Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Tror ærlig talt hedgefondene klarer seg greit, blir det fart å reell short-squeeze mulighet i NANO, så kommer det mange flere tradere inn også mistenker jeg.
Tror ikke shorten skvetter i buksa av kurs 44, da sikler de snarere på aksjer på gi-bort prising enda.

image
20 dagers snitt er på 44,11 i skrivende stund. Sluttkurs over vil vel betegnes som et kjøpssignal.
RSI er lav men stigende, MACD har nylig dannet et kryss som foreslår oppgang også. Den har ikke vært i så positivt farvann siden desember. Men volumet er ikke det helt store i oppgangen. Har i grunn tanker om at gapet mot 51 kanskje skal forsøkes tettes dersom det blir brudd på 45. Men det er et utrolig lavt område historisk og fundamentalt vi beveger oss i. Fraråder trading på det sterkeste samtidig som jeg mistenker det vil komme bevegelser for å friste nettopp trading.

Oppdatert. Fortsatt meget lavt volum (hvis volumet her er riktig da? Noen som kan bekrefte?)

Volumet ser riktig ut

1 Like

Ja, sånn ca tenker jeg.
242k og 11mnok står det i infront nu

1 Like

Skuffende volum senn uka.


Tenkan og kijun krysset i bearish-området, over skya og stigende chikou. Dette er bullish men med svak styrke og supportnivå da breakout skjedde under den tynne skya.

3 Likes

Fremdeles stigende trend på månedsdiagrammet.

1 Like

ta deg sammen, dette er en ta traad

2 Likes

Hvis kursen går i rødt imorra er Norsk Bulls tilbake med shortanbefaling:

Noen som kan se den i sin TA?

Kan se ut som LH / LL mønsteret er brutt i det korte bildet. Trenger bekreftelse.

(Klikk på bildet for å forstørre)

Edit: bare for å balansere - dette for de som trader. Ser man på weekly er det enda en stund til vi har snudd mønsteret. Faktisk kan det se ut som en ny EQ som settes opp her. Om det stemmer får vi ikke brudd på denne før om noen måneder. På weekly må vi ta ut 60 for øyeblikket for å snu trenden.

5 Likes

Da ser det ut som det snur. Første støttenivå på 43, deretter 42 og 40.

Luktet det lang vei, gikk alt for høyt, alt for fort, på alt for lavt volum.

1 Like

Ok mr medlem i en uke

5 Likes

Lukter litt som en av våre "gamle kjente " av Berntn her. Mulig jeg tar feil da.

4 Likes

Norskebulls har bra treff i nano, men håper støtte på 42.5 skal allikevel holde.

Thepattern site sier:
Dark cloud cover is a two line candlestick that has poor reversal performance. Just 60% of the time, price changes direction from up to down in a bull market. However, once the turn is made and price breaks out, price trends, ranking 22nd out of 103 candle patterns, where 1 is best.

Men vi ser vel i morgen.

2 Likes

Vet ikke helt om man drar frem eggplanten riktig enda. Morgendagen får vise. :thinking:

1 Like

Måtte faktisk slå opp betydnigen av eggplant emoji ( er sikkert for gammel for dette med dickpicks ) men lykke til. :slight_smile:

sorry for the offtopic.

Ignorance is bliss som de sier. =]
Mistenker at volumet i siste periode svekker tekniske signaler forresten. Siden det er 7 dager til kvartalsrapport sliter jeg med å se at kursen skal gruses mye i denne perioden.