Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Dette er ganske spesielt fra deg @Savepig, Det stemmer ikke helt med hva du tidligere har skrevet om volum herpå:

Så er det noe teknisk du belager endring i volummasse for at det skal være vesentlig.?
Merk du har selv skrevet minst 500k faktisk denne gang. Og du skrev det over 3 og en halv time for børsslutt, med ~300k aksjer omsatt.
Ellers er det litt lett å tenke at du er farget av at du solgte i NANO for å bruke på emisjonen i PCIB.

6 Likes

Hm, er jo sikkert flere som har droppa Nano-aksjer for å plukke PCIB. Tror ikke det kjennes så bra ut nå. I dag må man jo selge flere enn to PCIB- aksjer for å kjøpe en Nano-aksje.
Kurtasje ikke medregnet.
Edit: Nå har vel alle biotekaksjonærer hatt et par uker som har svidd og fremdeles svir på ryggen. Burde jo fått utdelt brannsalver og bandasjer hele gjengen. Eller Woulgan.:ambulance:

Hvis du sjekker porteføljetråden, så vil du se at det var en usignifikant mengde nano-aksjer jeg har solgt i lange tider.

Når jeg ga et såpass stort tall på ønsket omsetning i dette tilfellet så er det fordi kursen har gått fryktelig mange prosent på “ok+” antall aksjer.
Jeg synes også et ønske om 500.000 ved close henger veldig godt sammen med det du tidligere poster om at jeg ønsker meg 250.000 til lunsj.

Akkurat nå, så er vi sånn noenlunde på track. Det er vanlig at trafikken tar seg opp når amerikanerne kommer på jobb, og vi kan håpe på en brukbar sluttauksjon.

Det er akkurat nå omsatt 17 milioner kroner av en market cap på 2,5 milliarder. Det er “ingenting”, og slett ikke verdig såpass viktige nyheter som den vi fikk i dag.

Det blir veldig usaklig å beskylde meg for baissing når jeg bare påpeker at chartet ikke viser noen imponerende volumspike. Har du sett volumgrafen tilbake til rett etter emisjonen?

9 Likes

Minst 500k i løpet av en dag. Og at du ønsker 250k til lunsj henger ikke sammen. SIden 250k til lunsj vil de aller fleste gangene resultere i mindre enn 500k. Stor del av handel skjer første timen.
Du formulerte deg ikke moderat, men bombastisk, så jeg gikk deg i sømmene.:wink:
Og de 250k var passert når jeg hadde min lunsj i dag, noe som du altså tidligere syntes var sprekt ett av de gode gamle rykkene, men nå i din mening ligger under par til Minst for å være overhodet Vestentlig. Ser du forskjellen?

Takk, det er et saklig bra svar.

Det er din egen historikk som jeg fremmet. Jeg antyder mer enn beskylder forresten. Litt motsatt av hvordan du brukte ‘minst skal dette være vesentlig’ og brukte jeg en formulering ‘ellers er det litt lett å tenke’. Ser du forskjell i ordbruk?

Når du går fra å tidligere ha beskrevet dagens volum til lunsj som ønskescenario for hyggelig volum. Til å minimalisere det, og antyde at det er overhengende dagens opptur og volum ikke kommer opp til et nivå der du synes minimum til vesentlighet ligger…

Synes heller du bør beklage din manglende utdypelse i utgangspunktet, enn å ta deg nær av at jeg tror du baisser når du baisser. :sunglasses:

2866734584_5186612a

3 Likes

Hvorfor i all verden skulle 500k volum være viktig?

2 Likes

Skjermbilde

1 Like

Det er saklig og teknisk vurdert. Ikke en motsigelse av egne tidligere uttalelser uten rot i noenting i samme post, og fornærmet når det antydes hva vedkommende insinuerer…

Tror om du ser det trøes litt på gasspedalen, ruse motoren litt før den slenges i gir, kan være et argument for at oppgang i volum ved flere, ikke alle, anledninger, skjer delvis. Således vil jeg slå et slag for at dagens volum, kan være start på videre oppgang i nær fremtid på mere volum. Noe som passer bildet med ASH og kvartalsrapport rundt hjørnet. Noe som igjen gjør meg mer kritisk til innlegget jeg kritiserte i utgangspunktet.

image

Saveds

2 Likes

Savepig:
Hausser som faen på twitter: https://twitter.com/search?f=tweets&vertical=default&q=betalutin&src=typd

Og har laget en bull-NANO site på intranettet:

Men hedger med å baisse i TA-tråden på tekinvestor. Dette er veldig logisk.

6 Likes

Vil bare si at volum er vanvittig oppskrytt for nanos vedkommende. Ultravolum på enkelthendelser fra april til nå viser at det ikke har en puck å si, siden kursen synker på mikrovolum i dagene og ukene som følger uansett.

1 Like

Dette argumentet fikk jeg servert i Funcom også, men jeg tror poenget til overnevnte skribenter her er at volum spiller en vesentlig rolle i TA. Man får mye større feilmargin i formasjoner om volumet er fraværende. En av grunnene til at jeg ikke har tradet krypto de siste to ukene. Volumet er HELT dødt. (Jeg har ikke kikket på volumprofil i Nano, bare gleder meg over dagens oppgang!)

Nesten som studentens divert-kritikk av savepig ligner på min divert-kritikk av noc:)

Man må ikke glemme å også analysere volumet og dets betydning kun i seg - og ikke bare som backing for TA av formasjoner el. trend.

Nå skal det sies at volumet definitivt vil bikke 400.000 i dag, og det ville vanligvis vært en god dag. Det jeg sier er at det er moderat volum til å være med så gode fundamentale nyheter i bunn. Viser at vi har et børsmiljø der folk fremdeles ikke føler seg trykke til å kaste seg inn.

1 Like

Sparegrisen har jo rett, det er ikke noe volum å skryte av. Bedre enn i det siste, absolutt, men hvor er 35-50 millioner og oppover? Da er det volum.
Antall aksjer spiller jo ikke så stor rolle. ja 350.000 aksjer på 110 kr er bra, ikke så mye på 50+.
Har aldri oppfattet @Savepig som biased en eller annen vei, kun sagt hva han mener.
Nå har jeg også synes at @studenten86 har brakt mye bra inn i Nanodebatten, så la oss holde oss der hva? :slight_smile: C’mon boys, kiss and make up? :kissing_heart: :smiling_face_with_three_hearts:

4 Likes

409.158 aksjer omsatt står det i min trader.
En fin start på økende volum? La oss håpe det!

6 Likes

Vi har ikke hatt sluttkurs så langt på nordisden av midtre bollinger(20 dagers snitt) på 2 og en halv måned. Ser hyggelig ut. Det er en vesentlig økning i volum i dag, høyeste siden juni, som er et viktig signal å få herfra.

@Savepig at du er positiv langsiktig har jeg aldri trukket i tvil, du lager stråmann med å insinuere det. Jeg angrep veldig spesifikt din uttalelse om dagens volum isolert. Videre forsvarer du at du diskuterte volumspike, det gjorde du ikke. Slik fordreining synes jeg er useriøst og lavmåls, stråmann er vel et teknisk begrep for det. Men alvorlig talt. Siden du fikk haugevis av likes på å late som om vi diskuterte noe vi ikke diskuterte, så lot jeg vist ikke ballen ligge helt rolig.

4 Likes

I går kveld satt vi og rigget oss mentalt for en ny møkkadag, så man skal ikke klage.

200 dagers snittet er nå kommet ned på pene og runde 60, et fint tall som godt kan bli støtte på vei oppover om en først bryter gjennom.

@Nocturne, åssen tegner du tradingview nå?

Det er rimelig bullish reversal på gang hvis den fortsetter oppover resten av uken.

Jeg ser ikke helt at det er stråmannsargument at jeg står opp for at jeg ikke gidder å bli beskyldt for å baisse etter at jeg selger i en aksje.

3 Likes

Ok, da sier vi jeg var over streken. Beklager, back to topic. Har sansen for deg som skribent og dine innlegg generelt.

Seriøst tror jeg volum i dag var viktig i teknisk utvikling, men har lite å forholde meg til her. Så gjerne noen teoretiske vurderinger rundt det. Sier ikke det var nok, i forhold til langsiktig utvikling teknisk dreier vel det meste seg om tydelig brudd på nedtrenden fra 2016. Men et solid spor i riktig retning mistenker jeg.
1,5% opp på S&P og Dow Jones i skrivende stund. 1 uke igjen til ASH poster, 8 børsdager igjen til kvartalspresentasjon.

2 Likes

Investtech tegner en motstand på sirkus 66-68 på vei opp nå.
Det er en vurdering jeg ser som helt sannsynlig, altså at vi stanser på 66-68 før ASH og ASH dytter oss igjennom og oppover mot 86-92