Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Tok ut en bit av potten selv i går men gikk inn igjen i dag på lav 28 for mulig rekyl i morgen.
Vi ligger på støttenivå og opptrenden er fortsatt intakt i mine øyne iallefall med stadig høyere bunner og støttenivå. Vi ligger litt i grenseland men fortsatt positiv til utviklingen.
Sjekket ordreboken før stengetid i dag og så at det lå inne relativt store kjøpsposter på 27.5.
Skal sies at jeg har tight stop-loss på inngangen jeg satt i dag så får vi se hvilken vei det går i morgen.
Nå er det jo positive børser i USA / Asia og generellt positivitet i markedene mtp handelsavtalen.
Kanskje får vi litt ekstra drahjelp i morgen ?

Legger ved et chart etter dagens eskapader.
Nå skal ikke jeg spå i candelsticks’ene for morgendagen men holder støttenivået på 28 i morgen
så ser det fortsatt bra ut. Stochastic er oversolgt og klar for en liten rekyl :facepunch:
Man kan vel skimte en reverserende triangel formasjon her også ?

Og hvis en tar på de “lange” brillene og ser på handelsmønsteret / volumene siden 2016 så er det noe som skjer nå ? Er det 2020 som skulle bli sexy ?

3 Likes

Jeg ser historiens lengste Bull-flag :skull:

Når du ser på ukesdiagrammet så ser du selv hvor vi ligger, hvilken vei det går og hvor tykk er den stygge, røde skyen over.
30 min. er en fin for kortsiktig trading og der kan du også se at det er for tidlig å konkludere med noe. Chikou forsvant et sted mellom kenkan sen og kijun sen og alle ligger under skya. Kenkan sen ligger under kijun sen så momentet har snudd. Så er det et interval som rett og slett er for kort og kan fort endre seg. Se heller på time- og to timer-diagrammet for å se hvilken vei det går på lengre sikt.

Ser ut som et bearflag på lavere timeframes. Potensielt teste 25-nivået igjen?

3jbzat

1 Like

Haha, ja, sklir sidelengs ut av den stigende trendkanalen så ingen brudd (enda) :thinking:

Ser da greit ut dette

1 Like

Er det bare jeg som ser en Reverserende triangel formasjon ?
Syntes fortsatt utviklingen ser bra ut men altfor lite volum nå…

1 Like

Skal vi noen retning fra nytt støttenivå 28 kr, så er det oppover. P.t. mangler bare volum nok til å bryte 30 kr.

Helt nytt sentiment globalt nå for farma aksjer. Bedre enn de to siste årene. NANO vil snart stikke litt oppover i kurs, som stort sett alle øvrige har gjort. Muligens ikke mer enn en dobling, det er god rom for det ganske snart med alle triggere som ligger foran oss i 2020. Børsmelding i går var i beste fall noe vag, men innholdet var mer positivt enn negativt i det minste.

Det grunnleggende som har skjedd er at den underliggende negative trend har snudd. Først med et rykk opp til 25 kr (som nå er blitt ett støttenivå), deretter mot 30 et par ganger, men falt tilbake og dannet støtte ved 28 kr. Nå venter vi bare på ny sats over tredve og videre.

TA på hele sektoren gir i øyeblikket mer mening enn i Nano alene.

6 Likes

Da kom det et positivt brudd ut av triangelet :muscle:

28 Likes

Er i trendtaket nå, 31,6 var siste høy som ble laget ved siste test av samme tak for en liten uke siden. Bryter vi opp nå er det veldig positivt.

Mye kan skje nå :boom:

2 Likes

Sitter og ser på nøyaktig det samme :slightly_smiling_face:

https://www.tradingview.com/x/1C6MzAYt/

Inn i skyen på ca 40?

Motstand / Støtte ligger på 29.9 med “daily” timeframe. Får vi noen sluttkurser over her så ser det særdeles fint ut. Tok selv ut tradepotten da det ser ut som vi “topper” nå på times intervallet.

Daily timeframe :

Hourly timeframe:

Hourly ser noe toppish ut ja, vil gjerne ha daily konsolidering over 30 - bygge en base.
Slik hourly ser ut tror jeg nok vi skal teste 28-29 nivået hvor jeg også ser sky-laget ditt ligger :slightly_smiling_face:

5 posts were merged into an existing topic: Nordic Nanovector - Småprat 2019/2020 (NANO)

Siden du sier det i en TA tråd, ser du motstanden nå :smiley:

1 Like

Enig i motstanden, men kanskje man kan håpe på et rykk opp fra vimpel:

Begge deler er nok riktig. På lavere timeframes (typ hourly) så skal den konsolidere / ned.
Men på høyere timeframes - som daily som du har der, så ser det ut som et bullflag.

Begge deler er mulig. Jeg får target rundt 34-35 på flagget, forrige topp ligger vel rundt 36 (?)
Så det er ikke bare motstand der @vegar_beider påpeker, men også noen kroner opp herfra.

Likevel så er det veldig positivt at vi closer over 30 i dag, jeg har verken kjøpt eller solgt noe i dag, men var nær ved å kjøpe flere ganger. Fortsetter den opp i morgen får jeg hive meg på :slightly_smiling_face:

P.S - legg merke til hvor mange “stang ut” den har hatt i RSI de siste dagene :slightly_smiling_face:

4 Likes