Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Er nok derfor folk etterspør litt volum. Var mer volum når vi pløyde igjennom

Det er jo i og for seg kun den lange trendkanalen fra ATH som har vært noe særlig robust ene eller andre veien, så 200 dagers snittet peker litt retning sammen med den.

ellers enig i at 50 dagers snittet ikke har vært sykt relevant i nano.

Det er som dere sier, Volum uber allers.

1 Like

Hvorfor vil du ha volum?
Volumet på oppgangen i 2016 var jo relativ moderat
Høyt volum er oppskrytt. Oppgang på moderat volum er det beste

1 Like

Synes 50 dagers snittet er relevant nok til å følge med på.

For meg som startet å trade denne aksjen i starten av 2018, så har høyt volum betydd store kurssvingninger som man kan utnytte.
Men det er som sagt bare en av faktorene jeg bruker på min trading.

Og i denne diskusjonen om MA50 som motstand/støtte så synes jeg man kan se at volum må til for å bryte.

For tekniske indikasjoner gir vel volum større kredibilitet til signalene som formes.
Volumet om dagen tolker jeg til akkumulering pågår. Oppgang og nedgang som kommer nå kan like fort være noen som kjører heis med kursen.

1 Like

Problemet er når volum ikkje er i samsvar med pris. Hvis man har samme prisutvikling 2 dager på rad, men dag nr 2 har 3x volum, så er det tegn på salg inn i oppgang, og utløser i etterkant en reaksjon til nedsiden, er og et tegn på for mye volum ute blant kortsiktige. Når disse over tid blir absorbert av langsiktige investorer kan man begynne å se varige og robuste oppturer.

2 Likes

Ett potensielt fint flagg på gang her nå (15)

46

2 Likes

Oppdatering siden forrige post. Mine opprinnelige tanker ser foreløpig ut til å holde.

Vi har LPS på undersiden av motstand, brudd, test av brudd med en ny LPS under utvikling og foreløpig oppgang.
Fikk en liten volumtopp på slutten av dagen, men lite nedgang i pris i forhold til innsatsen bak.

Mulige innganger her ville vært brudd ut ifra fase C, LPS under motstand og LPS over motstandslinje, med stopp loss under tilsvarende.

Men dagen er ikke over enda, så LPS over motstandslinja kan komme til å teste seg helt ned mot motstandslinja, men da må det inn store volum hvis man ser på hvor lite prisen gikk ved forrige store volum. Den som eventuelt prøver seg med det, gir fra seg penger i mine øyne.

2 Likes

Får vel oppdatere flagget også:

ønsker volum!

7 Likes

Looking good, putler langs 50 dagers og jobber med å fylle gapet midt her den er nå:

1 Like

1H

2 Likes

Viser styrke her nå, pent brudd over 46.5

1H:

1D:

1 Like

Mnja, jeg mener wedgen du tegnet opp sist uke enda er gyldig. Jeg tror ikke denne bevegelsen tar oss over 50. Har tenkt å kjøpe over 50, om den etablerer seg over, men foreløpig tror jeg mer på en leg til ned enn opp til 69 som du indikerer :slight_smile:

4 hr:

1 Like

Det kommer vel ikke som noe sjokk om jeg griner om manglende volum. :slight_smile:

Men deilig å se en touch i 50 dagers.

Mye å gå på i rsi enda.

image

Mnja?! Flåsete utsagn @Nocturne.

Det er godt og økende momentum nå siste dager. Fin økning i RSI viser dette.
Første target som du ser, om du ser etter i chartet jeg postet er nettopp 50-53 for lukking av gap.
Rundt 53 er det volummessig en god del motstand.

Jeg kan heller ikke se brudd opp etablert, men ser poenget med at det er et gap som ber om å bli lukket.

27

1 Like

Flåsete? Mnja indikerer “ja-men” i mitt vokabular. As in; jeg ser hva du mener men er uenig :wink:

2 Likes

Nettopp, uenig med hva?