Vil alltid være varians i hva man ser på og vektlegger. Som @Hocki sier er det viktig å forstå timeframes og hvordan noe kan være bullish på f.eks 1 hr, og bearish på daily eller motsatt.
Jeg lover at det vil være en åpenbaring for mange TA skeptikere hvis de bare forstår dette ene konseptet (sier ikke du er skeptisk til TA @kaei ) Ting er ikke sort / hvitt for det meste. Man prøver å finne hva som er mest sannsynlig som @Hocki sier.
I tillegg til HSen jeg tegnet på hourly i går, kunne man tegne en falling wedge (bullish). Nå ble det wedgen, og ikke HSen, som spilte seg ut. Kunne HSen spilt seg ut? Ja, hvis det ikke kom melding , of course. Men jeg hadde 0 Fomo når den åpnet opp i morges, hvorfor? Fordi den stanget rett i den fallende trendlinjen hvor den stanget sist. Om man tror det var tilfeldig, tipper jeg man ikke er fæn av “Åndenes makt” heller
P.S - @Hocki - jeg ser det mer sannsynlig som at den skal korrige ned på kort sikt, enn opp. For meg ser det ut som en trekant (LH, HL). Kan godt bryte opp av trekanten, men det vil ta tid å fullføre den om det er riktig. Sammenfaller greit med FDA melding i Juni?