Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

image

2 Likes

Mon det.

Når jeg zoomer inn på chartet synes jeg det er mye som ser bullish ut.

IBB gjør det også bra. Og nå kommer JPM og Biotech showcase.

image

2 Likes

Dette ble kjedeligere enn jeg trodde. Ingen avklaring enda.

1 Like

Skal vel kanskje ikke legge så altfor mye vekt på det, men acc/dis har for omsider kommet seg over i acc etter å ha tilbragt nesten 30 dager distribusjon.

5 Likes

Meget pent at du fikk tak i volumbars for oss mens tradingview suger. :smiley:

Pent lite rykk nå når USA åpnet.

Ja, så an åpningen der og hev meg på og fikk noen aksjer til. Har litt krutt igjen å kjøpe for om vi kommer lenger ned, men ser ut som mitt target på 48 ikke ble nådd på kort sikt - foreløpig. Laveste low denne runden er foreløpig 49.50 (?) - så vi har higher lows. Vi danner nok en lower high ila. uken og neste uke for å så danne en pennant.

Bare hyggelig! Må bare spørre neste gang om det er noe. Er jo her for å lære og dele :grinning:

2 Likes

Å hei og hå den ser potent ut nå.

Her kan det fort bli avgitt ganske massive kjøpssignaler…

image

5 Likes

Nano ser ikke verst ut. Trenger brudd på 200-dagers (ca. 58) og 50 dagers (ca. 64), så er vi golden.

Brudd på 200-dagers vil også signalisere break-out fra en ganske stor pennant formasjon (med higher lows og lower highs). Kan bli likt det vi så i forkant av ASH i fjor.

Legg merke til at MACD også har avgitt bullkryss på daily og at RSI trender opp med stadig higher lows. Spennende!

15 Likes

Var såvidt igjennom MA200, den så litt smør ut så tok sjansen på en trade litt under på 56,65 med target på MA50 ca 64,8 området. Litt gamble.

Du får ha lykke til med traden. Så vidt jeg kan se har brudd på 50 dagers vært noe som har gått før en kraftig oppgang. Naturlig å tenke mot kvartalspresentasjon som en slik ‘hype’, så kan hende du ønsker å revurdere target til dato.

1 Like

Blir fart nå.

Golden cross er i ferd med å gjenfinne sin gyldighet siden kursen har bouncet og tiden er i ferd med å løpe ut for NANO-bjørnene.

50-dagers snittet har brutt ut fra den gamle etablerte nedtrenden fra ATH, og 200-dagers snittet er i ferd med å gjøre det.

Kursen har gått ok de siste dagene, men momentumindikatorer er milevis fra å si oversolgt på noen som helst vis.

image

6 Likes

Fra Norsk Bulls:

Last Pattern: BEARISH THREE GAP UPS

Pattern Description

This is a four day bearish reversal pattern. It consists of three consecutive days each gapping higher on the open. After Three Gap Ups the market becomes extremely overbought and ready for the reversal of the current uptrend.

Synes ikke at den er særlig overkjøpt her. RSI under 40. Burde ha mye mer å gå på.

1 Like

Ja det var bulls som fikk meg til å sjekke chartet og, og er jo overhodet ingenting annet enn x dager med oppgang som kan se overkjøpt ut, momentum var jo helt ekstremt nedbanket.

1 Like

Potensiell støtte på 200 dagers nå ved pullback. Muligens en ny higher low på daily.
50 dagers nå på ca. 65. Brudd under 51.50 gjør at vi mister HL / HH og opptrenden.

Har gått veldig sterkt så var nødvendig med en pullback men selvsagt skuffende om den reagerer ned fra 200 sma

ja… heldgvis ikke stoppet ut ennå, 200 sma ser ikke ut til å bety allverden, gikk lett igjennom begge veier.

1 Like

Disse tekniske støttene og motstander har vel blitt rimelig rævkjørt de siste gangene. I mitt hode er de derfor svært lite verdt.