Denne ble jo plutselig interessant.
Ja, ganske likt - og sikkert ikke tilfeldig…
Fikk min siste ordre på 26,5, så får vi se om det blir en trendkanal av dette…
Edit: ja sånn kan det gå, får snitte litt ned når den lander
25 kroner nå, hvor er bunnen her?
Foreløpig bunn kan bli satt rundt her. Ser tegn til det på lavere timeframes, men om det er endelig bunn er selvfølgelig for tidlig å si. Magefølelsen sier nei.
Antar 8-12 kr ref chartet til savepig over her. Men ser man på f.eks bgbio så kan den fort falle under også.
Satser på bunnen var på 24,5. Fikk kjøp der…
Prøvd å fange fallende kniver før, man treffer ytterst sjelden. Taper mer på løpe inn og ut. Enn å vente til bunnen er satt ordentlig og snudd oppover.
Ikke sikkert det var så dumt. Det er 3. touch i min trendkanal
Finnes det mekanismer i TA der man tar f.eks global nedgang inn i analysen, eller vil den alltid utelukkende være basert på aksjens faktiske utvikling?
På generelt basis, så sammenligner man nedganger/oppganger mot tidligere bevegelser. Innenfor dette ser man igjen på volum, prisbevegelse, intensjon osv. Utifra dette kan man da se på om bevegelsene er mer bullish/bearish. Man sammenligner også inn mot indeksen og til slutt hovedindeksen.
Når man har oppganger/nedganger vil enkelte indekser vise bedre ytelse en andre. Innenfor indeksen igjen vil man da kunne se aksjer som viser bedre styrke. Går mindre ned en andre aksjer på nedturer, og går bedre på oppturer.
Dette er veldig enkelt forklart. Men ja, man kan ta høyde for større markedsbevegelser, men må da ut og sammenligne med andre aksjer, indekser.
Etter å ha sett litt nærmere på chartet tenker jeg som sagt vi bør sette en kortsiktig bunn her et sted; sjekket litt opp mot tidligere spådommer, fant spesielt et chart i insidetråden jeg ikke tror jeg har postet her, men dette var fra 24. juni:
Snart i bunn av TR-1 og taket av TR-2.
Jeg venter enda tålmodig. Ifht. fib. nivåer ser det ut som den er dømt til å falle mellom 28-22 (TR-2).
Her er trendkanalen fra topp til bunn, ser ut til å stemme jf. en stigende trendlinje fra ATL.
I call it bullshit. Jeg har vanskelig for å tro du tegner strekene dine ubevisst feil / slurvete!
Trendlinjen har en vesentlig lavere vinkel, tegnet riktig. Skjerpings!
Blir markedet mer og mer utålmodig og flytter seg raskere ?
Jeg vet at jeg tegner tidsperiodene vel subjektivt. Nr 2 på “281 børsdager” kan selvsagt deles opp videre. Jeg har forsøkt å finne perioder hvor kursen forsøker å stabilisere seg innen en tradingrange, dvs, en lengre periode hvor kursen er litt i villrede om hvor den skal ligge. Det kan godt argumenteres for at 50 børsdager (perioden siden brudd ned fra 40) er for kort til at det bør sees på som en egen tidsperiode.
Jeg hadde egentlig antatt at 28 holdt, og at 28 kunne kjøpes når bunnen ble satt der. At den brøt rett gjennom er i mine øyne litt skremmende og en åpenbar bom fra min side.
Jeg ser nå for meg enten test av 20 som bunn, eller rekyl som tester 28/30 i løpet av kort tid. Skulle den teste 30, og så stabilisere seg på 28 eller høyere så er det gode nyheter. Pga fundamental frykt for emisjon holder jeg meg nok unna alt utenom en test av 20kr som ser ut til å holde. At 20kr kan etableres i forbindelse med en emisjon virker heller ikke ulogisk. Dette er da ett forsøk på å se utvikling i noen uker framover, og ikke morgendagen. Og med stor usikkerhet rundt det meste har det nok liten verdi.
Linjen er jo rett den? Vet ikke hvilket chart du ser på men jeg klarer fint å trekke en rett linje fra ATL til close fredag. Fremfor å komme med den type formaning du kommer med, kan du heller komme med et chart hvor du viser hva jeg har tegnet “ukorrekt”?
Signifikansen til linjen jeg har tegnet kan diskuteres. Svaret på om den er relevant i det hele tatt får vi ila. uken.
P. S - @anon80503862, akselerasjonen ifht. stadig færre dager i en tradingrange styrker egentlig mistanken om at vi er nær en kortsiktig bunn.
Slik jeg tolker det langsiktig så har vi brutt tre viktige punkter. Men når det er sagt så begynner aksjen kanskje bli såpass billig at hvalene lokkes frem?
Er påfallende mange likheter med dette fallet grunnet utsettelse, og forrige gang de utsatte noe
Tok ca. 154 dager fra den bratteste candle’n til stigningen begynte. Hvis historien gjentar seg skal vi altså være litt rangebound nå de neste månedene med target for opptur (etter akkumulering) ca. månedskiftet januar / februar (Q4 presentasjonen?)
Den hører vel strengt tatt kun hjemme i mitt personlige helvete, siden jeg stort sett hater den typen “musikk”