Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Hva svarer de på 13 desember?

Om Paradigme kan starte. De oplyser 35 dage til behandling af ansøgningen på deres hjemmeside.

1 Like

Dette var interessant!

Men søknaden går vel bredere enn bare UK. NANO melder nok ikke før alle regulatoriske myndigheter har godkjent studien

1 Like

Takk for svar :slight_smile: ja de venter nok på godkjenning fra FDA også skulle man tro?

Angående det tekniske @Nocturne @Savepig og andre, hvordan tror dere den går imorra?
Blir kanskje å kjøpe litt mer. :slight_smile:

Det er egentlig ikke noe nytt @Oilimp - støtte SMA 20, motstand SMA 50 og 82/83. Det som er positivt som jeg ser det er at volumet var vesentlig lavere i dag enn i går, og vi sluttet bare -0.75% ned etter +7% opp. Trenger ikke være hjernekirurg for å skjønne at det er flere som kjøper og sitter enn nå selger :wink:

1 Like

Om historien gir oss noe lærdom, så kan vi vel forestille oss en storstilt selloff etter ASH? Lang tørkeperiode uten nyheter over nyttår slik det ligger an nå.

Med gode nyheter på ASH stiger vel kursen hele veien til eventuell AA/CMA?
Shorterne sliter iallefall med inndekkning hvis kursen skyter fart som etter forrige ASH :joy:

1.402.677 aksjer er shortet nå, frem til fredag var 1.361.177, eller en økning på 41500 aksjer.

MARSHALL WACE LLP: 298 546
GSA CAPITAL PARTNERS LLP: 638 328
NUMERIC INVESTORS LLC: 465 803

1 Like

Nå har vel Marshall Wace sånn 30 milliarder usd i forvaltningskapital eller noe sånt skrev en eller annen så de står det nok over. :stuck_out_tongue:

Men jeg er helt sikker på at det var en stor short stop loss som slo inn den dagen abstractet ble publisert.

Det eneste jeg er litt redd for er at det ikke kommer noen ny storfisk og vil inn på topp 20.

For disse shortaktørene vil alltid ha nok penger til å tømme ordreboken slik de gjorde, hvis det ikke faktisk er noen andre ekte storfisker a la fond eller big pharma til å svelge unna.

en eller annen storfisk lurer nok i sivet med tanke på hva NANO kan oppnå, håper jeg da :star_struck::money_mouth_face:

1 Like

Det er litt det alle forventer… jeg er neimenn ikke sikker på at historien gjentar seg. Etter ASH får vi melding om oppstart Archer-1 og Paradigme - kanskje AA etc. før Lugano? IDK. Kan fort uansett konsolidere på et høyere nivå om det blir en ny sideveis utvikling. Se Algeta chartet… :wink:

2 Likes

Jeg håper som alltid at du har rett, men benytter enhver anledning til å lempe av litt pessimisme.

1 Like

Skal ikke si hva folk bør gjøre, jeg handler aldri etter en bestemt plan ifht. salg når jeg er langsiktig, samtidig ønsker jeg å ta ned giringen litt så vi får se, om prisen er riktig - det er den langt fra å være nå… :smile:

1 Like

Teknisk tråd her nå eller generell? :wink:

1 Like

Jobber fortsatt med det jeg mener kan omtales som en laang kile. Et brudd opp her vil være veldig positivt.

Et tydelig bull-kryss i MACD.

Legg merke til kursutvilingen etter de to foregående gangene den blå linjen krysset opp igjennom den rød. (I slutten av april og starten av juli). :slight_smile:

Sentimentet rundt aksjen begynner endelig å bli positivt, så jeg tror på positiv utvikling fremover.

3 Likes

Ja, man kan jo håpe.

For faktum er at omsetningen i aksjen fremdeles er så liten at om det ikke kommer flere kjøpere inn, så vil det faktisk være utrolig enkelt for et hvilket som helst internasjonalt hedgefond å slukke enhver oppgang.

Til og med ikke på abstract-dagen ble det omsatt for mer enn hundre millioner i NANO:

image

Er ikke 100 millioner OK volum da? Det ble omsatt ca. 40m. i går, og ca. halvparten av det i dag.
Det tolker jeg positivt. Og er enig med @sparkonge at utviklingen kan bli kjøpssignal ved brudd opp av kilen - og test av forrige topp på 109ish.

Jo men poenget mitt er at om du er et hedgefond med infinity penger tilgjengelig så er det jo bare å kaste 6 millioner NOK på toppen, så har du faktisk tømt ordreboka i NANO fullstendig og skapt et nytt ras slik vi så det på abstractet, gitt selvsagt at det ikke er noen der til å ta unna.

Tenk etter hva som faktisk skjedde den dagen abstractet kom ut. Det ble kjøpt som bare helvete hele veien opp til 90, så gikk det en eller annen short stop loss på toppen, og deretter kom det plutselig en bråte med selgere og bare dumpet prisen ned til 80.

Så kom nøyaktig det samme stuntet den dagen vi bunnet:

Den dagen det kommer en ny OM Holding eller noen andre og faktisk skal ha 1 eller 2 milloner aksjer er det game over for shorts, men ikke før.

Det er noen problemer:

1. Det er for veldig mange investorer ukomfortabelt og uakseptabelt å sitte med et svært papirtap på en posisjon, veldig mange legger inn stop loss og trailing stop loss som kan bli tatt ut av volatiliteten som shortangrepene tilfører.

2. På akkurat samme måte som det er ukomfortabelt med lav kurs, så er det ukomfortabelt for shorterne med høy kurs, forskjellen er at der en småinvestor ikke enkelt kan drive og støttekjøpe for å holde kursen oppe i et selskap med flere milliarder i market cap, så kan faktisk shorterne påviselig holde kursen nede innenfor visse grenser.

3. Den store volatiliteten som utløses av at en del storeiere med tro på aksjen leier ut sine aksjer og skaper kurspress skaper et giftig klima rundt og aksjen og skaper støyt for styret og ledelsen som rent faktisk har andre og viktigere ting å drive med enn å hanskes med sinte investorer.

Edit:
Du trenger ikke å slette innlegget ditt, synes det er helt ok å spørre hvorfor vi maser sånn med dette, noe som virker kontraintuitivt for en erklært permabull. :slight_smile:

4 Likes

Enig med @Savepig her. Helt fair and square å ta de spørsmålene, du er garantert ikke den eneste som lurer på dette :slight_smile: