Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Min take nå er at den langsiktige nedtrenden er det dominerende trekket i chartet, noe som jeg mener øker sjansen for at vcp sin stigende wedge blir utløst med en bevegelse nedover.

Ingen momentum å se som skulle indikere at den annuleres.

1 Like

Jeg har denne også tegnet opp som rising wedge i timeschartet som @vcp
Har også lagt på fib, som kan forklare hvorfor den gikk over øvre trendlinje på punkt 5, men ble rejected av fiblinje.

Target ved evt brudd ned er da 39,7

2 Likes

Er ikke target avhengig av hvor break-out inntreffer? Dvs Target = breakout - høyde på wedge

3 Likes

Der har du nok rett, finner ikke igjen hvor jeg har det fra at target er nederste punkt.

EDIT:

Fant denne, tror man kan bruke begge:

Fra:
http://thepatternsite.com/risewedge.html

2 Likes

Inntil videre ser det bullish ut for min del.

Men tar et lite forbehold her, då vi endå ikkje har fått testa ned mot SC enda. Hvis pris detter ned under HL i C, ser vi på en utvidelse av fase B.

1 Like

NANO ligger i en flat-base pattern siden slutten januar. Dette vil mer eller mindre si at en eventuell positiv melding kan få aksjen drastisk opp. Vi ligger også på et ganske lavt nivå, på 40-tallet. Dette gjør at et kommende melding fra styret kan få aksjen opp på 60-70 tallet innen en kort periode.

Ser bra ut på på lengre sikt også. Potensiell Fase C på gang.

1 Like

Ja, på lang nok sikt er nok de fleste enige om at dette blir bra. Spørsmålet er bare om bunnen er nådd. Jeg har mine tvil, men er optimist. Jo lenger tid vi bruker over 40, jo mer sannsynlig ser jeg det som at vi ikke bikker under 40. Nå som vi har bygget en slags range her blir det også ganske mye motstand her om vi skulle bryte ned :frowning: Så vi får krysse fingrene. Jeg er rimelig sikker på at Nano får en parabolic bevegelse igjen, men det ligger nok langt frem i tid :slight_smile:

Det som er greit nå er at vi har hatt 3 store bevegelser ned. Dette har ristet av en del mindre aktører, og de som er inne nå er mer langsiktige.

Tok en kjapp p&f telling. Foreløpig laveste target ved oppgang gir ca 110 kr :smile:

Ser mer og mer ut som rising wedge er formasjonen som er mest korrekt på mellomlang sikt ja @vcp

4 Likes

Hei. Har ikke filla greie på teknisk analyse , men har tro på at det blir bra til slutt når det gjelder medisinen Betalutin. Har fått med meg at noen har tenkt at den kanskje skal ned mot 35-40 kr. Hva kan du se i glasskula di @Nocturne ? Hadde vært greit om du kunne hjelpe meg med litt dempet hjerterytme :slight_smile:

Er oppe og hilser på 50 dagers snittet nå.
Spennende.

1 Like

Kom inn litt volum her nå, spennende. Tester snart topplinjen.

Hvis du har lest mine innlegg tidligere vet du sikkert jeg er fullastet med Nano (eneste aksjen jeg eier) og har ståltro på selskapet / produktet. Det tekniske er mer for å time kjøp av flere aksjer og akkurat nå ser jeg – i likhet med en del andre – en rising wedge formasjon. Disse formasjonene er normalt bearish. Vi er i en kortsiktig opptrend med higher lows og higher highs men med mindre vi klarer å ta ut 50 dagers snitt og 47 nivået er jeg skeptisk til bevegelsen. Volumet er også lavt ifht. volumet vi hadde på vei ned. Desverre.

Min planer å vente til formasjonen har spilt seg ut. Dersom den bryter opp og etablerer seg over 50 igjen, så er det tryggere å kjøpe der etter min mening (NB! - ikke ment som kjøps eller salgsanbefaling).

5 Likes

Veldig fiffig linje den er på akkurat nå.

4 Likes

Ja, bøttevis med motstand reint teoretisk. Volum blir avgjørende her nå.

Grunnen til at jeg er rolig på lang sikt, siden det var noe av det du spurte om:

Edit: @zappa66 - jepp, det er absolutt mulig. Tror bare 50 dagers blir litt for tøff i denne omgang, men om vi klarer å etablere oss over 50 ser det med ett mye bedre ut.

1 Like

Eller sånn kortsiktig, slik at vi får gapclose:

Edit: Har 50 dagers vært motstand/støtte tidligere da?

Etter vi brøyt ned har den, med i dag, touchet innom 2 ganger.

Du får se på de 4 gangene før, da pløyde vi bare rett gjennom.
Disse glidene snittene vektlegger jeg ikke