SL-raid eller sperre? Faller på lav omsetning
Vet ikke om jeg ville kalt 4,6 milloner ved lunsj lav omsetning, det er en vanlig god dag for nano.
Men noenlunde udramatisk er det jo, gitt at market cap er 1,87 mrd ved kurs 34,2
Er sånn lurkeomsetning på dager når den faller, synes jeg. God omsetning anser jeg for å ligge tosifret i millioner. Men det begynner jo å bli en stund siden. Min mening.
Edit noen hamrer kursen ned🛠
Synlig short fremdeles 0.
Hm, kjøpte første gang på 40 blank når jeg sjekker historikk i Nordnet. Veldig enig i target på underkant av 30. Det er jo tross alt stedet parabolic move begynte, og jeg har til gjengjeld å se en aksje som har gått parabolic korrigere mer enn det,
Har du noe historikk på parobolic move? Pleier aksjer som får denne formasjonen å rykke tilbake til start?
Jeg tenkte å lage en oversikt i helgen, men du kan sammeligne med APCL, Bitcoin eller Funcom
Teknisk sett, så er det å falle gjennom 38 like fucked up som det var å falle gjennom 68. Tidenes salgssignal for de som faktisk klarer å agere på sånt.
Håp i hengende snøre
Liker ikke at den er i såpass fritt fall etter en lengre periode med sidelengs konsolidering. Dette har tidligere vært eksplosivt både opp og ned så vidt jeg kan se.
Kan også se på det som starten på ett brudd ned av en trendkanal (som også kan tegnes på 39 forskjellige måter), hvor den ofte har snudd innenfor trend på større volumdager:
Det negative er at det ser ut til å bryte ned til neste tradingrange uansett hvordan man definerer det (og kan godt overshoote på vei opp eller ned som den har gjort før).
Håpet i mine øyne nå er volum, i hvert fall 400k+ helst over 500k. Så den får en sjanse til å snu. Ser jo muligheten for at det skjer når som helst men skulle jeg gjette så vil jeg tro det fort kan gå en uke til. Jo fortere det skjer, jo mer bull er det - selvsagt. Sidelengs bevegelse neste uke uten volum anser jeg som ett faresignal på kort sikt.
Endte ikke så langt fra 400K i dag da…
Er det ikke mer hensiktsmessig å se på omsetning i kroner og øre enn i antall aksjer?
Ikke i mine øyne. I mine øyne kjøper investorer ett visst antall aksjer, og samme antall aksjer skal selges igjen.
Merkelig. Jeg kjøper med kroner. Gjør jeg noe feil?
Jeg tenker mer prosent omsatt aksjer av totalt antall aksjer mtp likviditet i aksjen, men jeg kan ikke TA, så hva som er riktig ift dette er jeg feil mann å spør om…
Tror du tenker bra!
I den grad man kan si at ett fall ned og ut av trading range er bull, så er det vel mer bull med lavt volum enn med høyt?
Ved brudd opp av tradingrange ønsker man jo høyt volum da det er større sjans for at bruddet går videre.
Vil ikke det si at ett fall ut av tradingrange på lavt volum har større sjans til å komme tilbake i gammel range enn fall på høyt volum?
Enig i at fall på lavt volum er bedre enn fall på høyt volum.
Men jeg tror fortsatt at når fallet først har begynt, så trengs volum for å reversere trenden. Det er vel egentlig det jeg venter på. Og jeg mener ikke at man trenger enormt mye volum (siden fallet ikke er på høyt volum), men jeg tror det trengs litt mer enn det som vi har sett hittil?
Vi nærmer oss target for bear flagget jeg postet den 16.mai, som ligger på ca 30kr. Når det er sagt, så vet jeg ikke hvor bunnen dannes etter dette.
Husker godt vår kjære babyrage la ut et spennende innlegg i tråden han startet i 2017, om aksjemarkedets fire faser.
Fase 1: Konsolidering
Fase 2: Akkumulasjon
Fase 3: Distrubisjon
Fase 4: Kapitulasjon
Nå har jeg bare slengt på noen markerte områder som typisk kan være disse fire fasene vi har vært igjennom, men det som typisk kommer etter fase 4 som vi er i nå, vil være en konsolidering. Hvor bunnen settes får tiden vise, men det vil ofte markeres med store enkeltkjøp over en lengre periode(gjerne flere mnd) hvor kursen går sidelengs.
Legger også på de fire fasene før vi gikk parabolic i 2016, og hvordan vi toppet ut i en distrubisjon, før alt kapitulerte.
Lite Wyckoff drypp på morgenen. Mye nyanser utenom dette, men for mye å skrive på en søndags morgen
Innen Wyckoff er dette noe som blir kalt mSOW eller Spring, alt etter resultatet på bevegelsen.
Kommer prisen fort inn i tradingrange igjen, setter vi det som Spring. Feiler den blir det en mSOW og vi kan potensielt se lavere priser.
Man har og den 3, som vi kaller shakeout, som er en dypere dykk under support over flere dager.
Uansett hva som manifisterer seg, skal det testes.
Akkumulering skjer stort sett i disse horisontale trendene. Det er her større institusjoner kan få volum uten at prisen “springer” ifra dem. Går prisen for mye, vil enkelte aktører ta profitt, da prisen beveger seg inn i et overpriset område. Prisen vil bli “testet” flere ganger i løpet av denne tiden, og man vil kunne danne seg en formening for hver dip om hvor aksjen er.
Ved å sammneligne volumprofil i poteniselt fase C med tidligere dipper, kan man danne seg et
bilde av villigheten til å selge på dette prisnivået.
Ved å å bruke spread på prisbarer og volum, kan man også se hvor store deler av aksjen er blitt
akkumulert/distribuert.
Utifra det man leser av prisbevegelser, volum og oppførsel innen tradingrange, vil man så danne seg en formening om man er i en distribusjon eller akkumulering.