Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Tradingview er ikkje 100% korrekt. Sendte de spørmål for ei stund siden koffor data på tradingview ikkje stemte overens med data fra nordnet/børsen, og fikk detta svaret:

According to your chart snapshot, you are viewing data provided by Chix. Please note that Chix is an electronic exchange that doesn’t charge per user fees for real-time data. However, such data is slightly different from its official counterpart from primary exchanges - it offers approximate volumes and fewer price updates.

Har og sett store avvik på volum enkelte ganger.

De jobber med å få data direkte fra Oslo Børs, men de kunne ikke gi noe tidsestimat.

1 Like

Er Netfonds jeg benytter, og basert på dagkurser, ikke intradag. Men ser den heter ‘smoothed’ vet ikke hva det betyr i denne sammenheng.

@Nocturne synes vi begynner å se antydning til etablering av higher low i dag!

Volum tørker ut og rsi stiger.

1 Like

Riktig @Savepig - ligger inne med HL på både daily og weekly. Siste handelsdag før jul i morgen.

Har kjøp under 50 og over 200 dagers MA :slight_smile:

3 Likes

Er ganske sterkt av Nano å trosse makro, men skulle kanskje mangle mtp. hvor mye vi har falt fra sist topp. Ser at vi faller på stadig lavere volum mens oppgangen var på høyt volum. Noen støtte / motstandsnivåer indikert her:

2 Likes

Imponerende gap i nedgangen.

Jeg tror mange forventer et lettelsesrally i kveld forDow. Det er nok kanskje derfor m. husene på Ose presser så på nedover i forkant?
Legg merke til at futures nærmer seg grønt nå!
Og der så vi grønt!!

Skal tro at vi får se en kraftig bedring. Hold på hatten om ikke aksjene. He,he.

Ser bedre ut nå.

FTSE 100
6,712.25 +0.32 0.00%
DAX 10,632.08 +20.98

Nivået makro ligger på om dagen har kun sin likhet/overmann i børskrakk på slutten av 80 tallet, og når lehmann brothers gikk konkurs i 2008.
Hva som styrer frykten er usikkerhet rundt brexit(endelighet og avgjørelse lager rammene for handel igjen, så alle avgjørelser er bedre enn usikkerhet).
Handelskrig USA/Kina, usikkerhet. Igjen tilsynelatende et fabrikert frykt-moment.
Renteøkning? Alvorlig talt.
Usikkerhet i om det blir en frysing av lønn til de som jobber i staten USA, Trump som forsøker å krangle seg til en mur-bygging.
Disse momentene burde ikke påvirke NANO for mye, men når markedene er usikker, tas gjerne økonomi fra selskaper med høy risiko, utviklings-biotek vil alltid være det, så ser ikke bort fra en form for korrelereing.
Men hva som ligger under frykten i markedet i dag, har jeg problemer med å se skulle være likt krakkene som har funnet sted, det hele virker iscenesatt og bygget på overreaksjoner.

Flytter resten til småprat*

4 Likes

Synkende volum på nedgang, ser ut tilgangen til aksjer på dette nivået tørker ut.

Jepp. Hadde håpet å fiske litt på under 50 i dag men vi kom aldri dit. Merk det jeg sa sist uke når folk fryktet 45. Jeg tror ikke vi kommer dit. Mulig 50 blir low, eller like under. Lar ordrene mine stå ut året. God helg og god jul :heart_eyes:

3 Likes

Sjekk Tweeten fra @Norsk_Bulls: https://twitter.com/Norsk_Bulls/status/1078724380119552000?s=09

Norske Bulls har da hatt en svært god treffprosent på Nano. 11 av 14 signaler har vært innertier siden juli. Nyttårsrakett?

5 Likes

God nyttår godtfolk!

Ble en fin start på det nye året i dag. Vi får se om det fortsetter i morgen. Nærliggende å tro at vi skal opp og snuse på nest siste LH rundt 63 om vi klarer å etablere oss over 55 i morgen eller fredag. Får håpe makrogudene er med oss!

5 Likes

Dette er vel helt makrostyrt nå, omtrent alt av high-risk gikk opp i dag. :stuck_out_tongue:

Ja, ikke uenig i det. Man kan vel i beste fall håpe på at enkelte sektorer gjør det bedre enn andre :blush:

@Nocturne er plutselig oslo børs borte fra tradingview nå?

Har lagt merke til det samme :confused:

Ja, datakilden som kursane til oslo børs kom ifra blei fjerna i romjula. Oslo børs skal komma inn med direkte dat, men det er ikkje klart. De kunne heller ikkje gi meg noe tidsestimat når det kom…

Ja, desverre. Jeg bruker investing inntil videre :slight_smile: