Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Ja, du kunne det :slight_smile: Hvis du mener at markedet ikke har tiltro til at Nano skal opp på kort sikt er det jo vanskelig å være uenig. Alt tilsier det ikke vil skje stort her før tidligst Q2. Jeg sier ikke folk bør kjøpe Nano nå, med mindre de er villig til å gi det en 12-18 mnd. horisont. Tror ikke man må vente så lenge på gevinst på disse nivåene, men vil man ha 4-5x så må man ha tålmodighet.

1 Like

Kan du forklare hvilke punkter du bruker når du setter opp den pitchforken?

1 Like
  1. og 9. april samt 28. mai, på logaritmisk skala.

Jeg så på det første gang i september (Nordic Nanovector teknisk analyse (NANO) (TA)) og så viste den seg å være en grei indikator i ettertid.

Den hadde to tidligere brudd som man ikke skulle solgt. Dette ble veldig etterpåklokt.

2 Likes

Eller forhåndsklokt, ettersom jeg så den i september, og har postet jevnlige oppdateringer av den underveis, og solgte meg ut på vei opp fordi vi nærmet oss toppen av trendkanalen.

Men jeg sier ikke at det er noen fasit, det er bare sånn jeg ser det. Og i mine øyne er brudd på trendkanal definert som helt candle utenfor.

1 Like

Å selge nå, der aksjen er oversolgt har i tilsvarende situasjon tidligere visst seg lite lønnsomt. Men det tar tid før neste nyhet kommer. Timing er viktig i Nano. Caset er uendret og godt. I min forståelsesverden vil Nano stige etter hvert som resultatene kommer. Sjansen for at det hele mislyktes anser jeg som nærmest null. Strategien er å akkumulere på dager som denne og deretter vente til trøkket er tilbake i aksjen før jeg vurderer å gjøre noe mer. Jeg vil hevde at fallet nå ikke skyldes fundamentale forhold. Hva er så årsaken til fallet? Jeg tror det kommer av markedets kortsiktighet, og det at mange tror man kan være utenfor til det kommer nyheter. Slik situasjonen er nå har det vist seg riktig, men tror det kan lønne seg å begynne å akkumulere på dette nivået. Nano er nå etter min forstand svært billig. Jeg ser mer på det enn det rent tekniske.

13 Likes

beste responsen jeg noen gang har fått! :smiley:
Håper du forsto poenget

1 Like

Mistet litt tålmodighet og kjøpte rett over 41 istedet for rett over 40 pga at rsi(14) nå er på et skikkelig utbombet nivå som den typisk snur ved.

Om en ser mer spekulativt noen uker og måneder fremover kan dette ligne en årelang dobbeltbunn med et solid omsetningsvolum helt i bunn begge ganger. Kjipere enn det higher highs, higher lows mønsteret som tegnet seg, men bedre enn ingenting.

image

3 Likes

Hiver meg på!

11 Likes

Snur den nå? Bounce?

Lurte på det samme… Snudde under eggkoking🦆

Personlig avventer jeg kjøp til vi får den ned mot den sorte stiplede linjen jeg har tegnet her.

Med det sagt så tror jeg ikke det er helt idioti å kjøpe nå, som @Savepig er inne på er vi ganske oversolgt og en midlertidig bounce for å lage en lower high er å forvente på kort sikt.

Det interessante blir om det klarer å ta ut støtten (nå motstand) på 45 kr.
En test og bekreftelse av 38-nivået vil styrke teorien om en langsiktig dobbelbunn.

Får vi dette kan vi se for oss en ny pennant med brudd tidligst i begynnelsen av mars?

1 Like

Forholder ikke ta seg til at vi har fått 10% flere aksjer? Tenker at det nye 38 da vil være 34ish…?

2 Likes

Hm, litt usikker på hvor mye det har å si. Folk flest bryr seg jo ikke om det når man tenker støtte / motstand… men kan hende du har rett. Se forøvrig mellom blå og sort stiplet linje :wink:

2 Likes

Det enkle ukeschartet ser ikke bra ut. Ikke rart noen gambler på videre fall (les: shortere). Spesielt når nyhetstørket nesten er spikret ved at primærinsidere nettopp har fått handlet…
(Primærinsidere kan ikke handle om de har “presise opplysninger som er egnet til å påvirke prisen merkbart, og som ikke er offentlig tilgjengelig eller allment kjent”)

28 eller 38 til Q4 er innen rekkevidde. Lite støtte under det :weary:

På den positive siden er det en positiv divergens i RSI (!) og nå er vi ca på støtte i min frihåndstegnede fallende trendlinje :partying_face:

(og jo, jeg sitter godt i det sammen med resten her :sleepy:)

2 Likes

De gambler ikke på stillhet, men tegner opp tekniske chart for å avgi salgssignaler. Det er hva Worldquant sier om seg selv på hjemmesiden. De to synelig shortposisjonene som har dukket opp representerer jo nesten en million aksjer nå. Over halvparten er kommet til i siste måned.

1 Like

De gambler ikke på stillhet, men tegner opp tekniske chart for å avgi salgssignaler

Og dermed lures småinvestorene. Er fondet stort nok, kan de skape det chartet de ønsker. Den “sannheten” chartet dermed viser er bunnfalsk og designet for å lure andre, så de selv kan ta gevinst. Enkelt og effektivt. Dump and pump i stedet for pump and dump.

Men det betyr også at de på et tidspunkt må kjøpe aksjer de har shortet tilbake. En short vil alltid arbeide mot tiden, mens den langsiktige investor har tiden med seg. God lærdom fra Peter Lynch fra Fidelity.

2 Likes

Frontmasta er ute med spillopper:

1 Like

Som vanlig er det ingen referanser på det han kommer med. Han har mistet all troverdighet hos meg, dessverre.

1 Like