Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Jeg synes Nano holder seg veldig bra gitt de siste dagers børsfall. Typisk for aksjen har tidligere vært kraftig korreksjon når den har gått så mye på så kort tid, uten nyheter. Muligens er det en Change of Character som Wyckoff fantastene babler så mye om?

Jeg følger dog med på denne, er bare en teori, ikke korsfest meg…

3 Likes

Dette ser veldig bra ut etter mitt skjønn. Bullflag som brytes med beskjed i dag og som også har target opp mot halsen i en potensiell hode-skulder formasjon.

3 Likes

Jeg er ganske grønn på TA men jeg sliter veldig med å forstå dette her… @Nocturne laget for 1 dag siden en TA som viste HS formasjon… @Hocki laget i dag en som viste nøyaktigt motsatt HS formasjon :stuck_out_tongue: en er super negativ en er super positiv? Skal jeg bare gi opp?

2 Likes

Noc sin Hs er på kortere timeframe (1h) enn min (daily). Noc sin kunne fint slått ut, men gjorde ikke det (TA er et sannsynlighetsspill). Min er foreløpig veldig spekulativ så er ikke sikkert den slår til heller. Det er allikevel flere ting som indikerer at Nano skal opp og teste området rundt 31.

2 Likes

aha nå forstår jeg :roll_eyes:

41jo3q

3 Likes

Vil alltid være varians i hva man ser på og vektlegger. Som @Hocki sier er det viktig å forstå timeframes og hvordan noe kan være bullish på f.eks 1 hr, og bearish på daily eller motsatt.
Jeg lover at det vil være en åpenbaring for mange TA skeptikere hvis de bare forstår dette ene konseptet (sier ikke du er skeptisk til TA @kaei :face_with_hand_over_mouth: ) Ting er ikke sort / hvitt for det meste. Man prøver å finne hva som er mest sannsynlig som @Hocki sier.

I tillegg til HSen jeg tegnet på hourly i går, kunne man tegne en falling wedge (bullish). Nå ble det wedgen, og ikke HSen, som spilte seg ut. Kunne HSen spilt seg ut? Ja, hvis det ikke kom melding , of course. Men jeg hadde 0 Fomo når den åpnet opp i morges, hvorfor? Fordi den stanget rett i den fallende trendlinjen hvor den stanget sist. Om man tror det var tilfeldig, tipper jeg man ikke er fæn av “Åndenes makt” heller :thinking:

P.S - @Hocki - jeg ser det mer sannsynlig som at den skal korrige ned på kort sikt, enn opp. For meg ser det ut som en trekant (LH, HL). Kan godt bryte opp av trekanten, men det vil ta tid å fullføre den om det er riktig. Sammenfaller greit med FDA melding i Juni? :thinking:

2 Likes

200 dagers snittet har vært det verste taket i langet tider, er nå under seriøst press.

7 Likes

Ja, det er absolutt spennende, ser man på weekly så bør den ta ut 200 dagers neste uke, eller få en kraftig korreksjon. Kan jo sevfølgelig bare gå sidelengs også, men slik mønsteret ser ut over tid, så har den normalt korrigert ned når chartet har sett slik ut: (ikke-log)

Er den en liten kaffe avec vi ser der?

3 Likes

Gode sjangser for det om trendlinjen holder! :+1:

1 Like

Moment ser ut til å avta her, ligger inne med en inside bar på weekly. Kan bli en eksplosiv weekly om 1-2 uker. Retning er uavklart, men Stochastics viser moment er i ferd med å avta, men den har ikke krysset enda. Venter på confirmation. I og med at Nano har gjort det såpass bra siden bunnen vil jeg tro det vil være god støtte på 20 ukers glidende snitt (ca. 20 kr).

4 Likes

18 kan være en fin inngang

4 Likes

Støtten har fungert bra i nedsalget - men lurer på om den ikke er sterk nok mtp. volumutviklingen i går. Jeg spår vi kommer til å trade litt rundt 20 kr før vi skal lenger ned. Selv om folk som @aborum og @TheObserver laster opp til pipen her så følger jeg først og fremst chartet. Vi ligger i et bearflag men mangler bekreftelse (dvs. etablert brudd).

Jeg får target under 17 kr på dette flagget, men trendlinjen som @Bullishproof har tegnet opp bør også gi noe støtte på vei ned. Blir spennende å se hvor det snur!

3 Likes

@Nocturne, helt unødvendig å bruke meg som referanse til tradinganalyse og TA. Jeg handler utelukkende NANO med jevne mellomrom fordi jeg tror EV vil være langt høyere i løpet av 2021 enn den er mellom 10 og 25 kroner.

Vi vet at aksjen herjes med av shortere fra tid til annen, og med dagens TDN nyhet om at DNB ser emisjon i aksjen innen utgangen av 2020 eller tidlig 2021 vil helt sikkert dette kaste bensin på bålet for å kjøre aksjen ned.

3 Likes

Det var absolutt ikke vondt ment! :blush: Brukte dere som eksempel på innvestering pga. det fundamentale vs. det tekniske. Er helt enig med deg at selskapet (forhåpentligvis) er mer verdt i 2021 enn i dag - derfor sitter jeg også fremdeles med en pott med Nanoaksjer (disse blir med till the end).

1 Like

He he, det skjønte jeg jo godt, følte bare behov for å understreke at akkurat i NANO så er ikke det tekniske en faktor for meg når jeg handler aksjen. Det er en long only-posisjon frem til fasiten er ute i markedet.

Hva angår PGS derimot er TA mer nyttig og morsomt, men det er lite fart i PGS-diskusjoner på TI :wink:

3 Likes

7 Likes

Må holde

Starten på nok et brutalt fall?

2 Likes

Jeg følger med på denne - har ikke brutt enda: