Hvordan ser det ut rundt 30-merket i forhold til TA?
Er vel nesten uunngåelig at ikke noe skal prøve seg på et stopp/loss raid her
Hvordan ser det ut rundt 30-merket i forhold til TA?
Er vel nesten uunngåelig at ikke noe skal prøve seg på et stopp/loss raid her
Jeg skjønner ikke hva folk holder på med, men det er ingenting som tilsier at man bør kjøpe Nano nå, desverre. Vi som er inne og som har trua vet jo at dette er for billig, men markedet bestemmer.
Daily - definisjon på nedtrend, lower highs, lower lows.
Weekly - samme bildet som daily, men candlen er en doji, så falltakten har i det minste avtatt.
Det som er interessant å se er at selv om volum økte, maktet ikke prisen å gå noe lavere.
Noe som betyr at noen plukker opp alt som blir tilbudt på dette nivået. Se også det markante droppet i volum på de 2 siste dagene. Når volum har tørket ut på dette nivået, og hvis ikke nye selgere kommer inn. Så er det bare en vei for prisen å gå. Og det er opp.
Kan tyde på vi muligens er i en shakeout akkurat nå. Bekreftet hvis vi klatrer inn over support igjen. Med en positiv test.
Husker også de hadde NEL i «hold deg unna porteføljen» når den var på 1,90,-
Kjøpte en liten post på 32,50. Legger den i skuffen sammen med resten👍🏻
Hvem selger aksjer i NANO nå? Det må være shortere! De får ikke mine!
Greia er at det er helt naturlig, basert på deres strategi, å si «hold deg unna». De ser ikke på fundamentale faktorer og bruker trend / formasjoner / støtte / motstand for å si om noe er kjøpbart. Således er jeg ikke uenig med konklusjonen deres. Men det betyr ikke at jeg også kan ha en helt annen strategi enn dem, og kjøpe selv om trenden tilsier den skal fortsette å falle.
TA er ikke alt her i verden!
Når en aksje har falt kraftig, som i tilfellet Nano, er det jo ikke rart at investors posisjonerer seg for rekyl, selv om det ikke står skrevet i TA bibelen.
Men det er mye som tyder på at investors tar ned risken i porteføljen sin om dagen, og det kan tale for at vi ikke for inn det volumet som trengs for å sette en bunn, eventuelt snu trenden.
Tror du misforstod min statement, mitt poeng var at jeg ikke skjønner hvordan folk kan selge Nano så billig som de nå gjør. Selskapet er på IPO pris etter 5 år på børs. De er potensielt 1 år fra read-out på en pivotal studie. Jeg forstår det ikke, men off topic
Det er dønn ålreit å kjøpe nå, men da bør man enten ha satt stoploss HELT stramt, eller ikke bli ristet ut om kursen får et nytt legg nedover. Kjøpe på 32 og selge på 28 ville vært toppen av idioti slik chartet ser ut nå.
Deg om det
Hva med kjøp på 32 og kjøp mer på 28?
Ja, å begynne å kjøpe på vei nedover ut i fra et ønske om å ikke ha noen ambisjon om å prøve å treffe bunnen perfekt er en tankegang jeg liker.
Altså, teknisk har vi konkludert med at neste støttenivå er 28. Jeg vil også påstå at det er ingenting på høyere timeframes som tilsier at trenden skal snu i nær fremtid. Jeg er nærmest overbevist om at det må en fundamental nyhet til for å snu trenden ELLER en massiv dump på høyt volum slik vi så ved Costas avgang. Frem til ett av disse scenarioene utspiller seg så er det vel ikke vits i å diskutere kjøp og salg? Jeg mener, folk må gjerne kjøpe og selge men diskusjonen, ut fra et teknisk perspektiv, om det er lurt å kjøpe nå, er jo litt moot så lenge argumentene ikke er fundert i noe teknisk? Er jeg helt på jordet her?
Emisjonskursen (ved børsnotering) på 32 kan ikke virke som en støtte da…?
I seg selv ville jeg ikke bry meg så veldig om den, men det var også et lite steg på det nivået i 2016, pluss at aksjen nå også har vært på et rimelig oversolgt momentum, og indeksen har flatet ut.
Så det er ikke sånn at INGENTING peker på at det kan snu her, det er bare at de helt store indikatorene peker nedover. Men hadde det vært så enkelt, så hadde jo alt vært enkelt.
Er volumet i TV riktig? Se på volumbaren fra i går. Er den riktig?
Jeg ser et bearflag her på 4hr - men hvis den volumbaren stemmer så er det som @rosk82 sier veldig rart vi ikke gikk lavere.
Var quad witching day i statene i går, jeg tror det er samme fenomen her.
Så ja, volumet stemmer
Har gjort denne øvelsen i BTC med stort hell, det er å se på volum og price trend ifht. hvor lang tid det går fra capitulation til blow-off-top. I følge denne hypotesen går NANOs sykluser i snitt 490 dager.
Dvs. at neste blow-off top kommer i Mai 2020. Det sammenfaller jo bra med posisjonering i forkant av Paradigme read-out.
Så laget jeg en ny trendkanal og ser vi er i bunn av denne nå.
Så sånn sett er jo ikke kjøp her helt horribelt
Er grunnen til av vi falt såpass mye at noen har frontrunnet denne handelen? Hvis det er noe indeks relatert så har jo noen kunne regnet seg fram til dette.
Det kunne vært interessant å sett på det ifht. andre selskaper i sektoren og se om de har tilsvarende sykluser. Det har jo vært spekulasjon om at det er mye de samme pengene som flyttes mellom biotekselskapene.