Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Jeg kan ikke så mye om TA, men den siste setningen forsto jeg, music to my ears :money_mouth_face:

Selv om jeg kun er investert langsiktig og pga det fundamentale, så er det interessant å følge med på TA,ene deres :slight_smile:

3 Likes

For dem så har litt innsikt i Wyckoff så kan man se flere distribusjosnfaser på vei ned.

Det som er interessant å merke seg er SC i siste trend er det beste rallyet av alle tre.
Samtidig makter den ikke å komme ned på ved SC under ST i fase A. Rallyet som utspant seg i fase B
var også av de bedre når man ser på volum og prisendring. Men med så stor økning på så kort tid, og så langt frem til noe resultat, så ville det vært unaturlig å ikke ta gevinst.

I ettertid viste den ganske lovende resultat, et noenlunde svakt rally, men meget redusert volum på nedadgående. Var i ferd med å tørke ut.

Så kom emi’en og man fikk en sinnsyk tilførsel av aksjer i markedet. Dette måtte absorberes. Med tilhørende synkende priser. Men egentlig ganske bullish når man ser volum opp i forhold til prisendring. Sammenligner man med de største prisbarene nedover, så skulle man egentlig vært langt lavere i pris en vi er i dag når man ser på volum. Så dette har blitt absorbert av markedet.

Den lille volumtoppen på slutten blir ofte omtalt som “second point of fear” innen Wyckoff, hvis det er en akkumuleringsfase. Hvor prisen går under en “psykologisk grense” og siste rest kaster korta.

Det er og det som blir definert som fase C, hvis det er akkumulering.

Grunnen til at jeg skriver “hvis det er akkumulering” er at ting kan endre seg. Man kan danne seg et bilde og en sannsynlighet om hva man tror, så bruker man datapunkter som oppstår til å enten bekrefte eller avkrefte sin mening om aksjen. Foreløpig heller jeg mot akkumulering. Men har visse ting jeg ser etter fremover nå for å enten avkrefte eller bekrefte mitt standpunkt. Hvis dette er akkumulering og fase C, skal aksjen begynne å vise en helt annerledes karakter fremover. Noe vi innen Wyckoff kaller “CHoCH”, Change of Character". Uansett vil man optimalt se litt volum, for å se etter større aktører forplikter seg i aksjen på vei opp. Increasing effort = Increasing result.

Her er et annet eksempel på en aksje som har utvist samme type oppførsel. Poeng til dem som gjenkjenner denne :wink:

15 Likes

Takk for at du legger ut slike dybde analyser som dette :slight_smile: Skulle ønske det kom noen høye grønne stolper hos Nano, slik som i eksempel grafen din :slight_smile: Tiden vil vise

Targo.png gir et lite hint :slight_smile:

1 Like

#fredag #helg :beer::sunny:

1 Like

Blir mer og mer trygg på at dette stemmer og fyllte på longpotten for første gang siden 52.
Skulle selvfølgelig ventet til bekreftelse på trendchange og “CHoCH” og alt det der, men disse aksjene plasseres trygt i skuffen sammen med resten av beholdningen.

For kortsiktige er første target rundt 37, hvor vi også møter 50-dagers MA.

Daily:

Edit: se trendendring også på daily nå med Higher Low og Higher High. Må ha close over 33.40ish.

12 Likes

Higher high og daily-trend change bekreftet. Nå er det 33.50 som må forsvares på nedsiden :slight_smile:

5 Likes

Ligger inne med en hanging man på daily.
Tenker vi skal ned og lage en higher low nå ila. de neste dagene.

A hanging man candlestick is a valuable indicator for spotting potential price reversals to the downside.

Since hanging man candlesticks are not as bearish as shooting stars, they should be used with fairly tight stop losses, and you should always be ready to flip your bias if a hanging man turns out to be just a continuation candle for bulls.

Eller skal vi rett opp og lukte litt på 37 nå :slight_smile:

1 Like

Ja, det er absolutt også en mulighet :slight_smile:

Syns det er veldig vanskelig å si noe om videre retning nå som volumet nærmest har tørket helt ut.
På større timeframes ser det litt bearish ut, det er litt påfallende om man ser dette:

Fallende topper i RSI og Stochastics som er i ferd med å krysse bear hjelper ikke.

image

7 Likes

Bør holde seg over 34 om vi skal fortsette opp…

Sett på en annen måte. Ser ikke så gærnt ut men vanskelig å si med volumet vi nå har.

3 Likes

Har ikke filla snøring på Nano, men tok posisjon i dag. Veldig tett stopp, og eneste bekymring er hvor kortsiktig den volum kjøperen på 21/06 er.

Logikken var den formasjonen der. Og ukes chartet på nordnet (5min?) Vi hadde test av 34,00 den 3.dje på ettermiddagen, og i dag fikk vi ny HL på 34,20. Så ikke ut som selgere var ivrige, så bare å hive seg inn, sette tight stopp og håper formasjonen blir utløst og bli med opp noen kroner

3 Likes

Ser en flott triangelformasjon i timeschartet.
Oppgangen inn i triangelet var på “stort” volum (:smile:) og synkende underveis innover.
Gjør seg klar for å velge retning (bør ha brudd opp/ned på høyt volum)?

Ved (les: hvis) brudd opp er target 37.
Så spørs det om formasjoner som dannes på disse lave volumene i lille nano er noe å vektlegge.

1 Like

Krydder i hverdagen, har ingen gode holdepunkter for at sannsynligheten for opp er bedre enn ned her. Men noe skal jo helst skje på en sånn triangel. Det jeg håper er vel at bunnen er satt. (men ingen gode holdepunkter for det heller. Utover at relativt volum steg i området 31.10-33.00)

Ser enn på det lange bildet er det bare trist. Og jeg burde holdt meg unna å kjøpe når det er en større nedover trend her. Mener at en tett stop her begrenser nedsiden. Og håper at fallet under den røde streken (som vi er nå) er utmattelsen og at vi gjør et jump opp. Hadde vært interessant med en Wyckoff analyse fra noen som kan det. (ser det ligger en her 11dager siden. Takk @rosk82. Skal lære meg å lese mer enn to poster bakover. Hehe)

1 Like

2 posts were merged into an existing topic: Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Enig med deg at det er muligheter for test av 37ish, men samtidig så er volumet så flatt at jeg synes det er vanskelig å bruke TA på NANO akkurat nå. Det er nok av holdepunkter for å være bearish, men virker som om folk har gitt litt opp / tatt ferie.

Hourly: kursen under både 50 og 200 MA.

image

Weekly: 200 har krysset 50.

image

Er du inne enda @Sjakk ? Tenker det kan komme en bounce opp mot 37 som @vegar_beider har antydet, men weekly vil det være nok en Lower High.

Litt for tidlig å si hvordan denne ukens candle vil close.

Inne ennå. Stoppen står på 34,30 (5-10øre under kjøp. tap av kurtasje)
Usikker. Men tror jeg lar den stå sånn, selv om jeg ikke kan følge med spesielt godt neste uke

1 Like

Flytter stoppen nedover til 34.
Jeg har en feeling ifb åpningen på 35.8her