Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

NANO ypper seg litt nå ja.

Kommer det volum snart?

5 Likes

Toppish volumtendenser hvis det ikke kommer et rykk til eller?

Begynner å se litt av det samme kjøpsmønsteret nå, som da Nano fikk en opptur før ASH i fjor. Volum tar seg opp fra kl 14 og utover. Samme i PCIB i dag.

1 Like

Både nano og pcib, dette er gøy :slight_smile:

1 Like

Men lavere volum idag… skulle gjerne sett litt større fart

Ble en super dag i dag :metal:
Sjekker litt ulike timeframes og et støttenivå som går igjen ligger på ca 28.2 som skal være ganske solid. På kortere tidsintervall ligger det også et svakere på 29.
På daily timeframe så ligger motstandsnivået fra ca 25 - 29.9 (I dag endte NANO på 29.3)
Denne blåste vi igjennom her om dagen da den stanget i 31.5
Hvis kursen etablerer seg over 30 så kan det muligens også ha en selvforsterkende effekt ved at vi bryter den lange negative trenden og flere som “tør” å kjøpe seg inn i papiret slik at volumene øker.
Alternativet er selvfølgelig at aksjonærene selger som vanlig i trendtaket og historien gjentar seg.

Daily timeframe:

4 Likes

Ja det hadde vært nydelig å se ny trend etablere seg over den taklinjen.

Jeg er ikke overbevist. Ut fra det jeg ser på daglig så er det avtagende volum, fremdeles usikkerhet og kursen kan skifte retning sydover. Denne tykke Ichimoku skyen virker også vanskelig å forsere.

4 Likes

30 er en skikkelig nøtt. Desto bedre hvis den først ryker.

Det at det er delte meninger er ikke rart mtp. slik chartet ser ut. Et scenario jeg har tenkt på er at den tester oppover og gjerne lager en dobbeltopp eller ny higher high, men at det ikke er nok kraft til å bryte skikkelig gjennom.

Oppgang på avtakende volum og bearish divergens i RSI er også negativt, men positivt at korreksjonen ikke ble langvarig og den positive trendkanalen opp er inntakt.

Jeg avventer med det jeg gikk ut med og ser an om den bryter med volum. Da ønsker man å være ombord. Helst vil man jo ha en etablering over motstand men man mister potensielt mye av breakout om man venter for lenge. Skal ikke være lett :thinking:

1 Like

Når aksjen closer for dagen midt i en sone som så mange mener er veldig vesentlig, så er nok det smarteste å være ydmyk på at ingen kan vite hvordan det går neste dag, derimot kan man godt ha en mening om hva man tror er mest sannsynlighet, i en eller annen vekt. :slight_smile:

Selv hadde jeg jo egentlig en ganske solid tradingpott inne i dag som jeg selvsagt skulle solgt når den var opp 10% på to dager. Det er denne forelskelsen.

1 Like

Man må først og fremst være pragmatiker for å klare seg i aksjemarkedet. Jobben din som trader eller/og investor er å være på den vinnende side i markedet og ta gevinst der du kan. Når det er sagt så synes jeg selv det kan være vanskelig å være kynisk når det gjelder NANO. :wink:

1 Like

Ja, enig. Farlig å forelske seg i aksjer, men Nano har en soft-spot og vil nok alltid ha det :slightly_smiling_face:

Påfallende mange likheter mellom forrige topp og denne:

Spørsmålet er om dette er en “buy-the-dip” eller etablering av ny nedtrend.

DAILY:

HOURLY:

Tok i mot på støttelinjen i den stigende trendkanalen her. Så får vi se om den klarer å bryte opp!

2 Likes

“Dark cloud cover” aka bjørnane kjem?
(Misliker å være den som kommer med dårlige nyheter. Blir ikke hjerter av sånt heller).

6 Likes

Tok ut tradepotten i dag da den stanget i 30 igjen

Hvorfor?

Takk for en hyggelig og god tilbakemelding

4 Likes

Det er bare amatører her inne, så ta alt du får inn med teskje med en klype salt i tillegg. Da går det bra :blush:

2 Likes

Trodde poenget med et forum var å dele kunnskap, innsikt og erfaringer. Mulig jeg har misforstått.

4 Likes

Smil litt da. :slight_smile: investopedia er lettleselig og er nesten alltid første googletreff

1 Like