Var snakk om at det skyldtes noe omvekting og sammensetning av indeksene nå på fredag i Funcom og Kitron, tenkte kanskje det var samme grunn her. Var i hvert fall mye action i sluttauksjonene rundt omkring.
Men hvorfor foreta en slik endring utelukkende i slutthandel?
For å bremse kursoppgangen? Spre usikkerhet?Slutthandelen har jo kjørt ned kursen. Selv på de kursnivåene som er nå.
Prøver å se litt mer langsiktig på Nano siden jeg tross alt er langsiktig og ikke trader denne.
Se på den i lys av markedssykluser. En markedssyklus følger normalt 4 steg:
- Accumulation
- Mark-up
- Distribution
- Mark-down
Her er et eksempel:
Sett opp mot Nanos chart vil jeg si vi er i mini-mark-down / og entrer accumulation phase på nytt snart (om vi ikke alt er der). Jeg ser for meg et siste leg ned. Accumulation i området 20-30 kr.
Problemet med det er at det vil bryte market structure som er den doble linjen midt i chartet.
Sett i lys av det første eksemplet er det ikke utenkelig at vi vil få et mini-rally men at det vil være en bulltrap. Mange vil tro bunnen er inne, men vi vil få en re-test og en higher low. Vel, det er teorien anyway
Må bare smøre seg med tålmodighet her, men det er vi vel vant til etterhvert?
#TTT.
Hvis det er indeksfond som må vekte seg om så må de kjøre handelen sluttauksjonen for å unngå å divergere fra indeks
@Nocturne bare en drodling:
Hvis man går til ukechart og ser bort fra ekstremitene i candlesticks, så kan man ane en lang trend hvor bunn og topp minner om en 26-68 range, men vet ikke om dette bare blir en slags håefull tegning av tall man har bestemt seg for på forhånd.
Glidende smitt her er 50 og 200 dagers SMA.
RSI på ukechart begynner faktisk å nærme seg like nedbanket som under costagate.
Ja, jeg tror mediantrenden nok ligger på 26-68 som du sier. Slik kursen er nå ser det ut som den er på rake veien mot capitulation. Kanskje nedsalget til Blackrock er triggeren vi trenger for å få det?
Se også på en annen ting ifht. weekly RSI. Jeg håpte denne linjen skulle holde…
Sjekk hvordan du ser en hode skulder opptegnet i din rsi der
Hehe, jeg la merke til den men lot være å kommentere. Usikker på om man kan se på det slik i RSI?
Uansett ikke positivt at den brøt under støttelinjen, så er ikke i tvil om at vi skal ned litt til…
Man ser konturen av samme figur på aksjekursen men er litt mer uklart tegnet der D-:
Ser hva du mener om du switcher til linjechart, men kjøper ikke den helt
Da nærmer vi oss… ser RSI på lavere timeframes har mer å gå på, så sitter med is i magen her.
Edit: @Savepig - mekker du chart med VPVR for 4 hr og daily med fokus på range mellom 37 og 20?
Huff… typisk meg å ha litt for mye is i magen for engangsskyld. Merkelig stille i Nanotrådene tross 6% opp. Jeg liker det. Er det trendendring på gang? Kanskje… Trenger en pullback og test over 30.80 her for å bekrefte trendendring i 4-timers chartet.
Tror du skal se et varig trendskifte før skuldrene senkes og entusiasmen er tilbake. 17 juni hadde jo kursen et tilsvarende hopp etter en kraftig nedgang på på kort tid.
Det er riktig, men ditt innlegg bekrefter for meg bare at det er veldig få som leser charts. Jeg var selv rolig etter den oppgangen 17. juni fordi det var ganske langt opp til en HH og trendendring. Det er en vesensforskjell i chartet nå - som du kan se.
Det er absolutt ikke gitt at vi får endret retning, men situasjonen for å kunne gjøre det er bedre nå enn det det var sist uke
Hva tenker du om volumet? Skuller heller sett stort volum på “bunnen” eller på vei opp, enn på en rød candle som vi fikk nå
I går var første gang på noen dager en overhodet så en bunn, så det var naturlig å få en reaksjon opp i dag.
Men ja, volumet er begredelig.
Tror vi snakker om ulike ting her, jeg snakker om trendendring på 4-hour, for å endre trenden på en større timeframe, f.eks weekly, er det fremdeles en lang vei å gå. Close over 38.50 vil f.eks være bullish, men da snakker du nok lenger frem i tid. Jeg tenker nå på kortsiktige trade-muligheter, f.eks kan denne bevegelsen fort ta oss opp mot 37-38, men jeg avventer og ser hva close blir.
Volumet er absolutt fraværende.
Oppdaterte den langsiktige modellen min - vanskelig å spå så langt frem i tid, men hypotesen er at vi nå går inn i / er i, accumulation. Mulig det kommer en leg til ned, men tror ikke den vil være langvarig.
Høsten vil kanskje ha mindre mark ups, men den store kommer H1 2020. Hvis dere ser til venstre i chartet, var det en mini-markup til et høyere nivå, men fortsatt akkumulering før den store oppturen kom. Jeg tror historien vil gjenta seg. Målet er ny ATH.