Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Denne putringen oppover på lite volum bekymrer meg litt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det. Har bestemt meg for å kjøpe over 45 eller under 30 siden det er slik jeg ser tradingrangen. Vi er mao. ca. midt i denne. Kan derfor gå begge veier tenker jeg.

2 Likes

Ja enig i det, lite substans i prisingen akkurat i skrivende stund synes jeg og.

Hva tenker du om positiv trend på rsi i ukechartet?

1 Like

Har bestemt meg for å kjøpe over 45 eller under 30
[/quote]

Snakker du da bare om en tradingpott du skal inn med da ? For det er vel bedre å kjøpe nå på 37 enn over 45 ??

2 Likes

Han sikter vel til at når aksjen bryter ut av range så indikerer det ett trendskifte.
Så lenge den er under så kan det like gjerne snu ned, mens bryter den opp så indikerer det ett trendskifte oppover.
Dermed er det større sjanse for å kunne få aksjen billigere så lenge den beveger seg i nåvørende trendrom.
Mens når den bryter motstand oppover er sannsynligheten da større for at motstand blir støtte, og sjansen for å få den billigere/ tape på investeringen er mindre

4 Likes

Jeg tenker å øke med 1/3 av det jeg har hatt long i over 2 år. Leter altså etter mest gunstig inngang ifht. at disse aksjene ikke skal trades. Resonnementet er basert på det som @Teejay eksemplarisk forklarte over :slight_smile:

Noen vil kanskje si om det har noe å si om det er 5-10kr opp eller ned, men for meg utgjør det en ganske grei sum, og da ønsker jeg i denne omgang en tydelig bekreftelse på at trenden er snudd. Psykologisk er det også balsam for sjelen jo flere aksjer man klarer å få tak i. 5-10 kr utgjør ganske mange flere aksjer ervervet :slight_smile:

@Savepig har absolutt sett på weekly, vi fikk bullkryss i stochastics sist uke mener jeg det var, og det har absolutt slått til denne uken.

Forrige high på weekly er langt oppe, så sannsynligheten for en lower high er tilstede, så en higher eller lower low. Vi får se. Tar nok inn en del ved en higher low på weekly uansett kurs :wink:

EDIT: får vi brudd her med økt volum så er det potensielt ganske bra inngang.

2 Likes

Idag bekreftes d vel at den plundringen oppover på null volum har lite verdi

Dette har åpenbart ikke noe med makrobilde å gjøre, og kommer mest sannsynlig ikke til å gi oss en HL. Det er hvertfall helt sikkert! like sikkert som at det er fredag i dag

4 Likes

Nå er jo makro blodrødt så jeg er usikker på om dette fallet alene skyldes det du sier.
Forøvrig har det ingenting med teknisk analyse å gjøre? :slight_smile:

Som jeg skrev sist uke kunne det gå begge veier og det ble ned. Nå skal vi i første omgang se om det blir en higher low på weekly. Sannsynligheten er absolutt tilstede for det (altså at 30 kr ikke brytes).

Her er dailychartet med brudd ned fra en bullish formasjon.

3 Likes

litt skummel den 50 MA linja som legger seg som et teppe over en potensiell rising wedge. Nevnte første fare med candelen som ble dannet 16.07. Vi får se hva som skjer videre, men markedet generelt trenger sårt en pust i bakken etter mye oppgang, noe som kan jobbe i mot kursen utover høsten.

Ser vi på større timeframe, så kan misstanken om en rising wedge(som forøvrig er bearish) styrke seg, ved at dette fort kan være en test av bruddet på den horisontale linja. Nå vet man aldri med biotech og nyheter som plutselig popper opp, men tror fort vi må vente til okt/nov før denne blir aktuell å følge for min del.

6 Likes

Kan supplere med dette (weekly). Stochs ser toppish ut og normalt betyr det trendvending.
Man kan se hva som har skjedd med kursen hver gang stochs har krysset på weekly, det har vært ganske mye ned. Sier ikke historien vil gjenta seg men verdt å følge med på hvis den krysser.

Ellers identifisert en potensiell EQ på weekly med target på 49 eller 22. Ganske vid range og tror ikke den vil nå target på nedsiden ved brudd da jeg opplever aksjen som ganske billig allerede. Mitt mål er fremdeles kjøp i bunn av trendkanalen.

2 Likes

Bør holde øye med denne indikatoren. Har vært gull verdt for meg. Nå er den veldig bearish som nevnt og jeg tenker vi skal lavere.

EQ er marginalt også brutt til nedsiden. Measured move for denne gir ca. 30.50 og forrige bunn.

Dersom den skulle snu før vi når target så vil vi få vår første weekly higher low siden mars.
De som er risikoperverse kan se etter inngang mellom 30.50 og 33.50. Personlig venter jeg.

Ved tidligere topper i stochastics (weekly) så har korreksjonene vært på 54% og 35%.

Skal man følge historikken og trendkanalen så kan vi forvente en korreksjon på inntil 23%.
Merk at RSI allerede er litt lav, så target blir litt vanskelig å anslå ifht. korreksjoner opp.

2 Likes

Bra driv i dag, men foreløpig fremdeles bare en lower high. Trenger close over 36.40 for å snu trenden på daily. Muligens vi kan få en dobbelbunn om den fortsetter innenforbi range.

image

Jeg avventer å ser om det blir dobbelbunn her nå eller brudd under 30.

5 Likes

Klokt… det ser stygt ut, vanskelig å si noe annet.

Kjøpe nå? Får jeg lov, @Nocturne? Vente å se om 30 brytes?

Jeg tok et lite lodd på 31.50 men satte en SL på den som ble trigget i sluttauksjonen. Litt irriterende for jeg ville holdt dem til i morgen for å se om vi fikk en bounce, men, men. Tapte bare kurtasjen.

Det er ikke så galt på lavere timeframes for noe trading, men høyere timeframes er etablert bearish. Det lille håpet vi har er at weekly lager en higher low. Det er en handelsdag igjen av uken, og det er kritisk at vi holder 30. Får vi en dipp under 30 så kan vi tåle det, vi kan kalle det en dobbelbunn, men en close under 30 vil signalisere videre fall.

Jeg har tracket denne formasjonen over tid som dere har sett i denne tråden, og er rimelig sikker på det er kanalen aksjen følger. Slik sett så tyder ting på at vi ikke har sett bunnen enda, men samtidig må man gjøre seg opp en mening om når man synes ting er “billig nok”, dersom man har litt lang horisont. Når man tenker slik blir nedsiden begrenset ifht. oppsiden.

Vi vet det er et snaut år igjen til read-out paradigme og det er ingenting i biotek-sammenheng.
Et tenkt scenario for å snu trenden kan være noe slik (merk: Weekly)

7 Likes

Så for å forsøke å tolke det du sier, så kan det være en ide å avvente til neste uke og se an retningen…

Har brent meg på å kjøpe rett før kvartalspresentasjoner tidligere også, så mulig jeg sitter stille til etter den og vi ikke har fått noe delay eller noe dritt på den. Men dette var litt off-topic :slight_smile:

1 Like

For å utdype: jeg vil si det kommer an på hva strategien din er. Hvis du skal swingtrade kan det være verdt å avvente til du ser en trendendring på 1 hr eller 4 hr. Hvis du skal kjøpe og holde så kan det være verdt å avvente til du ser tegn på trendendring på høyere timeframes.

Slik makroklimaet er nå må man være forberedt på at ting kan ta tid. Det er jo ikke noe vi ikke er vant til i Nano, men verdt å påpeke likevel. Det er også grunn til at jeg zoomer mer og mer ut og nå primært følger med på weekly og daily. Når disse snur så kan vi se frem mot uker og måneder med oppgang (underforstått at Nano ikke kødder det til underveis selvfølgelig :slight_smile:)

1 Like

Ser ut som vi får en weekly higher low - ligger inne med en daily insidebar. Får se på mandag hvilken vei den bryter. Volumet er jo abysmal, så stoler ikke helt på TA her. Hvor er interessen folkens?

MACD (en indikator jeg sjeldent bruker) er også bearish. Er folk på ferie enda?

1 Like

Den rejectes av skyen hver gang siden desember i fjor, men det er sikkert mulig å gjøre noen trades i dippene og selge nær skyen igjen, til vi evt kommer over. Holder meg unna denne til vi er over 38 tenker jeg.

1 Like