Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Nordic Nanovector teknisk analyse (NANO) (TA)

nano_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff2a4dd5290>

Dette er vel helt makrostyrt nå, omtrent alt av high-risk gikk opp i dag. :stuck_out_tongue:

Ja, ikke uenig i det. Man kan vel i beste fall håpe på at enkelte sektorer gjør det bedre enn andre :blush:

@Nocturne er plutselig oslo børs borte fra tradingview nå?

Har lagt merke til det samme :confused:

Ja, datakilden som kursane til oslo børs kom ifra blei fjerna i romjula. Oslo børs skal komma inn med direkte dat, men det er ikkje klart. De kunne heller ikkje gi meg noe tidsestimat når det kom…

Ja, desverre. Jeg bruker investing inntil videre :slight_smile:

image

Mon det.

Når jeg zoomer inn på chartet synes jeg det er mye som ser bullish ut.

IBB gjør det også bra. Og nå kommer JPM og Biotech showcase.

image

Dette ble kjedeligere enn jeg trodde. Ingen avklaring enda.

Skal vel kanskje ikke legge så altfor mye vekt på det, men acc/dis har for omsider kommet seg over i acc etter å ha tilbragt nesten 30 dager distribusjon.

Meget pent at du fikk tak i volumbars for oss mens tradingview suger. :smiley:

Pent lite rykk nå når USA åpnet.

Ja, så an åpningen der og hev meg på og fikk noen aksjer til. Har litt krutt igjen å kjøpe for om vi kommer lenger ned, men ser ut som mitt target på 48 ikke ble nådd på kort sikt - foreløpig. Laveste low denne runden er foreløpig 49.50 (?) - så vi har higher lows. Vi danner nok en lower high ila. uken og neste uke for å så danne en pennant.

Bare hyggelig! Må bare spørre neste gang om det er noe. Er jo her for å lære og dele :grinning:

Å hei og hå den ser potent ut nå.

Her kan det fort bli avgitt ganske massive kjøpssignaler…

image

Nano ser ikke verst ut. Trenger brudd på 200-dagers (ca. 58) og 50 dagers (ca. 64), så er vi golden.

Brudd på 200-dagers vil også signalisere break-out fra en ganske stor pennant formasjon (med higher lows og lower highs). Kan bli likt det vi så i forkant av ASH i fjor.

Legg merke til at MACD også har avgitt bullkryss på daily og at RSI trender opp med stadig higher lows. Spennende!

Var såvidt igjennom MA200, den så litt smør ut så tok sjansen på en trade litt under på 56,65 med target på MA50 ca 64,8 området. Litt gamble.

Du får ha lykke til med traden. Så vidt jeg kan se har brudd på 50 dagers vært noe som har gått før en kraftig oppgang. Naturlig å tenke mot kvartalspresentasjon som en slik ‘hype’, så kan hende du ønsker å revurdere target til dato.

Blir fart nå.

Golden cross er i ferd med å gjenfinne sin gyldighet siden kursen har bouncet og tiden er i ferd med å løpe ut for NANO-bjørnene.

50-dagers snittet har brutt ut fra den gamle etablerte nedtrenden fra ATH, og 200-dagers snittet er i ferd med å gjøre det.

Kursen har gått ok de siste dagene, men momentumindikatorer er milevis fra å si oversolgt på noen som helst vis.

image