Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Sikkert lurt å dele stopp loss nivåer på et åpent forum :joy:

2 Likes

Hehe. Er ikke noe jeg gjør til en vane.

3 Likes

Tipper 50 dagers snittet må komme ned i 30-34 rangen før det skjer noe spesielt her. Bare å vente på Q2 presentasjonen.

Edit:
@Nocturne, sjekk hvor stygt kursen reagerer hver eneste gang denne moving average crossover skal testes:

3 Likes

Nice find! :slight_smile:

Lurer på om det blir dobbelbunn på 30 eller om vi skal lavere. Ut fra VPVR i chartet ditt er det en del som har kjøpt på rundt 33, om det ryker er alle disse under water. Spørs om det blir volume spike da.

Man ville jo gjerne tenke seg at de rutinerte som har kjøpt her nede har gjort det med særdele stramme stop loss, så ja, under der ville jeg forvente en del salg.

Utenom det tror jeg man må under 30 for at det skal skje noe særlig.

1 Like

Hvordan går analysen?

Denne reaksjonen er er mest sannsynlig bare en test av tidligere low.

Så lenge volumet ikke overstiger tidligere nedgang, eller prisen går under tidligere low, så
er det gode greier.

Edit:
Ser man på prisen før den lille turen ned, så kan man se en egen tradingrange her. Denne dippen kan da vise seg å være en liten lokal shakeout.

4 Likes

Har ikke noe her selv, men følger litt med siden NANO ligger og stanger i 4h skyen siden den brøt ned i staren av mai, planlegger å ta litt om den kommer seg inn og/eller over.
f26 er over kursen og x9 er over x26. på 4h så det er noen positive undertoner,

1 Like

Hvilken indikator har du nederst i chartet? Macd kombinert med?

Det er macd uten lag, bruker også EMA istedenfor SMA på macd line,
Jeg bruker også Glaz algo opsjonen du kan sette i options. (brukerda sma(ZeroLagMACD, signalLength) for signal, isteden for (2 * emasig1) - emasig2 (se source)

Du kan søke på [bs] i tradingview.

1 Like

Søk på : zerolag macd, ikke [bs]

1 Like

Ser ganske negativ ut,det chartet. Ville ventet med å kjøpe,stor fare obs obs

image

(Måtte bare @blubba - mods får slette :smile: )

1 Like

stor fare teknisk anlyse sier til meg obs! ikke køb pass båt, ikke hol masta seilbåt

Det hadde vært veldig interresant å fått dine synspunkter på Nano nå😉 Tror du vi er inne i Fase 1: Konsolidering nå? Eller tror du vi skal lenger ned?

1 Like

Hva er grunnen til at du bruker denne indikatoren og de parametrene med Ichimoku?

Den er ikke så treig som macd på kortere svingninger, bruker den mest som heads up nå kan det snu, macd er såpass treig at hvis man bruker crossover, så mister man mye oppgang. (er ikke kjøp eller salgs-signal for meg alene)

Hvilke andre kjøp- og salgssignaler enn Ichimoku-reglene bruker du?

Jeg har fortsatt lite formening om hvor nano skal. Har verken sett store kjøpsvolum eller en konsolideringsfase som ser klar ut på kort sikt, så nano er ikke interessant helt ennå for min del:-) Nå skal det sies at jeg ikke er ute etter å treffe bunnen. De eneste holdepunktene vi har nå er bunnen på 30kr og en motstand ved 46kr. Om kursen skal lenger ned før den snur, eller konsolidere mellom her vet jeg ikke ennå.

5 Likes

Takk for svar😊

1 Like