Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Jeg må si meg enig med deg her. Jeg bruker konsekvent log, derfor jeg stusset litt når @holmes påpekte at det ikke var log. Dog, har @Savepig et poeng også, når jeg tradet Bitcoin så var det ikke alltid log hadde rett ifht. støtte og motstandsnivåer sett opp mot glidende snitt. Måtte av og til switche til ikke-log da andre tradere jeg chattet med brukte linært… men, det vil vel være en evig diskusjon akkurat dette :slight_smile:

1 Like

Men som Nocturne nevnte såvidt over, det er den etablerte nedtrenden fra ATH og et evt bekreftet brudd på denne, pluss trading ranges jeg følger med på. Og jeg tror det er veldig mange som vil kaste kortene om 40 ryker, noe som er skummelt når man vet at shortaktørene vil kunne utløse et tap av market cap på hundrevis av millioner av kroner ved å kaste noen ytterst få millioner inn på salg i ordreboken.

1 Like

Når volatiliteten er høy og kursen spriker slik den gjør i nano over tid så vil logaritmisk være mest naturlig å bruke mener jeg.
TA skal jo reflektere hvordan aktørene reagerer underveis, og som det blir nevnt over, det er stor forskjell på 41-44 og 125-128.
Investorer vil reagere likt (kjøp/selg/hold) etter %-vis endring/avkastning/tap på sin opprinnelige investering, uavhengig av hva kursen er.
Logaritmisk TA speiler handlinger etter % og ikke pris.

litt OT: Hva med log skala og indekser?

Kanskje ikke noe fasit på det heller, men selv bruker jeg log på indexer, de har jo en tendens til å bevege seg mye over litt tid.
Uansett vet jeg at de aller fleste bruker log når tidsaspektet blir lengre. Eks 2+ år.

1 Like

Bare ute etter noen pointers.

Forsåvidt, mye psykologi og så en må være fleksibel. Og samme hva som står i boka, funker det i praksis, så funker det i praksis.

Nordic Nanovector har regnskab i næste uge, kan jeg få lidt frisk TA på hvor langt den skal op?

Mon de er færdige med at åbne sites.

Hvis denne trading rangen / (svakt positive mellomkorte opptrenden) holder er det et visst oppsidepotensiale opp igjen til 47-48 nå.

Den var godt neddunket i timeschartet nå før helgen.

Chartet er dritstygt så med mindre man bare akkumulerer bør man bare holde seg unna.

Som @Savepig sier er det en oversold bounce vi ser nå, både 1 hr og 4 hr RSI er på historiske vendepunktsnivåer. Formasjonen vi ser er likevel bearflag spør du meg, så jeg kjøper ikke noe før vi får en HL / HH på 4hr som minimum.

2 Likes

Lav RSI har mange gange været en god indikator på kommende optur.

Ingen hjelp å få fra amerikanske futures…

39,70 ser ud til at være den laveste i år. Kan det være en dobbeltbund?

Nå den røg videre ned.

RSI på 25.

Synd å si det, men slik biotech indeksen spiller seg ut nå så er det ingenting særlig som ikke tilsier at ikke alle aksjene kan krakke solid ned fra dette nivået.

Kanskje noe som dette?

Test av støtte, fint hvis den holder men i så fall har vi vel mest en sidelengs bevegelse enn så lenge.

Ikke noe volum av betydning enda.

Avventer brudd på volum, 49-50 og 37-39 er av teoretisk betydning men uten volum så vet jeg ikke om jeg ville lagt så mye vekt på det.

1 Like

Ukeschart gir en klar trademulighet i hvert fall.

Forutsetningen er at den ikke bouncer opp selvsagt.

1 Like

De siste dagers markedsfall ser enn så lenge mest ut som en vanlig korreksjon i et bullmarked, og derfor en kjøpsanledning. Her med DAX som eksempel. Jeg benyttet meg av denne anledningen og kjøpte mer NANO aksjer i dag.

4 Likes

Etter det sitatet falt vi over -6%. Hva skjer videre? Synes det ser ut som en descending triangle om vi snur her, noe som er en bearish formasjon. Target gir negativ verdi, så tar det ikke med her, men det er noen nivåer å sikte inn mot om vi får et etablert brudd.

Alternativt kan vi bryte opp og da er potensialet nær 200 spenn :smile:

2 Likes

flott! jeg går for det siste alternative der :slight_smile: giphy%20(1)

8 Likes

Potensiell formasjon på 4hr.

Edit: wedge’n er nå en parallel nedadgående trendkanal. Må bryte 41 for i det hele tatt å komme oss ut av denne. Positive er at RSI ser ut til å snu på lavere timeframes og kanalen er ekstremt thight.

1 Like