue:

4 Likes

Det høres riktig ut @fish1430. Jeg postet dette chartet for en uke siden på insider tråden (takk til @theroger som fant den frem igjen). Target for denne er gir også rundt 45 kr. Target for bearflagget er mye lavere, men da tror jeg det må komme noen fundamentalt dårlige nyheter - f.eks forsinkelser eller dårlig respons.

1 Like

Hvor har du det fra?
Jeg selv tror på bunning/snur opp i dag, da DNB nå ikke har mer enn noen og 20K igjen på sin omgjorte egenhandelskonto, jfr. aksjoonærlisten for et par uker tilbake. Og helt tom har DNB Markets depot/egenhandel kanskje ikke tenkt å bli heller. Aksjen er jo også styggelig oversolt.

DNB Livsforsikring solgte ca 50K og DNB Markets depot omgjorde den kontoen til DNB egenhandelskonto forut reduksjonen av belåningsgrad på NANO. Fra egenhandelskontoen/tidl. depot har de solgt ca 130K. DNB har solgt ganske fintfølende nedover, for omsetningen har vært lav siste uker så de har ikke trengt å trykke hardere, bortsett fra mandag og i går om det var dem - hvilekt jeg ikke tror mye. Tror DNB har vært litt alene om selgersiden siste uker, da vi har sett konsekvente kjøp fra utlendinger. Så virker som DNB har tatt en spek mot sine egen VPFin kunder og også trodd at aksjemarkedet generelt skulle korrigere i sep.

1 Like

Ligger inne med bull harami i dagchartet.

Begynner å fremstå oversolgt nå, om det ikke kommer noe brudd under 48 og vi ser at acc/dist fortsetter å styrke seg slik den antyder i dag så vil jeg også begynne å forvente en reversal.

Den har ganske mye å ta igjen for å komme på sikker grunn, trenger et brudd over 53,5 eller deromkring på brukbart volum for at hvilepulsen skal komme.

image

2 Likes

Har ferdig formert BULL HARAMI CROSS i timeschart.

Jepp, det var nok å forvente en bounce i dag. Hvordan var volumet i går @Savepig ? Sliter med skikkelig volum profil på Tradingview. Jeg får heller ikke aktivtert VPVR. Gjør du?

Altså vi kalte det jo et miniwashout i går, men med et volum på 220k sier det jo noe om hvor latterlig lavt volumet har vært i lange tider nå.

Det som ikke er til å komme i fra er at volumbalansen har vært drita dårlig helt siden vi toppet sist.

image

2 Likes