Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Evt

Var vel hele 20 aksjer eller noe som tok den opp dit på åpning hvis ikke jeg husker feil

Brøt wedgen på oppsiden (eller ikke, hvis du tegner slik som @theroger) - anyway, wedgen gjelder og target er under emikurs for min del. Har ventet i over to uker. Tålmodighet er en dyd :slight_smile:

Liker TAen din bedre når du hausser.

Har brutt igjennom det jeg tidligere ville definert som en LPS. Den definisjonen faller nå bort. Spørsmålet er no om den finner støtte rundt den hvite streken, eller banker videre og under LPS nedover. Går den videre nedover, må hele TA’en jeg har omdefineres, og vi er fremdeles i fase B, med en tydelig UT.

Prøver å være så objektiv som mulig @anon21766851. Du har jo sett at jeg aldri har trodd på denne bevegelsen og har sagt jeg heller kjøper over 50 enn på vei opp mot 50. Det var en grunn til det :wink:

Det sagt så har jeg tro på Nano på lang sikt. Jeg har ikke solgt en eneste aksje siden 86 kr… :disappointed_relieved:

2 Likes

“Fordi jeg solgte alt på 87, høhø!”

1 Like

Spot on på den @theroger :ok_hand:

I wish! For å være ærlig så solgte jeg 10% av beholdningen på 87. Skulle jo ønske det var alt :blush:

1 Like

Hvor ser dere HS egentlig?

Synlig i 1t/15min/5min

Ah, momentumindikatorer var jo kommet en smule opp, så da var det kanskje noen som tok fra NANO til TRVX i går, og enda mer i dag.

image

Da er bruddet på wedgen et faktum. Spørsmålet er nå hvor det snur.
Jeg leter etter inngang og går nok inn med tradepotten ila. denne uken.

6 Likes

Ja, 18 dager siden denne ble luftet. Potensialet i formasjonen er 4.80kr fra brudd. Mao nær feb bunn.

1 Like

Volum i bevegelsen er påklagelig. Nå var vel volum i oppgang også det, men den brukte betydelig lengre tid på den bevegelsen. Registrerer vi har fått nok et lite gap å fylle.

Det er riktig. Jeg anslår target i likhet med @vcp som at vi ikke bryter 40. Det er god omsetning på dette nivået, og bør derfor holde. OM det skulle bryte så kan det bli stygt da det ikke er så mye omsetningshistorikk under 40 de siste to årene ifølge VPVR.

Det er likevel et potensiale for et brudd her om man tolker det som et bearflag. Ser veldig ut som en continuation pattern for meg. Håper det kan komme noe kursdrivende som kan dra denne ut av evja den er i. Virker som ingen har hastverk med å posisjonere seg.

Edit: merk gul stiplet linje, denne strekker seg helt tilbake til 2016 og er således viktig å ikke bryte for min del. Planlegger kjøp ned mot denne linjen. Merk også at overnevnte er weekly chart, vi har ikke hatt en høy-volum uke siden den store droppen fra ca. 53 når emisjonen ble annonsert.

Litt større bilde:

2 Likes

Stoppet i første omgang på fib 0,618

Ser veldig mye 5 min, 15 min chart osv i nanovector tråden. Hva med å ta en titt på ukes-chartet som egentlig har fortalt nesten til punkt og prikke hva man burde ha gjort siste året? Er det en ting som forvirrer mye, så er det å bruke mindre timeframes uten å ha oversikten på hva som egentlig skjer. De store pengene ser utelukkende på måneds, ukes og dagschart, så hvorfor ikke banke opp dette?

Spør du meg, så har nanovector jobbet i trappetrinn, på omtrent samme avstand nedover. De gangene vi har brutt ned/opp av en trapp, så har vi kjapt gått til steget over/under. Det som er litt vanskelig å si nå er om vi brutt ned av 45 nivået, siden vi klatret over her forleden, men brøt under på nytt. Det som typisk burde skje etter hvert er at vi går opp til forrige nivå ved 67kr, eller ned til neste nivå som ligger rundt 24kr. Vi har litt historie rundt 38-40kr som kan være verdt å nevne også. Jeg perosnlig tror vi får en tur ned her i takt med en mindre markedskorrigering, men at 38kr nivået holder. Så et spekulasjonsbet rundt 40 kan være av interesse. Jeg sitter ikke i nanovector bare så det er nevnt, bare forsøker å se nøytralt på kursen.

11 Likes

Og bare så det er nevnt, et potensielt dypdykk lå tydelig i chartet (for de som så på ukes-chartet i november 2018) da 90kr ble avvist 26.november, som da var forrige trappetrinn…


20 dagers ligger foreløpig an til å ha krysset 50 dagers i dag. Avhenger av sluttkurs, men er ganske trygg i seg selv.

Men var det ikke slik at disse krysningspunktene ikke bremset fallet noe særlig etter ASH i desember eller ved tidligere fall?