Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Det eneste som duger, er å rive fra dem en del ammunisjon. Det har jeg gjort i dag. Håper flere slutter opp om det. Helt meningsløst at selskapet skal miste 150mill av market cap på hva som er meddelt i dag.

1 Like

Rock hard

52

2 Likes

Tendies?

Tror denne kommer til å bli “melket” en stund til i denne rangen, da volumet fremdeles er for høyt på nedgangene.

Tjaa, litt for tidlig å lage en range her imo.
Dog fint med en liten bounce fra 200 MA mot slutten av dagen i dag.

Det er ekstremt thight egentlig, kursen dabber mellom 50 dagers og 200 dagers. Brudd på en av disse vil vise veien videre tror jeg. Nå tok den akkurat i mot igjen på 200, så håper vi er ferdig med å teste dette nå.

7 Likes

:notes: Hello no volume my old friend, I come to meet with you again :notes:

Står jo helt stille i dag. Virker som om robotene er skrudd av :robot:

Med Hugoilbuksene på ser jeg at vi ligger an til å tegne en bullish doji star i ukeschartet. Om julerallyet starter nest uke, så kanskje det intreffer?

3 Likes

Jeg forsøker å komme med litt spekulative analyser i god tid før oppgangen/nedgangen skjer, og nå begynner vi å nærme oss et område hvor vi fort kan få en rekyl. Jeg har skrevet tidligere at jeg tror vi er i en større konsolidering, men sist jeg kom med mine tanker, så var vi i toppsjiktet av rangen sett med mine briller. Nå derimot så begynner vi å nærme oss bunnen, så da får jeg nesten legge ut mine tanker nå også. Om det er en konsolidering vi faktisk er inne i, så bør vi kunne se et kraftig push opp mot 90kr igjen innen ikke altfor lang tid(da med en bunn rundt 45-55 nivå, eller absolutte worst case 40kr som var starten av den mindre konsolideringen ved april).

9 Likes

Synes du traff godt på din forrige analyse, og du desverre litt mye flack for den (heldigvis ikke av meg, siden jeg tror alt er mulig og alle charts gir rom for fortolkning :slight_smile: ) . Er enig i din nåværende analyse. Jeg har ikke så høyt target som deg (min går nå til rundt 80) men at vi skal opp sammenfaller bra med det vi ser av bevegelser på topp 50 og akkumulering av de store gutta.

3 Likes

Om noe, så mistenker jeg at rsi må et godt stykke lavere før noen rekyl utløses, og jeg synes acc/dist i dag indikerer at det er en del som mister motet.

1 Like

Jeg var heldig denne gang:) Blir spennende å se, men at vi mener kursen skal godt opp fra et teknisk ståsted fra nåværende kurs, der er vi enige!

Savepig: Det kan godt være vi skal noe lengre ned før det snur ja, men en typisk oppgang i en konsolideringsfase kommer med stor sannsynlighet til å komme ekstremt brått på de store massene. Så mitt bet er at vi ikke kommer til å vende rolig før vi krabber oss oppover, men at det kommer en eksplosjon opp mot topprangen.

2 Likes

Tror du det kan skje med dagens makrobilde? Uten at det kommer en nyhet som vil være fuel foro ppgangen?

Hadde vi ikke nettopp en sånn oppgang som kom brått på massene? Fra 45 til 90 på litt over en måned. Eller tenker du enda bråere? Er det sånn at alle oppganger under konsolideringsfasen må være like brå?

fra 22 oktober - 1 desember, doblet nanovector seg samtidig som osebx gikk ned 2-3%, så ja, absolutt. Makro skaper gode kjøpsmuligheter.

Market cap i nano er noen få milliarder, det er forsvinnende liten andel av omsetningen på oslo børs som skal til.

I big pharma sammenheng er jo til og med noen av de mer bullish oppsidescenarioene vi snakker om for nano for lommepenger å regne.

Jeg føler oppgangen vi så fra 45-90kr kom som et resultat av konsolideringen fra april. Bare se “spikene” vi hadde innenfor den blå konsolideringsboksen da vi gikk 10-20kr på bare en dag, helt ut av det blå.

Nå er den minste boksen historie, og sånn jeg ser det så har vi gått over i en større konsolidering. Derfor tror jeg vi kan få en “overraskende” oppgang en eller annen gang innen ikke altfor lang tid, fordi det da er store aktrører som skal handle stort før de små rekker å henge seg på.

4 Likes

Mye logikk i det. Jeg følte meg ganske sikker på at 56 ville holde som jeg skrev til @Spot-On, men nå ligner det veldig på kapitulering her, og da viser all erfaring at rsi(21) vanligvis må ned til utbombet nivå før det snur.

image

3 Likes

Hvor ligger neste gulv teknisk nå? hvor finner vi neste betydelige støtte?

Om ikke annet sier jeg meg fornøyd med en intraday trade som gir meg ca 7% flere aksjer på traderkontoen :smiley:

Gulv? Lol. Vi snakker nå om deler av jordskorpa.

1 Like