Følger ikke så mye teknisk analyse, men ser nå at RSI og stochastics indikatorene ihvertfall er kommet uvanlig langt ned (oversolgt). Så når nå den siste optimist er blitt pessimist så er det vel bare å laste opp mer
Stemmer det, men som jeg skrev i en annen tråd; husk at en indikator alene ikke gjør en sommer. Dvs - en oscillator kan være på bunn ganske lenge uten at det i seg selv er en kjøpsgrunn. Jeg treffer best når oscillators er på bunn samtidig som man ser et trade-setup. TRVX var en typisk slik case, gikk inn på 4.30 på fredagen og den gikk 25% på mandagen etter (godt hjulpet av en melding). Akkurat nå ser jeg ikke et åpenbart set-up så avventer kjøp. Men prøv gjerne kjøp basert på indikatorene, historisk ser du det ikke har vært dumt om man har litt horisont
RSI er nå nesten så lav som den har vært under de lange nedturen, jeg filtrerer da bort fra Q3 2015 krakket som var en veldig spesiell dag.
Jeg ser nok etter volumspike på ukeschart, eller at volum dør helt ut, som tegn på at bevegelsen er ferdig. I utgangspunktet vil jeg si neste uke til midten av september kan være target. Det virker på meg som om bevegelsene ikke blir så raskt ferdige i NANO som i en del andre aksjer.
Ser på det som veldig vanskelig å spå bunnen før den blir satt på volum egentlig. Det er så lenge siden aksjen var nede under 30 at jeg ikke tror så mye på støttenivåer fra 2015 - 2016.
Ikke TA, men jeg tror NANO må innom den mørke veien ned i samme market cap sump som de andre norske biotech, altså 700-900 millioner, før dette kan snu.
Grunnen til at jeg nevner det er fordi det matcher ganske mye med uke-mønsteret du ser i ditt chart.
Enig med deg at jeg ser heller ikke noe særlig substans i støttenivåer bakover i chartet nå, all den tid alle aksjer under topp 10 har byttet hender episk mange ganger
Hvilke type volum vil du kalle spike? Så mye som vi hadde på den høyeste volumbaren i år?
Jeg tviler på vi får det til nedsiden. De fleste som vil ut er vel ute for lengst, og de som er inne nå selger vel ikke uansett. Hvis vi skal se den type volum nå som aksjen er utbombet blir det vel oppover? Evt. må en av topp 20 selge hele beholdningen…
Jeg tror vi er i / går inn i en accumulation nå. Vil vare noen måneder - og rangen er enda ikke etablert. Men hvis man ser på weekly er forrige high på rundt 38 og low på rundt 22, så det er en god range å jobbe i. Forrige accumulation tok 154 dager som nevnt før - får se om det gjentar seg.
I praksis vil jeg si at en uke som er tilbake til lavt volum indikerer at bevegelsen er ferdig. Ergo har jeg ikke noen interesse av å prøve å treffe bunnen. I stedet vil jeg helst se at det ser ut som om bevegelsen er ferdig.
Hvis det gir mening?
Ja, nå er jeg spent.
Det er ikke så mye å si egentlig, det var en fin dag i dag men for å snu trenden og kalle det bullish må vi ta ut noen motstandsnivåer. Normalt sier man opptrend med higher highs og higher lows. Foreløpig har vi ingen av delene på daily.
Som man ser her så ligger forrige high på ca. 36 og low på 22. Dette er rangen jeg tenker vi vil være i til vi får brudd på ett av nivåene. 22 nivået har vist seg å holde som støtte 3 dager på rad nå, så naturlig nok vil dette være nivået å akkumulere på (hvis det ikke brytes).
Mtp. volumet i dag så var det høyere enn fredagens dump, så noen har fisket til seg en god del aksjer her. Vi får se om de er kortsiktige eller langsiktige når vi nærmer oss motstandsnivåene.
Mest naturlig tror jeg vi lager en lower high et sted under 36, og så en higher low et sted over 22. Rangen må rett og slett bli litt thightere. Dersom vi får follow-through ila. uken og neste uke og vi tar ut 36 og etablerer oss over så vil det være meget bullish. Hvis ikke så er det nok bare konsolidering / akkumulering i en fortsatt nedtrend.
Edit: Her er 4 hr. Man ser hvorfor vi stoppet her - jeg tenker hele beltet mellom 36-30 er et naturlig sted for aksjen å snu siden vi konsoliderte her ekstremt lenge. Teorien er at alle som har kjøpt her potensielt kan gå ut på break even så de vil representere et salgspress.
Da har vi en lower high - her på 4 hr - og søker nå enten en higher low, eller en lower low.
Førstnevnte bullish, sistnevnte bearish. Lower low er under 22, higher low over 22.
Gjelder neste 4hr candle og påføgende candle(s).
AA overtar for TA?
Edit: la merke til at jeg kan tegne den litt annerledes på lavere timeframe, hvor den fremdeles er innenfor. Virker ikke panisk dette, så velger å tolk det som at vi ikke har brudd enda.
Ble marginalt en lower low i går, men den er så marginal at jeg velger å tolke den som en dobbelbunn foreløpig. Fremdeles uavklart ifht. retning, kan gå begge veier. Avventer fremdeles.
Tror (les:håper) vi er på vei opp for å prøve 30,5 igjen (og at vi kun har hatt en enkel a-b-c reaksjon tilbake fra siste topp til en HL siden siste bunn @Nocturne)
Jeg rappa til meg 2k på 28 blank. Kan se ut som selgersiden ikke vil selge "billig " ?! Nå tenker jeg at 28 er billig, så håper vi forlater 30 snart ( som Vegar antyder ) og ser mot nye høyder.
Synes fremdeles det ser uavklart ut ifht. retning. Measured move for brudd på formasjonen gir ca. 40% opp eller ned, men uten volum bekreftelse på breakout bør man ikke vektlegge bruddet for mye. Jeg følger heller med på hva som skjer når den bryter ut eller ned av tradingrange som nå ligger mellom 25 og 28. Brudd på en av disse vil gi hint om videre retning på kort sikt
Vi er nå på 28,70 . Hva tenker du @Nocturne ?? Ikke det helt store volumet kanskje, men en liten tendens oppover nå ?