Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Jeg sier absolutt ikke at TA er manipulasjon, jeg sier at hele kursen er styrt og den styres gjerne av folk som både har god TA kunnskap og STOR pengebinge. Dette stinker lang vei nå, har fulgt aksjen siden 2015 og det blir mer og mer opplagt. Men man ser de tar seg lange pauser innimellom før det igjen kjøres.

2 Likes

4H cloud rejection:

Jeg trader på TA med bra resultat, så det fungerer

1 Like

Min fortolkning er heller at markedsaktører styrer kursen, og så følger TA folket etter for man ser spor av strategien i chartet. For min del var det opplagt i går at det kom en korreksjon i dag. Jeg hadde ingen formening om hvor dypt den ville falle, men skrev i chatten i morges at vi var ganske extended på lavere timeframes (dette når aksjen var opp 5%). Det er ikke verre enn å se på en oscillator. Er ikke neuroscience akkurat :smile:

Det er jo gull å ha denne fordelen, det dumme er å være forelsket i en aksje og ikke agere på signalene (som jeg ikke gjør i Nano :heart:). Se på det som kortsiktig støy frem til den store utbetalingen i 2020-2021.

Edit: @Shadmar - bruker ikke ichimoku selv men hvs betyr det når skyen “tynnes ut” slik den ser ut i chartet ditt?

4 Likes

@Nocturne, jeg bruker bare skyen for å finne salgs nivåer, som toppen av skyen, eller bunnen av skyen.
Hopper og litt i timeframes også for å finne motstandsnivåer egentlig., liker å være under skyen.
Når den er tynn er sannsynligheten størst for å bryte igjennom pga lite motstand (uten at jeg egentlig har backtestet dette)

For inngang bruker jeg andre indikatorer.

Sånn jeg ser 4h skyen nå og mitt siste nano kjøp i dag, ser jeg at vi skal igjennom og opp i morgen eller fredag, men det er bare min tolkning, den kan også fortsette under likegodt. Jeg har ikke pengebinge til å påvirke kursen her :slight_smile:

4 Likes

Min tolkning er at dette er en test for å danne en ny higher low - bekrefte trendendring på daily.
Dersom vi ikke klarer å holde 25.80 i morgen / fredag så er daily uptrend brutt. Alle closes over dette nivået vil være en HL. Problemet er at vi gikk opp litt for fort, så sannsynligheten for å ta ut dagens high de neste to dagene vurderer jeg som lav.

Mest sannsynlig får vi altså en HL og en LH. Hva gir det?

Hvis du svarte EQ får du 10 poeng. Brudd på denne trekanten vil signalisere videre retning.

3 Likes

Daily uptrend er enda inntakt, men spottet denne formasjonen i dag:

4 Likes

4 Likes

So far soo good.

2 Likes

Update:
Ble pent til slutt, tester 50 dagers snitt

Originalt:

NANO stiger på ganske så høyt volum i dag.

Omsatt for 13 millioner kroner

7 Likes

Liten oppdatering.

Kan tyde på vi har hatt en svak nedadgående tradingrange på NANO, etter distribusjonsområdet merket med gult.
Vi har 3 meget tydelige volumspikes hvis man ser bort ifra emisjonen. Den siste er noe som blir kalt
2nd point of fear innen Wyckoff. Denne var såpass dyp og med såpass volum at denne vil bli definert som en shakeout.

Store volum på nedturen, rekyl opp med 30% på en dag på volum. Reaksjon til nedsiden igjen uten å klare å nå samme nivå. Liten pustepause før man får et nytt push opp med volum.
Og til tross for stort volum på neste reaksjon til nedsiden, ikke evne til å komme lavere å reversere oppturen. Fredagens push kom på volum, og dagens candle er foreløpig bare halveis ned i spreaden.
Ser ut til at prisen er tilbake inn i tradingrange. Hvis dette er fase C, skal vi se en helt annen karakter i prisbevegelsen i NANO fremover. Blir spennende å se hvordan den oppører seg når man nærmer seg ca 37, som var har vært et viktig område tidligere.

For dem som har innsikt i P&F, kan disse være artige å se på.

Tar man opptelling på P&F på distribusjonsfasen som var i forkant, blir det som følger.

Endrer man til et normalt chart:

Havner man først på et tydelig motstands nivå før EMI.
Andre target gjorde seg gjeldende som SC, og støtte/motstandsnivå etter brudd til nedsiden.
Siste target ble oppfylt ved Shakeout. Her fikk vi også en kraftig overshoot.

Nå er P&F bare estimater på potensielle mål. Men artig å se hvor godt det stemmer til tider.

19 Likes

Takk for deling :slight_smile: :clap::call_me_hand:

Som jeg skrev i går, spennende å se hva den finner på rundt 37.

Foreløpig en god overshoot, og mangen kortsiktige som ville ut med gevinst, og mest sannsynlig en god gjeng som akkurat gikk break even.

Vi kan håpe på at denne holder. Litt tidlig å si for dagen, men kraftig avtagende volum kan tyde på dem som brant inne med aksjer har fått tømt seg foreløpig.

*Mens jeg skrev denne nå steg prisen til 39. Får vi en ny liten dipp, kan vi muligens få en liten mini kortsiktig tradingrange her før neste push. Den kan og dette helt ned får å teste motstand ved gapåpning.

4 Likes

Enig @rosk82 - ser ut som dippene blir kjøpt. Har fulgt med på weekly for longpotten, siden denne timeframen ikke har vært positiv siden november 2018. I dag, for første gang på nesten 1 år, er vi i ferd med å snu weekly til HH :smile:

Her er hourly - hvis det er trekant vi brøt opp fra er target ca. 43 for formasjonen.

Slenger med monthly. Interessant å se på oppsiden her. RSI ser ut til å ha bunnet ut på monthly.

5 Likes

Hmmmm, tenk om det er dagen Nano heiser FLAGGET :pray:

3 Likes

15 min chart.

image

Følger med på den jeg også - ser ut som det kan bli brudd ned akkurat nå, for tidlig å si.

Tror kanskje den er mer slik nå @Teddy1 - og vi ønsker ikke å se en candle under støtten her.

5 Likes

Da ser det ut til støtten på gap holdt i dag. Ekstreme volum sammenlignet mot normalt.

God reduksjon på volum for hver touch til linja.

Hvis man er kjent med konseptet effort vs result. Se på de røde barene etter den første på gapen. Så legger man sammen dette volumet. Intensjonen i dette var at prisen skulle ned. Ser man da på innsatsen (volum) og resultat (prisbevegelsen) kan man trygt si at det ikke står i samsvar. Volumet på første sving ned, er mye større en første og største bar opp.
Prisen lukket og over halvveis på “true range”.

Ser man på dette på fra litt større avstand er det et tydelig skifte som har skjedd.
En ting er å bare se på hvor volumene kommer inn. Det er på oppturene. Man får selvfølgelig noen korreksjoner ned igjen. Men noe annet ville vært rart. Man tester hvert brudd. Finner hvor kjøperene er villige til å komme inn igjen. Når tilgangen er tom, må man opp et nivå i pris.

TL:DR 10 mil aksjer omsatt på 21 dager med 60% kursstigning.

19 Likes

Vi snakket om i chatten om det var en vimpel eller flag som ble formet (normalt med volume drop off da), men så utviklet den seg heller til en descending triangle (15 min - 1hr) (lavere topper, stabil bunn). Formasjonen i seg selv er bearish men det du sier med effort / result er interessant ifht. at man ikke klarte skape brudd ned.

Vi må likevel ta med oss at daily endte med en shooting star. Jeg legger ikke så mye vekt på det, men kombinert med descending triangle gjør det at jeg avventer mer kjøp til en tydeligere set up / retning.

Ja, jeg hadde ikke kjøpt noe enda selv slik bildet ser ut nå. Må ha bekreftelse. Men har allerede litt NANO innabords :slight_smile:

Jeg har null innsikt i formasjoner, mønster osv. Jeg ser bare på pris, volum, støttenivåer osv.

Men når du nevner descending triangle. Har det ikke vært flere av disse siden bunnen? Nå kan det seff være noe vesentlig forskjellig på denne som de ikke hadde. Men som sagt, jeg har absolutt null innsikt i mønster, candleformasjoner osv.

1 Like