Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Nordic Nanovector teknisk analyse (NANO) (TA)

nano_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff29632c518>

Breakouts

Approximately 90% of price action occurs between the two bands. Any breakout above or below the bands is a major event. The breakout is not a trading signal. The mistake most people make is believing that that price hitting or exceeding one of the bands is a signal to buy or sell. Breakouts provide no clue as to the direction and extent of future price movement.

Fra investopedia om bollinger bonds.
Fremholder at det er betydelig høyere oppside enn nedside i caset, og trading således frarådes.

Det kan jeg være enig i. Men synes som sagt at risken for å gå ut av båndet på nedsiden er høyere enn man kunne få inntrykk av fra det du skrev litt lenger opp om 95%. Hvis man bare går ut ifra kortsiktig historikk på prisendring.

Det er et teknisk argument, nå er det 95% den ikke går over, og 95% den ikke går under, hver for seg, og 90% at den holder seg på innsiden.
Om du synes det er større sjanse for at den skal bryte under fordi den er nærmere, så greit nok det. Bollingers øvre og nedre grenser brytes titt og ofte de. Jeg tror det er god sjanse for at den brytes på oversiden i nær fremtid jeg, basert på selskapets fundamentale styrke som tilsier at øvre bollinger er langt under en fair price for selskapet. Men det er ikke spesielt teknisk i seg selv, så jeg tok med bollinger for å vise at historisk kurs antyder det samme.
RSI er nær oversolgt, men lurer på at du enda kan tegne en stigende undertone i den som treffer 10. september og 2. oktober.

Ville nå advare mot trading på lavt nivå, det er ikke en nøkkel for folk flest for å tjene penger. Spesielt ikke om det er et selskap de ønsker å sitte i.

RSI nærmer seg oversolgt, men det er liten kjøpsvilje hvis vi ser volumet an. Samme gjelder vel salg forøvrig. Er enig i at nedsiden er mindre enn oppsiden pr.d.d - men det betyr ikke at vi ikke kan gå lenger ned. Har egentlig target over 45, for en ny HL på weekly. Veldig kjedelig timeframe å se på, men vi må zoome såpass ut for å finne noe bullish med chartet desverre.

RSI:

Vi har litt forskjellig RSI ser jeg:

Merkelig. Har du daily? Skal sjekke med Investing.

Tradingview er ikkje 100% korrekt. Sendte de spørmål for ei stund siden koffor data på tradingview ikkje stemte overens med data fra nordnet/børsen, og fikk detta svaret:

According to your chart snapshot, you are viewing data provided by Chix. Please note that Chix is an electronic exchange that doesn’t charge per user fees for real-time data. However, such data is slightly different from its official counterpart from primary exchanges - it offers approximate volumes and fewer price updates.

Har og sett store avvik på volum enkelte ganger.

De jobber med å få data direkte fra Oslo Børs, men de kunne ikke gi noe tidsestimat.

Er Netfonds jeg benytter, og basert på dagkurser, ikke intradag. Men ser den heter ‘smoothed’ vet ikke hva det betyr i denne sammenheng.

@Nocturne synes vi begynner å se antydning til etablering av higher low i dag!

Volum tørker ut og rsi stiger.

Riktig @Savepig - ligger inne med HL på både daily og weekly. Siste handelsdag før jul i morgen.

Har kjøp under 50 og over 200 dagers MA :slight_smile:

Er ganske sterkt av Nano å trosse makro, men skulle kanskje mangle mtp. hvor mye vi har falt fra sist topp. Ser at vi faller på stadig lavere volum mens oppgangen var på høyt volum. Noen støtte / motstandsnivåer indikert her:

Imponerende gap i nedgangen.

Jeg tror mange forventer et lettelsesrally i kveld forDow. Det er nok kanskje derfor m. husene på Ose presser så på nedover i forkant?
Legg merke til at futures nærmer seg grønt nå!
Og der så vi grønt!!

Skal tro at vi får se en kraftig bedring. Hold på hatten om ikke aksjene. He,he.

Ser bedre ut nå.

FTSE 100
6,712.25 +0.32 0.00%
DAX 10,632.08 +20.98

Nivået makro ligger på om dagen har kun sin likhet/overmann i børskrakk på slutten av 80 tallet, og når lehmann brothers gikk konkurs i 2008.
Hva som styrer frykten er usikkerhet rundt brexit(endelighet og avgjørelse lager rammene for handel igjen, så alle avgjørelser er bedre enn usikkerhet).
Handelskrig USA/Kina, usikkerhet. Igjen tilsynelatende et fabrikert frykt-moment.
Renteøkning? Alvorlig talt.
Usikkerhet i om det blir en frysing av lønn til de som jobber i staten USA, Trump som forsøker å krangle seg til en mur-bygging.
Disse momentene burde ikke påvirke NANO for mye, men når markedene er usikker, tas gjerne økonomi fra selskaper med høy risiko, utviklings-biotek vil alltid være det, så ser ikke bort fra en form for korrelereing.
Men hva som ligger under frykten i markedet i dag, har jeg problemer med å se skulle være likt krakkene som har funnet sted, det hele virker iscenesatt og bygget på overreaksjoner.

Flytter resten til småprat*

Synkende volum på nedgang, ser ut tilgangen til aksjer på dette nivået tørker ut.

Jepp. Hadde håpet å fiske litt på under 50 i dag men vi kom aldri dit. Merk det jeg sa sist uke når folk fryktet 45. Jeg tror ikke vi kommer dit. Mulig 50 blir low, eller like under. Lar ordrene mine stå ut året. God helg og god jul :heart_eyes:

Sjekk Tweeten fra @Norsk_Bulls: https://twitter.com/Norsk_Bulls/status/1078724380119552000?s=09

Norske Bulls har da hatt en svært god treffprosent på Nano. 11 av 14 signaler har vært innertier siden juli. Nyttårsrakett?

God nyttår godtfolk!

Ble en fin start på det nye året i dag. Vi får se om det fortsetter i morgen. Nærliggende å tro at vi skal opp og snuse på nest siste LH rundt 63 om vi klarer å etablere oss over 55 i morgen eller fredag. Får håpe makrogudene er med oss!