Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Er jo veldig ofte her inne at vi sitter og påpeker at kursen har gått alt for mye ift volum på kort tid og en er bekymret for at slik volatilitet bare vil utløse enda mer volatilitet rett etterpå.

Lol, skrev 1. desember

Hvis man bare kunne lære seg å agere på det man selv skriver, så hadde det gått veldig mye bedre gitt.

8 Likes

La oss holde oss til tema, det finnes en annen tråd om NANO-shorting :smile:

5 Likes

NANO starter uken med vaking over 50 dagers

4 Likes

Nano ligger fremdeles trygt innenforbi wedge-formasjonen som er nevnt flere ganger tidligere.
I tillegg ser det ut som den danner fraktaler innenforbi formasjonen (mindre formasjoner av samme karakter, illustrert med stiplede linjer). Som man ser har den øvre trendlinjen fungert som motstand, og jeg tror denne skal testes igjen før en dipp.

Det interessante her er om dippen blir ned til 46.40, høyere eller lavere. Hvis lavere er det definitivt bearish. Hvis høyere kan det være mulighet for brudd av den øvre trendlinjen og etablering av en annen formasjon.

Personlig ønsker jeg som sagt close over 50 før jeg kjøper mer.

10 Likes

Trodde bearish ville komme først rundt den nedre linja på 45,28 i forhold til grafen din? Den kan falle dit og fremdeles holde seg innenfor stigninga du viser. =] Fin graf forresten!

1 Like

Jo, det er riktig, derfor, hvis lavere enn 46.40, jo mer bearish er det.
45.28 er veldig bearish - alt under 46.40 er litt bearish, så du kan si det er grader av bearish :smile:

1 Like

Jeg synest den ser sterk ut.
Brudd opp gjennom 46.5 med bra volum, var nede å teste bruddet og snudde fint på støtte.

Brudd opp fra bullflagg nr 2 pt.

Synest forøvrig hele biotech sektoren viser teknisk fine tendenser nå.
Er det begynnelsen på en trend reversal?

2 Likes

Enig med deg at det føles veldig relevant å se på aksjene både hver for seg, og sammen som sektor i norge og internasjonalt:

NANO er et norsk lokomotiv som påvirker den norske indeksen, men vi kan også se på Genmab, XBI og IBB at de takter friskt for tiden.

3 Likes

Er litt tidlig å si, men ja jeg synest også det begynner å se bra ut for hele sektoren.
OSE3520 har falt ca 57% fra toppen og setter en dobbel bunn i disse dager. Buller også med glindende snitt. I chartene dine er det flere som ser ut som de snart skal ta av.

1 Like

Personlig liker jeg dette chartet her, i lengre perspektiv.
Normalt faller aksjer ca 70% etter en parabolic oppgang, før den igjen vender opp.
Andre gangs landing i 40 området.

3 Likes

Ser ut som 20 dagers kommer til å bryte 50 dagers i relativt nær fremtid. MACD og RSI ser fin ut om dagen med retningen de beveger seg i. Volumet skulle gjerne vært bedre, men til en stille rolig oppgang er det kanskje ikke upassende. acc/dis blir så forskyvet av emisjonen at jeg tok den ikke med, men trenden er synelig i MACD.

4 Likes

Vellykket intradagstest av første støttenivå.

(klikk på bildet for større chart)

5 Likes

Synest det ser teknisk fint ut her om dagen.
Faller tilbake på lavt og synkende volum. Nede å re- tester bruddet opp gjennom 46 fra forrige fredag.
Ser ut som den finner støtte og vender her, tatt volum i betraktning, om ikke er bunn i trenden neste støtte.

3 Likes

@vcp

Da blir det vel en HS her også?

Ikke umulig, må se ann neste timers utvikling.
Har mer enn nok med å drive brannslukking i targo porteføljen her i dag.

Foreløpig enda inni wedge’n - testet 2. støtte nivå i mitt chart. Får se om det holder ut dagen.

1 Like

Litt udefinerbart punkt den vendte ned fra?

Egentlig ikkje.