Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Hadde vi fulgt Norskbulls sine anbefalinger de siste 24 mnd hadde vi hatt 436% avkastning i NANO :expressionless:

2 Likes

Damn… hadde ikke vært trist det akkurat nå!:grin:
Får satse på at man får noe tilsvarende i avkastning hvis man er tålmodig med Nano😁

2 Likes

Kan supplere med weekly. Det ser jo ikke bra ut, forutenom at vi holder stand over 38 (eller var det 37?). Jeg anser dette nivået som meget viktig. Det var nivået vi brøt før vi gikk parabolic i 2016 og det er nivået vi bouncet ved, ved Costas avgang i fjor.

Kan det holde nok en gang? :slight_smile:

3 Likes

Skulle tro noe galt fundamentalt må skje for at det ikke skulle det. Strengt talt for at vi skulle komme til dagens nivå for den del. Weekly volum kan være greit å ta med kanskje?
image
Volumet tar med emi aksjene her. Er skeptisk til at det overhodet blir test av 38.

*Obs, er daily jeg viser, ikke weekly

2 Likes

Ser ut som bunnen er nådd og vi nå er på vei opp ?

Mangler volum i dagens bevegelse også. Ser strengt talt ut som om vi skal bevege oss her i området til slutten av neste uke og oppkjøring mot Q4.

Jo, volum er alltid greit å ta med. Men at volumet er lavt når vi går sidelengs er ikke bare positivt. Typisk om dette utvikler seg til et flagg, så vil volumet avta inntil vi får brudd på flagget.

Nå sier jeg ikke at det ER et flagg, i allefall ikke på weekly. Trenger mer data for å si noe sånn.

Det jeg heller ser for meg er at vi får en kjapp test av litt under 40 og så er det en ny bunn.
Eventuelt så har vi sett bunnen nå, og vi skal videre opp, men til vi får en HH / HL er det mindre sannsynlig.

@Nocturne, ser den nedre linjen du har i weekly ikke er brutt, men i daily kan den lett tegnes opp stygg som f"#%! (daily log).
Leser da nylig brudd ned på høyt volum (ja da emi bla bla, men TA er TA :slight_smile:

1 Like

Det er potensielt konsolidering innenfor en nedadgående trend:


Men den må i så fall gå over litt lenger tid før jeg ville ha noen sterk tro på den.

Jeg syntes fortsatt det er ganske like sjanser for oppgang og nedgang, og siden kursen ikke er langt fra midt mellom antatt motstand på ca 45 og antatt støtte rundt 38 så syntes jeg det er like greit å avvente.

3 Likes

Enig i det. Den er ikke brutt slik jeg har tegnet den, men det er litt spekulativt tegnet må jeg innrømme. Hvis du heller tegner den slik at du fanger opp wick’en ned til 37 i april 2018, så får du 3 toucher og brudd også på weekly.

Altså slik:

1 Like

Norskbulls må du ta med en klype salt. Følger dem på twitter. De tar oftere feil enn de har rett.

Check deres track record i TRVX … det er overvejende fejlagtige signaler de anbefaler. På et tidspunkt rammer de vel rigtigt, men svært at køre hardcore teknisk analyse i biotek, hvor en melding kan fange aktionærerne.

Hvis du går dem nærmere etter i sømmene vil du se at de opererer med ett element av backtrading. I tillegg er det ofte vanskelig /umulig og komme inn eller ut på deres kurs.

Men slik er det vel med datagenererte anbefalinger

1 Like

Deres realtidssignaler kræver betaling; ellers må vi affinde os med signaler til backtrading efter markedet er lukket. Men enig i at mange aktier er svært illikvide, hvilket gør det umuligt at handle på de afgivne niveauer.

Nano i det korte bildet:
Obs 15 min chart
Ligner et lite bullflagg

8 Likes

Endelig fungerer Tradingview på Nano igjen. Ikke så dumt om det fortsetter opp i dag.

Daily:

6 Likes

Sendte deg ein pm

Shorterne kjøper nå for alt det er verdt. HOLD PÅ AKSJENE så shorterne blir skviset oppover. Over 100.000 kjøpt tilbake på en dag nå. Etter å ha dumpet kursen ned har shorterne nå fått aksjene alt for billig tilbake! Men de har fortsatt nesten 800.000 aksjer de skal kjøpe, så her må dere ikke selge nå! Vent i det minste til kursen er vesentlig høyere! De som selger nå lar seg lure på direkten!

5 Likes

En skikkelig short squeeze i emning. Som sagt over, hold på aksjene nå.
Det er nok av gaps som skal tettes på oversiden :facepunch:

7 Likes