Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Tenkte tanken at det kanskje var en bullish engulfing i går? Candle var lavere å høyere enn dagen før(wicken dagen før var høyere dog).
Kursleie gjør det litt irrelevant for folk flest. Men nysgjerrig på hvem som er på kjøperen.
FED har vært ‘duete’, Asia var opp, olja har gått litt bedre. Er det short på kvanter som dekker som kjører kurs? Virker som om gravitasjonen mot 45 på nytt skal vise på seg. Men slik shorten har økt på får en til å lure på om det enda leker Picasso/Rembrandt mot kommende tekniske indikatorer.

*Vi formet et gap i dag forresten, 43.10 high i går, 43.22 low i dag. Størrelsen på gapet, og området det ligger i får meg til å tvile at det skal tettes. Men dersom det blir et ikke vellykket brudd på 45 er det kanskje naturlig området kursen skal hente fart fra i neste omgang.

Ja, du har rett, det var en bullish engulfing. Vi kan håpe på en test av 47 og fille gap opp mot 49 om vi kommer oss over 45. Men hvis du ser volumet som gikk på det fallet ned fra 50 så var det helt enormt. Det positive med det er at det var en skikkelig «washout», så jeg frykter ikke en slik volum candle igjen på kort sikt. Men jeg tror heller ikke vi får en tilsvarende candle til oppsiden på kort sikt.

Vi har satt en ny bunn og så kommer det en ny lower high nå og så får vi se hvilken vei vi bryter.

3 Likes

Det candlet har emi aksjene i seg også. Størrelsen skal være rundt 1,9m aksjer, fremdeles stort.
Emi aksjene er ikke oppdatert inn på netfonds sin informasjon om selskapet, så det kommer kanskje et slikt grønt candle på 4,9m aksjer når det føres?
Nesten så en kan lure på om algoritmene er ‘lurt’ av emisjonen, at deres programmerte oppsett leser det som over 6,5m solgte aksjer på dagen ‘the end’.

Hvor får du 47 fra?

2 Likes

Fredagens high (wicken på den lille røde candlen) - skaper gap opp til 49.

1 Like

Dødskryss i emning

image

Vi så alle hvordan det gikk da golden cross inntraff på slutten av fjoråret, så er det lov å håper at dødskryss vil gi oss en opptrend?

16 Likes

Synker på høyt volum, stiger på lavt. Upent.

image

2 Likes

Volum sammenligningen er vel kanskje litt farget av den søylen som emisjonen sto for, inkludert shorterstøt som har kraftig eskalert i samme periode.
Gårsdagens vending og oppgang var med over 500k aksjer i volum, ikke halvgærnt det. Vi får se om short var representert på noen av sidene før vi har fasit på dagens oppgang/nedgang/volum. Litt tidlig å dømme :wink:

Selv om du ser bort i fra volumet fra selve emisjonen så er jo ikke bildet nydelig

Tipper kursen må over 45 for at det skal bli noen særlig interesse.

6 posts were merged into an existing topic: Nordic Nanovector Aksjonærlister og Shortaktører (NANO)

Tenker litt motsatt på det, interessen har vært tilvoksende, men short aktører har i hele januar skapt et annet bilde. Tror dersom de må tilbakelevere før ekstraordinær general-forsamling i februar, og eventuelt den ordinære generalforsamlinga i mai(?), vil det kunne påvirke. Såfremt de ikke har ordnet seg gode avtaler på annet vis.
At emisjonen ble satt på så lavt nivå, og at en kan se for seg det var en del stop-loss som har gått i relevant område(emi gjorde at min grense ble passert), vet ikke, føler det er relevant informasjon en må ha i hodet når en fortolker volum-tall. Min påstand er at vi ikke hadde brutt under 45 som sluttkurs uten short-trykk.

3 Likes

200 dagers snitt er i ferd med å bryte over den lange nedtrenden fra ATH faktisk, litt avhengig av hvordan man tegner.

Death cross ser uungåelig ut.

image

Synes du det er en god indikator?

Jeg legger vekt på den ja, men kun som en del av et bilde, ikke isolert. :slight_smile:

1 Like

Har du sjekket påliteligheten?

Hans Christian Andersen wrote cautionary fairy tales, some of which, like “Little Red Riding Hood”, are used to frighten small children.

Some commentators latch onto market fairy tales and use them to frighten ill-informed investors. The Death Cross is part of this evil fairy tale vocabulary.

The Death Cross sounds suitably terrifying and ominous, but its signals are not reliable and the market is riddled with false Death Cross signals where the index has rebounded and continued the uptrend. The Hang Seng showed false Death Cross signals in 2014, 2013, 2012 and 2010. In the Dow, the signals are false in around 60 percent of recent occurrences.

1 Like

Som er grunnen til at man for alle indikatorer skal passe på å se dem i kontekst og som en del av et bredere bilde.

Men golden cross og death cross er jo bare variasjoner innen temaet “er kursen i stigende eller synkende trend?”

Henger i noen grad sammen med denne tråden med guruen:

Det at man påpeker en indikator er bare en objektiv saksopplysning, det er tolkningen av den som er mer subjektiv.

For NANO sin del så var golden cross brukbar entry/exit ved første korsvei, mens den siste gang en fikk golden cross var midt under en periode med ekstremvolatilitet.

image

Ahahaha, her har du det rett fra den autorative kilden om TA som er Hegnar Online: :smiley:

1 Like

Ok, nytter ikke å argumentere mot det

legger meg helt flat

Hehe jeg tenker vel først og fremst at det betyr at man ikke trenger å ha noe hastverk med å kjøpe aksjen.

1 Like

Evt. så får alle sette i gang å selge slik at vi kan få krysset bekreftet først som sist. Selvoppfyllende profeti? :stuck_out_tongue: