Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Det du har tegnet er descending ja, det jeg tegnet var ikke det. Hvis det er et flagg, så spiller det strengt talt ingen rolle. :stuck_out_tongue:

Flagg skal bare ikke peke oppover. Flatt eller nedover er ok :slight_smile:

Følger med først og fremst fordi jeg er nysgjerrig, har 0 kr investert her.

De siste 1000 innleggene her er kostelig lesning. Her jazzes det om okser, bjørner, flagg og lysestaker, som alle peker i ulik retning. Konteksten er timer, år, minutter og dager, også med vilt forskjellige svar. Virker på meg som om den predikerte retningen defineres av om du er inne eller ute, og at alle ekspertene finner de svarene de vil ha.

12 Likes

Hva er snitt volumet de siste 10-20 dager???

Kan det tenkes at oppgangen har med at nye penger kommer til?

Enkelte leter med lys og lykter etter bearish formasjoner ja, som et resultat av at de er ute.
Mine innlegg er ment som en motvekt til disse feilaktige analysene - feilaktige rett og slett fordi de har tatt feil. De som tok gevinst på 70 tallet venter på pullback, men kommer det? Who knows.

Og nå som vi er inne på ascending triangle @Christian - BTC brøt jo ned fra sin descending triangle sist uke. Hvis du ser på hvor lang tid den har brukt på å utvikle seg (hele året i år) så lover det ikke godt for measured move.

Apropos - viktig poeng av Peter Brandt, man finner alltids mindre chart formasjoner som underbygger den større formasjonen, så må enkelte bare spørre seg - i Nanos tilfelle, hva de tror er mest sannsynlig. Langt ned til dalstrøkene igjen, eller videre opp? :wink:

(Jeg tror videre opp! :smile: )

image

1 Like

1H chart. Mye aksjer som byttet hender på slutten der.

2

1 Like

La merke til det ja, med tanke på sluttvolumet er jeg overrasket 65 ikke ble testet hardere. Tenker det er meget sunt for oppgangen, det er tross alt svært mye volum som har eksistert i disse traltene tidligere. Hadde aldri kunne gjettet tidlig oppgang på 80 tallet ville bli så dramatisk. Meget hyggelig =)

1 Like

Engentlig stille og rolig handel, om en ser bort fra stigningen. På 85, 86 og 87 (og litt på 82) kom det selgere på banen som >ville selge. Virket som det var mye smooth meglerinitiert handel (bytte?) i dag. Har du hørt om noen som har kjøpt? Sluttauksjonen kan indikere dette også.

Fantastisk!:wink:

Men setter stor pris på analysene til Savepig og nocturne! :+1:

7 Likes

Aller mest er jeg nysgjerrig på hvilket tall @babyrage ville satt på de siste dagers bølge.
Jeg tipper på 3 men drømmer om 1 da jeg syntes 9, 12 og 13 november er for små til å være nr 2.

Jeg har dessverre ikke mulighet til å legge ut et bilde av hva jeg mener.

Syns vi kan koste på oss et konsolideringsfall her i dag og ut uka, med en stopp på 80-83.

Tror vi ser det i dag, en liten dipp ned mot 82-83 i åpningen, men er åpen for at kursen ruser mot 87-89 mot slutten av dagen.

2 Likes

Godt mulig slik momentet er om dagen, men lov å håpe :blush:

Litt trader og småsparerpanikk i åpningen, når disse har tømt seg overtar momentet som er initiert av utlendingene som er på vei inn.

Def. pullback / kjøpsmuligheten vi har ventet på. @Hugoil - here’s your shot :wink:

3 Likes

Nydelig, 67.000 omsatt allerede.

Denne maskinen går på volum

1 Like

Brudd på flagg, neste støtte 79? Da har jeg kun sett på det helt kortsiktige. :slight_smile:

2 Likes

Eller 77.50. Vi har ikke testet motstand nevneverdig på vei opp, men dette kjøler ned RSI nivåene til resten av uken :slight_smile:

2 Likes

Litt morsomt at (hva jeg antar er) en short på 50k satt idag ikke skremmer noen.
Det er bare at alle ser på hverandre å lurer på hvem som skal spise litt av den først.

Plutselig forduftet kjøpersiden.

Hvor? Fant intet i registeret.