Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Helt fair det. Jeg ser ikke så mørkt på det. Tenker det potensielt er en ny trendkanal i emning:

Nedside potensialet er der selvfølgelig om 40 ryker. Vi kan se mot 37, 29 og enda lavere:

Men så var det dette med sannsynlighet for et så dypt fall. Jeg tror vi får brudd på pennant skissert over ila. året med brudd til oppsiden, men bare tiden vil vise om det er riktig. Potensialet til oppsiden er jo langt større slik sett - men caset er og har alltid vært, binært.

Akkurat dette med sannsynlighet er en litt vanskelig øvelse i slike scenario.
Men jeg tar utgangspunkt i at det her er 50/50 for reaksjon opp eller ned. Alt etter meldinger fra selskapet og øvrig markeds bevegelse.

Nedsiden slik jeg ser det er et par og femti prosent ( med utgangspunkt i en dårlig nyhet, ikke kroken på døren). Mens oppsiden et par hundre.

Du har selvfølgelig rett i at reaksjonen på formasjonen er 50/50. Formasjonen i seg selv er nøytral. Jeg tror bare Nano kommer med en kanin av hatten ila. året som vil sette fyr på kursen. Vi er ca 15 mnd. fra readout på Paradigme. Det er ikke så lang tid for større aktører å posisjonere seg og vente, men igjen, jeg er biased og må stole på at det fundamentale er bra her :slight_smile:

2 Likes

En liten update… (tenkt scenario hvis trendkanalen ikke holder).

2 Likes

Om du baisser hardere nå må du anskaffe bleier.

Hehe, OK - her skal du få et bullscenario:

Kravler seg oppover mot et nytt forsøk på nedtrenden.

2 Likes

@Nocturne hører gjerne dine tanker om minuttchartet for gapen opp vi hadde denne uken. Bare ablegøyer?

Og med oppover mener du bortover.

1 Like

Kursen er jo opp typ 15% på noen dager, er jo rally.

Litt vanskelig å si hva det er uten å ha sett på ordrebilde for den bevegelsen. Har du det?

Forøvrig er min hovedhypotese i Nano ascending wedge. Står fast ved prinsippet om å ikke kjøpe før kursen enten bryter denne til oppsiden (etablerer seg over 50) eller bryter den til nedsiden. Utfallsrommet er ganske stort begge veier.

Weekly:

Daily (legg merke til at RSI kontraherer) :

1 Like

Update på lavere timeframe.

Noen som er gode på candlesticks?

image

Fikk brudd på wedge’n jeg postet for 2 dager siden. Danner en ny nå om den ikke bryter over.

Dette er ikke teknisk, men jeg syntes Nano ser veldig bra ut teknisk nå egentlig. Det eneste som skremmer meg er historikken rundt generalforsamling, tilbakelevering av aksjer, og ny shorting i etterkant. Så derfor holder jeg litt avstand (kanskje unødvendig).

Måtte justere ned litt den kortsiktige trendkanalen, men synes fremdeles den ser potent ut ift 50 dagers.

Postet denne på insider sist uke og legger den ut også her. Vi ligger i en ascending wedge og har gjort det ganske lenge. Kursen har fulgt formasjonen eksemplarisk slik at man enkelt kan trade etter denne, men volum og range er såpass liten (og blir mindre) at jeg tror det er særdeles lite lukrativt å gjøre det nå. Formasjonen i seg selv er bearish og jeg tror vi bryter ned mer enn opp.

På helt kort sikt er det rom for oppgang mot 50 kr og test av taket i wedgen, men om vi bryter over er heller tvilsomt. Kan ikke helt se hva som skal trigge et brudd opp. Brudd over 50 kr vil være meget positivt og snu mye av det sure tekniske bildet. På nedsiden tenker jeg å akkumulere litt på lavt 40 og spare en del krutt om den går lenger ned, mot gul stiplet trendlinje.

Aksjen vil da fremdeles være i en meget stor vimpel som strekker seg tilbake fra 2016.

There is always hope in a hanging snore!

8 Likes

Sånn går no dagan.

Gjeeeeeeeeeesp… :sleeping: