Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Glidende snittene er ment å fortolke fremtidig bevegelse, ikke så mye intradag trading kan du si. Nå kan en se på hvordan utviklingen ble i fortsettelsen av gylne krysset vi nylig fikk. Og vite kursen er tydelig farget av kraftig short som er kommet inn den aller siste tiden.
Da blir markedspulsen og interessen som måles farget. Vet ikke om slikt brukes å tenkes opp mot tekniske indikatorer, men for langsiktige indikatorer virker det da fornuftig å ha det i bakhodet.

1 Like

Her har vi mulig ny trendkanal - kan være verdt å prøve seg nær gulvet på denne om kursen kommer ned dit.

image

3 Likes

Norskbulls melder mulig opptur :sunglasses:

Når jeg så kursen i dag lurte jeg på om vi hadde vært utsatt for en voldsom bulltrap. Men volumet er jo ikke så avskrekkende.

Det går helt sikkert bra … :woozy_face:

7 Likes

Utbombet og deprimert, stakkars NANO

Virker helt deterministisk at den må ned på 36-38 for at RSI skal bli så utbombet som der det har pleid å snu.

image

3 Likes

Spennende. Når bunnen av trendkanalen er null blir det ihvertfall ikke verre. :eggplant:

Er ikke helt enig i konklusjonen din.
Volum i handelen om dagen er ikke akkurat enorm, så at vi skal videre mye ned virker ikke helt logisk derfra. Vi er ved omtalt støtteområde for den del, 40.
RSI er nå like ved nivået der LC gikk, fundamentale i selskape er virkelig ikke på en lik plass. Vi vet også at det triste tekniske bildet nå er tegnet av shorterfond som har lagt titalls millioner ned i kurs-tegning.
Hva du kaller deterministisk kaller jeg manipulert, og i høy grad ikke i tråd med fundamental situasjon, de pleier å ha mer kongruens i bevegelser.

2 Likes

Ventet veldig tålmodig på å kjøpe. Siste kjøp var rundt 53. Ville vært deilig å fått snittet enda mer ned under 40 :wink:

Kan tyde på vi er inne i en siste skikkelige shakeout før opptur. Kraftig avtagende volum på den siste push ned, med avtagende moment ned.

Skal sies at emisjonsaksjene gir et litt overdrevet bilde med tanke på volumoppgangen på den siste turen ned.

Men samtidig er den fremdeles ikke vært helt nede å touchet SCLX , så har fremdeles potensial til å falle litt til.

4oeA

2 Likes

Du må leite lenge i TA etter “truth” :clown_face:

Spennende å se hvor lenge vi skal ligge å jokke her nede:-)

Jeg stoler ikke helt på at Tom Cruise ønsker at sannheten skal komme til overflaten… :wink:

4 Likes

Sannheten…

Jeg mistenker vi skal ned på 36-38 nivået før vi får en rekyl oppover igjen. Med volumet som er nå om dagen skal det ikke mye til for å dra oss ned der, og utløse det som ligger av SL på disse nivåene.

En såpass stor emisjon som vi nå har hatt vil av seg selv mette en god del av etterspørselsiden i aksjen.

Gikk ikke så bra :sleepy::

zoom ser heller ikke bra ut…:

2 Likes

Er ett alternativ det… men da er vi i så fall litt oversolgt, med rundt 1,5 kr, i midten av April :face_with_hand_over_mouth:

5 Likes