Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Hehehe, artig bilde :joy:

det er vel omtrent på det nivået jeg ligger når det gjelder teknisk analyse :rofl:

1 Like

Var 76,30 bunden? Det er tæt på 20 dg.

Fant støtte (i hvertfall midlertidig) i 5 min chartet fra igår i 0945 tiden.

Det kjedelige er at det dannes en HS i det samme chartet. Skjer det så tror jeg at jeg sjanser på kjøp ved halslinjen, så sant jeg kan følge med når det skjer.

Hvad er halslinien på?

ca 77. Utløses den så er potensialet en test av 10ma.

Ps: Hilsen amatør

@Nocturne når han ser Nano-kursen bikker 78, 79, 80!!

2 Likes

Du er ikke alene, TA er en blanding av gammelgresk og klingon for meg :joy:
Mest fordi jeg ikke bryr meg da :wink::+1:

Jeg tør legge hodet på blokka og si at vi ender +/- 1-2% og rett opp i morgen :slight_smile:

3 Likes

Teknisk analyse er så fint, for man kan justere den slik at det passer sine mål i mange tilfeller :slight_smile: Det er jo selvfølgelig menge nyttige indikatorer man kan bruke for å se på potensiell utvikling, men jeg tror at det er viktig å se i det lange bildet. Jeg er en selverklært HODLer, og er ikke så flink til å trade på dagsbasis, men foretrekker noen uker/mnd - men jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet jeg blir fort utålmodig noen ganger hvis det er ørkenvandring uten hildringer, og selger da gjerne med tap… Latterlige meg :wink:

Noen flere tekniske betraktninger. Synes aksjen er veldig interessant å følge teknisk.

• Lilla linje: dobbel-bunn linjen. Hvor vi også nå finner 20-dagers SMA noe under. Sterk støtte.
  • Blå linje: bratt fallende trendlinje. Worst case scenario med bunn ned mot 45-50 kr. Usannsynlig på nåværende tidspunkt?
  • Rød linje: fallende sekundærtrend. Denne har vi nå brutt ut av og tester nå taket som mulig støttenivå. Korrelerer fint med 50-dagers SMA. Avgjørende om vi bryter over eller under denne.

Close over: positivt. Close under: negativt.

Innspill?

image

image

NB - ser linjene flytter seg en del når man zoomer inn i bildet, se derfor på bilde 1 ifht. kommentarene.

1 Like

Var litt smått. Hva er kurs over og hva er kurs under?

Roger Kristiansen har en kommentar i dag om NANO:

Har sett at Nano har figurert litt
på vinnerlisten i forrige uke, men
slik chartet fremtrer er det høy
sannsynlighet for at oppgangen
blir kortvarig og snart vil bli møtt
av investorer som får igjen
pengene sine. Fortsatt under
aug/nov konsolideringen.
Opprettholder styr unna!

Han er jo opptatt av å finne aksjer i opptrend, og det har vi jo ikke enda.

Det ser ud til at sælgerne trækker salgsordrerne opad.

ser jaggu ut som vi skal opp å teste 80 igjen idag

Se blå linje i bilde 2: 75-74 er 20-dagers SMA og støttenivå. Close over her er bra, men helst vil jeg ha close over 79-80 og 50-dagers. Kan være den faktisk må ned til 20-dagers og hente krefter først, men ser bra ut foreløpig. Mulig vi klarer 50-dagers.

Litt positivt overrasket over: at fallet ikke er større i dag mtp. oppgangen i går + volumet er MYE lavere i dag enn i går. På denne tiden i går hadde vi ca. 30 millioner omsatt, i dag har vi 16 millioner = positivt.

Sjekk MACD!

Enig med han det linkes til at vi trenger et overbevisende brudd opp gjennom 86 for at den skal bli virkelig interessant for de som baserer seg helt på det tekniske.

Om den klarer det, så begynner det å bli interessant.

En annen ting er at vi ikke ønsker å ligger for lavt ti forhold til kursen fra årsstart, for det kan vel utløse en del salg for å realisere tap til skattelette?

image

Rent teknisk ser jeg vi gikk rett inn i en skulderkile og halslås (headlock) på morningen idag, og ble chocka litt ut men vi er på beina igjen nå ser jeg :wink: lader nå opp til en short upper cut (11 DES.) som kommer til å knocke alle shortere rett ut !!! :DDD

1. nov. 2017 kl. 14:55 skrev Savepig <tekinvestor@tekinvestor.nomailto:tekinvestor@tekinvestor.no>:

[https://beta.tekinvestor.no/user_avatar/tekinvestor.no/savepig/45/2246_1.png] Savepighttps://beta.tekinvestor.no/u/savepig Insider
november 28

Sjekk MACD!

1 Like

13.december skulle der være svar fra de regulatoriske myndigheder i UK.