Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Nordic Nanovector teknisk analyse (NANO) (TA)

nano_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff2959b0840>

Har du sjekket påliteligheten?

Hans Christian Andersen wrote cautionary fairy tales, some of which, like “Little Red Riding Hood”, are used to frighten small children.

Some commentators latch onto market fairy tales and use them to frighten ill-informed investors. The Death Cross is part of this evil fairy tale vocabulary.

The Death Cross sounds suitably terrifying and ominous, but its signals are not reliable and the market is riddled with false Death Cross signals where the index has rebounded and continued the uptrend. The Hang Seng showed false Death Cross signals in 2014, 2013, 2012 and 2010. In the Dow, the signals are false in around 60 percent of recent occurrences.

Som er grunnen til at man for alle indikatorer skal passe på å se dem i kontekst og som en del av et bredere bilde.

Men golden cross og death cross er jo bare variasjoner innen temaet “er kursen i stigende eller synkende trend?”

Henger i noen grad sammen med denne tråden med guruen:

Det at man påpeker en indikator er bare en objektiv saksopplysning, det er tolkningen av den som er mer subjektiv.

For NANO sin del så var golden cross brukbar entry/exit ved første korsvei, mens den siste gang en fikk golden cross var midt under en periode med ekstremvolatilitet.

image

Ahahaha, her har du det rett fra den autorative kilden om TA som er Hegnar Online: :smiley:

Ok, nytter ikke å argumentere mot det

legger meg helt flat

Hehe jeg tenker vel først og fremst at det betyr at man ikke trenger å ha noe hastverk med å kjøpe aksjen.

Evt. så får alle sette i gang å selge slik at vi kan få krysset bekreftet først som sist. Selvoppfyllende profeti? :stuck_out_tongue:

Glidende snittene er ment å fortolke fremtidig bevegelse, ikke så mye intradag trading kan du si. Nå kan en se på hvordan utviklingen ble i fortsettelsen av gylne krysset vi nylig fikk. Og vite kursen er tydelig farget av kraftig short som er kommet inn den aller siste tiden.
Da blir markedspulsen og interessen som måles farget. Vet ikke om slikt brukes å tenkes opp mot tekniske indikatorer, men for langsiktige indikatorer virker det da fornuftig å ha det i bakhodet.

Her har vi mulig ny trendkanal - kan være verdt å prøve seg nær gulvet på denne om kursen kommer ned dit.

image

Norskbulls melder mulig opptur :sunglasses:

Når jeg så kursen i dag lurte jeg på om vi hadde vært utsatt for en voldsom bulltrap. Men volumet er jo ikke så avskrekkende.

Det går helt sikkert bra … :woozy_face:

Utbombet og deprimert, stakkars NANO

Virker helt deterministisk at den må ned på 36-38 for at RSI skal bli så utbombet som der det har pleid å snu.

image

Spennende. Når bunnen av trendkanalen er null blir det ihvertfall ikke verre. :eggplant:

Er ikke helt enig i konklusjonen din.
Volum i handelen om dagen er ikke akkurat enorm, så at vi skal videre mye ned virker ikke helt logisk derfra. Vi er ved omtalt støtteområde for den del, 40.
RSI er nå like ved nivået der LC gikk, fundamentale i selskape er virkelig ikke på en lik plass. Vi vet også at det triste tekniske bildet nå er tegnet av shorterfond som har lagt titalls millioner ned i kurs-tegning.
Hva du kaller deterministisk kaller jeg manipulert, og i høy grad ikke i tråd med fundamental situasjon, de pleier å ha mer kongruens i bevegelser.

Ventet veldig tålmodig på å kjøpe. Siste kjøp var rundt 53. Ville vært deilig å fått snittet enda mer ned under 40 :wink:

Kan tyde på vi er inne i en siste skikkelige shakeout før opptur. Kraftig avtagende volum på den siste push ned, med avtagende moment ned.

Skal sies at emisjonsaksjene gir et litt overdrevet bilde med tanke på volumoppgangen på den siste turen ned.

Men samtidig er den fremdeles ikke vært helt nede å touchet SCLX , så har fremdeles potensial til å falle litt til.

4oeA

Du må leite lenge i TA etter “truth” :clown_face:

Spennende å se hvor lenge vi skal ligge å jokke her nede:-)

Jeg stoler ikke helt på at Tom Cruise ønsker at sannheten skal komme til overflaten… :wink: