Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Siste setning:

After a long decline or long black candlestick, a spinning top indicates weakness among the bears and a potential change or interruption in trend.

Dvs. - hvis du har en svart candlestick før en spinning top, som også er svart, indikerer det en svakhet hos bjørnene (og altså styrke hos oksene). I don’t need to draw conclusions for you:wink:

4 Likes

Fair enough. Du må bare huske å overføre 1000 kr til meg før du spiser julemiddag :wink:

3 Likes

På den 8,9,10 gangen skal det skje?

I dagchartet har vi en bullish morning star, i hvertfall sånn ca. Litt usikker på om dag 3 (idag) åpne med gap opp i forhold til dag 2 (igår).
Håper på close over 79 i hvertfall, det er et godt tegn (som da blir over close dag 1, som er tirsdag)

Rotete forklart? Yes sir, it is :grinning:

1 Like

Trenger mer volum igjen nå…

image

1 Like

Håper du taper denne😉

Det som er noe dritt, er at jo flere ganger den prøver seg på 79 og ikke klarer det, jo sterkere blir motstanden.
Fordelen på sikt er at når den først bryter igjennom 79, så blir det ketchup effekt.

Så da kan man jo velge scenario. Samme for meg hvilket det blir egentlig.

#nano4ever

3 Likes

Lekte meg litt med Fibonnaci, ble noen fine streker!

Brukes helst til inngang for de som ikke er inne, evt. akkumulere. Når? Når f.eks aksjen krysser en av retracement nivåene. Leser meg enda opp på dette… ser det riktig ut @babyrage ?

(Jeg satte streken litt under ATH for å få nivåene til å stemme noenlunde med toppene i chartet).

Grunnen til at 79 er så sterk motstand er fordi den fungerte som støtte 2 ganger før den røk.

Se pilene.

FIbbure

1 Like

Nei, du må dra fra bunn til topp eller fra topp til bunn beroende på hva du ønsker se etter.

Beste kjøp mulighetene i en trend er fibonacci 0.382 som agerar godt støtte i en meget sterk trend, fib 0.5 og 0.618. Fib 0.5 er inget onkeligt fibonacci nummer, men man har sett att aksjer snur der til tider, slik som NANO har gjort. Beste posisjonen å kjøpe på, hvor du har høyest risk-reward er fibonacci 0.618. Fra denne fibonacci trenden kom mitt target på nedsiden (55-60 kr) fra 2016.

Som du ser har aksjen snudd på 0.5 to ganger allerede, noe som tyder på att det kan ha vært bunn. Er man ute etter høyest reward så er 0.5 eller 0.618 beste posisjonene å kjøpe.

I en negativ trend etter en positiv trend må du dra fra bunn till topp om du ønsker se mulige kjøp nivåer for fortsatt oppgang. Ønsker du se mulige kjøp muligheter for en kort swing i en negativ trend må du dra fra topp til bunn, alternativt muligheten for en short vid en rekyl på oppsiden.

2 Likes

Thank you sir! Liker virkelig denne indikatoren og prøver å lære meg den :slight_smile:

Så dette snakket med at nivåene MÅ treffe topper og bunner i chartet stemmer ikke?
Jeg ser nå feilen jeg gjorde, jeg brukte 69.81 som bunn mens du har brukt 11.67 kr :smile:

Går det ikke an å bruke Fibb hvis jeg sier 68 er bunn og 127 er topp ?

Jo du kan det, du kan bruke hver opptrend som start og slutt. I NANO’s fall har aksjen utført 5 Elliot bølger, så trenden må dras hela veien. Du kan bruke det til en kortsiktig swing eventuellt, men ikke visst du ønsker ett lengre innehav. Ska du handle en aksje på lang horisont må du se i ett lengre perspektiv.

Nei de må ikke treffe, men de treffes oftere enn man trur, og kan brukes som mulige kjøp/selg muligheter. Inget er perfekt i virkeligheten.

Du fikk ønsket ditt oppfylt.

Slutt 79,30 med volum på over 50k i auksjonen.

3 Likes

Jeg klarer ikke få det til å stemme… hvor begynner bølgene?? :roll_eyes:

image

Bryter vi opp i morgen?

Det begynner å bli tight, og nå har den jobbet oppunder linjen en god stund

Jeg tror mange vil være inne nå ei uke rett før ASH og i årets siste måned. Oppstart paradigme og ARCHER-1 like så. Tror vi bikker 80 og closer over i morgen. :ok_hand:

1 Like

Ikke helt TA relevant men… :slight_smile:

Nå er det i hvertfall trangtttt

Få det på, raggen må gå!

Ser nå at i mitt chart er kursen faktisk såvidt over nedadgående trendlinje.
Det hadde vært meget fint å brutt 80, og med det få et ordentlig brudd ut.

Hvordan ser volumet ut? Ser jo ut som det flater litt ut mtp. hvor lite den svinger nå?

73k til lunch, det er vel noe av det minste siste 30 dager