Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

?

Altså, hvis det hadde vært akkumulering så utenom EMI så hadde vel strengt tatt kursen krøpet forsiktig oppover, og mer slik. Jeg vet ikke hvor lenge du har vært med, men ut fra måten du skriver på tenker jeg du har sittet siden ± interim. De store har sittet og vært med i emisjoner i lengre tid nå, noen har slutte å forsvare posisjonen sin også. Lenge siden jeg har sett nye poppe opp på topp50 etter emi, utenom Fjarde. (Rett meg hvis jeg tar feil her noen)

Greit du har troa, men syns du skal sette deg litt bedre inn før du kommenterer som du gjør.

At det handles mer på dette nivået sier ikke stort mer enn at dette kan være en naturlig bunn før ny informasjon flyter opp. Det handles her for nivået er fornuftig for flere enn tidligere, ikke mye mer det handler om vel?

Og jeg vet ikke om jeg kan si det nok; hvis de ikke treffer tror jeg ikke markedet blir særlig tilgivelig. Så kanskje du skal smøre rævva, for det kan hende du må spise den likevel. Altså med mindre du greier å overbevise noen villige bratwurster til å handle i nano istedenfor nel. Et par forskjellige bokstaver bare.

Her må de enten levere grådig bra på rekruttering, eller ha info fra c-møte(pasientreduksjon) og/eller smelle i bordet med partner som gir up-front som sikrer finanser frem til read-out. Hvis ikke står nano med snaut 150mill på bok i mars, og da kan man være sikker på det kommer emi i vår og på dette nivået får man ikke nok pææng på en 20%.My guess er; Følg med på GF, hvis fullmakten økes til 40% tolker jeg det som samtaler som gjerne ikke fører frem innenfor rimelig tid, hvis den står uendret på 20% har de kontroll.

God natt.

P.s forbehold om trykkleifer.

3 Likes

Mange gode poenger @hybrid, selv om framførgingen ble unødvendig fientlig, negtiv og blærete.
NANOV-aksjonærene er åpenbart ikke som alle andre aksjonærer - de hater hverandre.
Jeg har vært med i over 3 år og har over gjennomsnittlig oversikt over det som skjer i selskapet. Kursen har krøpet forsiktig oppover siden bunnen 28. oktober 2020, som er et tegn på at aksjen akkumuleres og et tegn på en forsiktig kollektiv optimisme og at aksjonærene legger merke til den positive utviklingen i selskapet og tror at pasientreduksjon m.m. vil falle på plass.
Siden dette er en tråd som omhandler TA så er det det jeg ser på nå, altså en akkumulering over lengre tid som som regel fører til voldsomme brudd opp eller ned.
Det er selsvagt berettiget å være skeptisk og være på vakt. Men siden vi heldigvis er ferdige med fasen med “champagne problems” og annet vås fra tidligere CEOer og kan se konkrete hadlinger og håndfast fremgang, så tillater jeg meg å være optimistisk og tro på at bruddet kommer den rette veien, altså opp. Satset mine egne penger på det og tar sjansen på at det går bra, selv om jeg er klar over risikoen.

9 Likes

Ser mere og mere ud til at den skal under 14,00 inden vending.

skjeer a ?

Tegne kontraksjonen heller slik:

5 Likes

Aksjen ser kjøpbar ut for en dead cat bounce rett rundt 14kr basert på nederste trendlinjen ezpappi tegner.

1 Like

Jeg tror ikke aksjen skal særlig lenger ned før Q4, så sant vi ikke får en kraftig korreksjon. Og den tror jeg heller ikke vil komme så lenge verdens økonomi ikke endrer seg fundamentalt eller at vi får en uventet hendelse som krig eller naturkatastrofe.

1 Like

Så naturen må double-down på covid? Hvor har du vært siste året? :man_shrugging:

Covid er nå old news og vi ble ferdige med panikksalget i mars. Nå som vi vet at den produktive delen av befolkningen tåler viruset helt greit så må det noe helt annet til for å utløse ny panikk.

2 Likes

Den nærmer seg mer brudd ned enn opp, men det er ikke volum å snakke om uansett - enda…

Let me fix that for you. :slight_smile:

Du er ikke redd for at du leter etter positive tegn som ikke finnes?

2 Likes

Hehe. Jeg vet at det kan fremstå sånn. Hadde jeg kjøpt aksjen i dag kun basert på TA? Neppe før den er over 17.5, men jeg tar sjansen på TA i kombinasjon med FA.
Jeg skjønner også at de fleste som har begynt å investere i mars i fjor vil gjerne ha en umiddelbar belønning og en stigning på 50%, men sånn er det ikke. Man må belage seg på litt volatilitet og venting.
Trekker meg nå tilbake. Lykke til alle gærne NANOitter! :slightly_smiling_face:

3 Likes

Eller… :slight_smile:

3 Likes

Brudd ned men ingen panikk enda…

Is the bottom nådd?

3 Likes

Kan det tegnes slik?

1 Like

Det kan det, jeg personlig like å gå ut fra wicks (laveste kurs) for pivot punkt men jeg ser folk er forskjellige (noen bruker kun bodies). Bruk det som gir mest mening for deg ifht. det du ser etter; f.eks - når jeg tegner opp EQ formasjonen (trekanten) i slutten av kursutviklingen får jeg tydelig brudd på denne. Men går du ut fra bodies som du gjør i begynnelsen kan man argumentere for (som du gjør?) at kursen trender svakt oppover med stigende bunner.

Jeg prøvde å tegne det opp slik du har men får det ikke helt til å stemme med der kursen treffer.
Tror vi nærmer oss enn bunn, men jeg har et target litt lavere enn her vi er nå.

1 Like

HVIS jeg hadde troa på selskapet, så syntes jeg at ett lodd her kan forsvares teknisk med tanke på risk/reward.

Man kan også tegne opp støttesonen mer horisontalt som jeg pleier å like:

Noe som tilsier at det er ganske sannsynlig at man får kjøpt mellom 13kr og 13.5kr, men ikke vesentlig lavere. Og hvis man da har troa kan ett lodd nå være ok risk/reward i tilfelle bouncen skjer i overkant av støtten i stedet for inne i støttesonen.

Personlig har jeg ikke så mye tro på nano så jeg holder avstand.

6 Likes

Just out of curiosity, hva er det med Nano du ikke har tro på?
At de klarer å levere på det de har lovet, eller at det blir medisin i det hele tatt?